20.05.26 Ooohoooy hvor det har gått unna i dag :)


God morgen 🙂 Sto opp kl 05.30, da trodde jeg skulle koke bort. Helvetes hetetokter. Orker ikke. But but, it`s not only only. Sto opp, og fiksa bikkjer, årna ute. Det er sol og grei temp. Det skal bli varmt i dag, men hos meg blåser det som faan hele tiden. Så de 35 varme i solveggen merkes ikke her. Andre gikk å la seg, og jeg gønna på med støvsugeren i trappa og all over alle gølv. Flytta bur og virkelig få unna all pels og støv. I dag skulle huset skinne. For her har det ikke blitt gjort en dritt mens jeg har vært borte. Orker ikke å ha det sånn.
Tørket støv over alt, vaska sofaen og stola. Vegger har jeg gått over..

Disse emigrerte i en stol når jeg satte i gang. Slang på litt heavy metall og satte i gang for fulle mugger her. Vaska gølver på felt for felt pga bura som står her.

Så fikk en litta pause inni mellom.

Da var det litt kosemose tid. Døra er åpen så bikkjene kunne gå ut og inn av seg sjøl, så de kunne nyte sola mens jeg holdt på. Alt ble satt på plass, og resten av gulver og trapp ble vaska. Så var det å få i gang vaskemaskiner med bikkjetepper. Alle bur skulle vaskes og tepper må være rene. Kl ble 10, og jeg var ferdig med alt inne, og jeg kunne sette meg ned å drekke en kaffe kopp og spise litt frokost. Da var jeg fornøyd med alt jeg hadde gjort 🙂


Den støvsugeren ligger det hverdag siden den blir brukt hver eneste dag.
Men fornøyd med meg sjøl nå ja..
Fikk og tok noen tlf mens jeg spiste, så det var unnagjort også. Møte er planlagt til uka.
Nå satt jeg å kulan til jeg skulle ut å klippe plenen. Joda det ble begynt å klippe forrige dagen men halv jobb gidder jeg ikke å se på. Og den OCD`n krølla det skikkelig til når man ikke kløpper ordentlig. Fytti dama.. Så jupp.. Må klippe plenen i dag før regnet i natt og i morra kommer. Så plenen får en runde neste uke igjen. 🙂

Nedre plassen er ganske svært, så den tar litt tid, også er det mye mose. Jordrotter har drevet å kødda det til å ser jeg.

Den skråningen har jeg lyst til å fikse, plante masse blomster i hele hekken. Men den må rives opp, og fikses. Og det er en plan jeg har fremover nå. Legge duk og bark. Plante løker av div blomster der. Så neste år kan det bli frodig og med masse farger. En plan det. Dugnad 😉
Kl 14 var jeg ferdig med alt. Meget bra for å si det sånn. Har da resten av dagen som jeg kan gjøre noe annet. Og det skal jeg bruke fornuftig. Strikke og glo litt skjerm, ta det rolig. I morra er kroppen ødelagt garantert. Det er varmt, men jeg orka ikke å sitte ute. Jeg skal finne frem bord og stol som jeg skal ha utenfor her. Og stellebordet til bikkjene skal frem så jeg får stelt dem litt. Børstes og få revet av endel pels. De røyter litt kan du si.
Det ble strikking og være litt på live, ellers bare ta det heeeelt med ro.
Planlegger morra dagen.. Har gølver oppe og badene som skal vaskes.
Kvelden… 4 sure småbikkjer… De ble badet. Deilig og få de badet, så de kunne ligge i rene tepper og rene bur.
Ja naboen her ekke god assa. Hu kom bort hit når Willy hadde parkert, og sa hu sto i dusjen og tenkte på at hu ikke hadde nr hans… Hahahahaha… Kjør på… Neida ekke no sånt. Er å klage på hver jævla gang han kommer inn her og har lys på bilen. Det lyser inn i stua hennes, og på tv`n, og det er irriterende.. Så hu klager. Håper hu stopper hver jævla bil og lastebil som kommer denne retningen og ber de slå av fjernlys. Herregud, hu har sabla lite å gjørra. Men jeg skal klage på hu når hu driver med motoriserte ting på hellig dager, og spiller polka polka musikk på lange kvelder og tidlig om morran. Jises… Nei folk assa..
Nei nå er det kvelden, jeg dør av hetetokter. Jeg bestilte meg pizza, enkel mat. Orka ikke lage noe etter masse vasking i dag. Ikke hadde jeg krefter igjen i arma. Hahahaha lat.
I morra blir det roligere, og er alene 🙂
Snakkas 🙂

19.05.26 Tirsdag og det huslige må gjørres.


God kveld 🙂 Ja hverdagen kom nesten litt brått på, neida, den kom som vanlig den. Punky sa i fra kl 7 at hu hadde liggi lenge og ville ha mat og komme seg ut. Men jeg kan skrive litt om gårsdagen..
Var jo oppe tidlig som vanlig, og tok ut bikkjer og en tur opp til hønene for å sjekke om alt sto bra til og om det var no egg. Det var det seff. Flinke de hønene der som legger masse egg hverdag. Kom inn, drakk en kopp kaffe og småbikkjer var ute. Yabba kom inn igjen for han er så gira pga løpetid. Jeg hoppa i dusjen og fikk på meg litt andre klær. Skulle en tur til legen og få svar på no røntgen bilder jeg tok. Elisabeth sto opp og fikk i seg til kaffe for å våkne. Hu grua seg litt til å kjøre bil, noe jeg ikke skjønner, hu er da flink. Og turen gikk til Råholt. Inne på venterommet så kom en kjenning av meg, ja hu hadde samme lege som meg og hu hadde time før meg så da ble det forsinkelser da. Hu brukte satans lang tid.. Neida, var vel 5 min så kom hu ut.

Men ennå satt jeg 10 min å venta på å komme inn selv om han ikke hadde pasienter. Herregud. Jaja kom inn da, så fikk jeg beskjed om at jeg hadde skjev rygg, å a det visste jeg da eller, så slitasje og litt atrose. Og der har man svaret på hvorfor jeg har smerter når jeg sover og når jeg står opp spesielt. Kanskje jeg kan få noe nå da eller.. Som kan dempe de smertene. For ryggen har jeg jo levd med siden jeg var liten og levd med de smertene som kommer av å gjøre no. Men de intense jeg har innimellom, de orker jeg ikke da eller. Så nå går jeg på noe morran og kveld, så får vi se om det hjelper. Skal gå på det en uke. Så opphold før man begynner igjen.
Jaja tilbake til Kennelen så måtte vi ha i oss litt mat, og det ble ei blings, også resten av kaka. Ja måtte jo feire litt at Elisabeth var flink til å kjøre og at jeg har fått svar på røntgen bilder 😛 Hahaha.
Vi begynte å pakke våres ting så det var klart og støvsuget og rødda etter oss. Ikke det at det var rotete men greit at det ser greit ut når de kommer hjem. Folka kom hjem og de fikk pakket litt ut av bilen, JE fikk spist litt mat, og jeg tok han med en runde ut for å vise hva Punky har bedrevet tiden med. Mmmmm ja hu er jo av den typen som kjeder seg litt, så hu har rødda hele plassen og tygd på div ting, som stellebord, kost, kabler osv. Jada. Så hu har kost seg selv om jeg har flygi som en stikkball fra kjeller til loft for å ta de inn for vær og vind. Fora bikkjer, og lufta mine, før de skulle inn i bilen for å gjørra oss klar for avreise hjem. Jeg ble dumpa ta først, og her var det ingen hjemme. Gudskjelov. Er noe med den alene tiden. Slapp ut alle småbikkjer så de kunne leke og tømme seg for energi og kjefte på hverandre. For to av de små har vært hjemme. Så da blir det litt kjefting. Hahahaha. Jeg lagde meg kaffe, satt meg ned, men jeg måtte tørke bord, og andre hylle deler for støv og støvsuge før jeg kunne nyte den kaffen. Ser jo ikke ut her. Så jeg har en uke plan og følge denne uka. Jeg drar jo igjen fredagen. Etter at jeg har fått gjort litt, så nøyt jeg kaffen og bikkjer kom å la seg, hvor jeg kunne sjekke litt på tlf. Så kom Alexandra. Da ble det litt preking med henne og fikse senga oppe. Noe hu reia opp sjæl. Takk for det. Så ble det ikke seine natta før jeg la meg. Var sliten i kroppen og smerter i skulder og rygg. Fikk meg en trøkk16 av Duda ut av hundegården. Den trekkinga funker ikke så bra på arma. Er krefter i den tispa.
I dag.. Sto jo opp og fiksa bikkjer, støvsugde gulver, satte meg ned for å scrolle og glo litt. Lagde plan i hue for dagen. Men jeg kan nå med hånda på hjertet og skrivende stund, at jeg har ikke gjort halvparten en gang. Mooohahahahaha.. Jeg har fått vaska litt klær, som måtte inn i maskinen. Blir par maskiner i morra også. Fått snakka i tlf og det var hyggelig samtale. Ja snakka med Raggar. Så chatta litt her og der.
Når endelig huset var våkne her så kunne man bråke litt. Men jeg husker ikke hva jeg dreiv med, men fikk han til å begynne å klippe plenen. Men tok ikke hele og bare halve ujevnt bak her. Og jeg klarer ikke å se på det. Så jeg må klippe litt i morra. Nå gidder jeg ikke. Så i morra tidlig skal jeg klippe plenen. Og jeg må få vasket klær, og gulver. Jeg må dra frem til her og der så jeg får vaska ordentlig rundt bur. Sofa må vaskes og støvsuges. Men alt sånt kan jeg gjøre på morran før jeg fyrer gressklipperen. Se der.. En plan for morra dagen 😛

Agurkene…. vokser ut av taket snart…

Nå må jeg få de ut. Og jeg ser på gradestokken om natta nå at jeg kan sette de ut til hælja. Da ere 11 grader på natta. Og vært det i par netter. Da er det trygt tror jeg. Og jeg må skru opp par grønne grinder på veggen så jeg får festa stilkene. Og Tomatene de må også komme seg ut.
Skulle ta bilde av kjøkkenvinduet fra utsiden men det blir ikke synlig nok. Men det vinduet er dekka av blader og små agurker 😉
Nå i kveld så skal jeg ikke gjøre noe annet enn å drive med klær, henge opp tjukke gensere. Og mulig pakke litt til fredag. Utstilling bare 1 dag, godt er det. Så jeg tenkte at da er det bare å pakke en dressjakke, topp og en olabukse. Ferdig. Så klær jeg må skifte til etter  bading da. Bare lurer på om jeg skal bade hu her hjemme så er hu klar. Skal gjørra litt forarbeid på henne i løpet av disse dager. Innimellom alt annet 🙂
Jeg skulle faktisk vært på jem og fiks en tur for en slik duk… Hmmmmm eller om jeg bare dropper det og bruker gammal sagflis fra hundegården i kassene. Det er lurt.. Ugress blir det uansett. Men jeg må få planta litt gressløk og litt annet i kassene.. De ser så jævelige ut.. Blomster løk kan jeg å klesse oppi der. Så kommer det hvert år. Det er jo like fint.. Kan bestille i fra nett.. Noen løker. Ja da har man en plan.. Jordbær skal jeg ha oppi der.. Pluss gressløk.. Jeg trenger gressløk. Fersk gressløk er så digg.

Disse digger jeg. Skal ha en hel gjeng. Fin lyd i vinden. Har en gammal en, men den har mista noen av disse pinnene.

Garian og Gilly leker… Den er så stor denna leika så det er vel kanskje best å være to. Her står Gilly å skal trekke den i fra Garian men han veier vel 3kg mer enn henne så han står stille 😛

Bære den sammen er tingen så det ikke blir for tungt 😉

Løper som f, men Garian er større og raskere 🙂 Hahahaha Disse to leker så godt sammen.
Nei nå skal jeg fortsette med klær, og sette meg ned å strikke litt før jeg skal hente inn jentene. Jeg har planer om å legge meg tidlig tror jeg . Jeg er sliten i dag kjenner jeg.
Så vi snakkes i morra 🙂 Ta vare og God natt 🙂

17.05.26 Hurra hurra 17 maiiii :)

Hipp Hipp Hurra Gratulerer med dagen 🙂
Her startet dagen kl 06.30, spratt opp og kom meg ut til bikkjer og høner 🙂 Inn for å lage meg litt kaffe, og se 17 mai på tv. Elisabeth sto opp og vi satte flagg ut. Planla frokost. Ble eggrøre og spekeskinke 🙂 Det er gøttere en gøttest.


Her kommer barnetoget oppover slottsplassen. Fytti dama det er mye folk. Yngler. Neeeei gudskjelov så sitter jeg godt i sofaen og slepper det greiene der. Men hadde vært koselig og vært sammen med div folk da.

Disse sto ganske lenge på balkongen og vinket. Det er jo stas. Men nå begynner kongen og bli sliten.

Politi hesta er fine 🙂

Koselig og sitte sånn og glo 17 mai. satt og strikka og skravla og kosa oss. Pønta kake gjorde jeg inni mellom å. Jaaaadaaa ikke bare sitti på ræva..

Den ble så bra så. Og den ble kjempe god. Og det ble ei litta beta igjen som skal etes i morra etter legetime 😛 Om man skal feire eller sørge.. Men kake kan etas til begge deler 😛
Bikkjer fikk sitt, med mat og kos. Høner har fått masse godt. Så her er det ingen som lider no nød for å si det sånn.
Maten besto av Hamburger med cowslo, eller hvordan det blir skrevet. Og det var godt. Metta i magan det. Så ble det strikking, preking og tv titting resten av kvelden. Hønene hadde ikke gått inn i går kveld, så her var det hane og 5 damer som måtte følges inn. Gudskjelov er det en dør der som kan åpnes, jeg hadde IKKE bært de der inne. Grøss. Men inn kom de, og lykkelig var de når de hadde fått litt godsaker 🙂
Denne dagen ble feiret i stillhet og bare med masse kos. Det var også 8 år siden jeg mista min gubbis, ( Sankt Bernhard) magedrining. Ordentlig dritt.. Savner han masse for å si det sånn. Nei nå skal jeg legge meg 🙂 God natt 🙂 

 

16.05.26 Det går hit, det går dit, det går rundt en litta bit ;)


God kveld 🙂 Denne dagen har vært litt sånn små aktiv. Men det var bare fordi vi skulle hit og ditt og rundt en litta bit..
Men morningen startet tidlig hvor jeg tok ut bikkjer, og det var ikke en fornøyelse når været var bløtt.. Jaggu så regna det i dag også. Trooor du jeg er lei detta været. Fytti dama. Morningsen ble tatt rolig til alle hadde stått opp og vi hadde våknet. Alle de små lå godt under og over tepper her, for det var slik guffen dag.

Frokosten ble legat og vi hadde stekt egg og bacon.. Egga er meget kortreist, for de er utenfor… Grisen er ikke kortreist, den er svensk.. Hadde tatt seg ut om jeg skulle slakta grisen utenfor for å få litt bacon.. Nei og nei.. Hahahha grøss. Men forkosten ble inntatt. Vi stelte oss for å komme oss på hjul. Vi skulle ei litta tur ut for å sette flagg på gravplasser, og handle Rømme.. Elisabeth er jo ikke den som liker å kjøre bil, men detta fiksa hu med storm. Ikke no problem, og det var ikke no spess med trafikk akkurat denne tiden. ( På dagen).

Pappa`n til AB og Bodil fikk flagg 🙂

LillY mor til AB og Elisabeth og besteforeldre fikk flagg 🙂 Nå kjenner jeg ikke til de andre men Lilly, for ei dame.. GAL DAME, på en positiv måte. Hu lo sikkert når vi kom gående, for jeg gikk seff med genser hvor det står fuck off på.. Syntes jeg hører`a.. Men det ble pøntet med flagg, så da kunne de feire med russen i natt og 17 mai i morra 😉
Vi kjørte ut av kirkegården og planla utkjøringa, det ble plan B, og det var nok litt lurt, for det ble sånn trafikk ut av det krysset og det er sånn farlig kryss.
Så ble det en tur til jem og fix, måtte ha litt drops, mmmm de selger bokser med sukkertøy og de er veldig gode 🙂 AB har noen liggende hjemme, men vi har tatt noen.. Men ikke alle.. Sååå Sorryyyyy.. not sorry 😛
Så var det innom matbutikken extra`n, der var vi ikke alene kan jeg si dere. Jaggu. Vi gikk litt rundt, og fant rømme som vi skulle ha… Og fant litt is, billig is for oss medlemmer ikke sant. og fant en bitte liten sukkerbrød til slik blaut kake, assa hallo…. lage blautkake i morra.. Jaaaaa…

Finn en feil her da………( Rømma er borte) Ble ikke no rømme og vafler i morra da… Det blir kake..

Den er sånn litta, så om du deler den i 4 så er det 2 betar til oss hver.. Skikkelig søt. Og da måtte vi ha det. 😉
Hjem igjen.. Bikkjer ut. Ja jentene mine er jo med men de har ikke no egen hundegård så de står på ett sperra område, og de må ut og inn når det regner.. Og jeg kan si med hånda på hjertet at jeg har løpt opp og ned den trappa noen ganger i dag kan jeg si. Detta været er like ustabil som meg det. Hahahaha.
Vi har fått snakket med min mor i dag som hjalp meg med å regne ut str og mengde garn som skal brukes i en genser til Elisabeth, for hu ønsker seg en Marius genser, men ikke de fargene som er vanlig. Men Lilla. Det kan bli spennende for jeg har aldri stikka slik genser. Men fikser jeg det skal jeg strikke en til meg sjøl å, men i gul. 😛
Ja så har jeg fått oppskrift bok, den må Willy hente siden han er på den kanten hver dag 😛
Ellers denne dag så har vi glana tv, strikki litt, og preka masse skiit og bare fjasa. Høner og bikkjer har fått sitt så de har det bra.
Middag i dag ble reste taco fra i går, og da tok vi en JE. Enkelt og greit.
Vi satt vel og ventet på at kl skulle bli 21 så vi kunne se på Eurovision. Like dølt som andre år. Er så ræva musikk assa. Herre min hatt.
Vi satt og kødda med den låta til Bulgaria, og sa den kommer til å vinne, bare fordi den derre dumme expresso låta i fjor eller hvilket år det var tok det. Like teit låt.

Holdt jo med Norge, men sorry meg, men vi satt her og sang på andre gamle slagere fordi de var så forbanna like.. Så her har det vært Shakira låt og Crazy Frog osv.
Ekke no bra musikk de sender av gåre. Men Bulgaria som vant er teksten skrevet av en Normann så da vant vi litt uansett da 😉 😛
Innimellom disse dårlige låtene så gikk vi ut og årna med bikkjer. Gikk ikke glipp av så mye for å si det sånn. But but. Vi tok kvelden ganske sjapt etter 3 timer bortkasta tid 😛
Russen hører vi, de spiller musikk for hele Eidsvoll og Minnesund. Så her blir det litt våken natt tror jeg. Så God natt 🙂

 

15.05.26 Freddag og dagen har vært slik på toffe loffe :)


God kveld 🙂 Startet dagen min på sofaen, jupp, jeg sovnet sittende, med hode bakover, så nakken min, den er fucked i dag. Men det går fint. Jeg bare duppa ta 😛 Hahahaha noooot a lot. Men sto opp og tok ut bikkjer og startet dagen jeg da. Jadda, kom inn igjen så var Elisabeth stått opp og tatt småbikkjer. Jeg trodde fanken meg Garian hadde bryti seg ut jeg men…… Tok meg en kaffe kopp, og scrolla litt rundt på snap og TT. Lagde meg litt frokost.
Egg fra kvelden før, gøtt med spekeskinke 😛
Så var det å fly ut og inn for å ta inn jentene og ut jentene, for her var været like ustabil som meg 😛 Skikkelig teit. Men gudskjelov har vi hatt lenge opphold også. Det sto at det skull komme torden. Så jeg måtte ringe hjem for å forsikre at det sto en radio på for Rosin sin skyld når de ble alene hjemme. Hu er jo så redd torden.
Så kom det par stk hit som skulle parre bikkje, og det ble tipp topp tommel opp. Så har jeg vært ¨å knipset litt bilder…

Hvitveis engen men alle hang med hode, for det var ikke det beste været. Men det kom ei solstråle nå og da..

Fin blomst faktisk 🙂

Løvetannen som alle tar som ugress kan brukes til masse. Lage saft, tørkes og brukes til krydder osv. Men her sankes det til hønene 😛

Høy der du står min kjære løvetann 🙂

Fugle rede som er laget i en busk ved gjerde. Det blir sikkert ikke brukt, men det hadde vært moro om det var noen som ville brukt det da.

Hu der, bare åpnet kjeften og skreik mot meg når jeg skulle kjenne under hu om det lå no egg der… Hu skulle sikkert måle med gapet sitt, om hu kunne sluke hele meg levende…. Neida. Hu måtte pent bare skli ut av boksen så jeg fikk sett etter egg.

Sjekk det øyet……. det blikket der sier alt…. Det betyr, I will kill you, and eat you…. De der er svære assa. Glad det ikke var en sånn som hadde stengt seg ute forrige kvelden, for da tror jeg kanskje hu måtte ha blitt ute i natt 😛 Neida… Bare kødda AB.. Hadde nok tatt hu inn, men på hvilken måte veit jeg ikke 😛

Hu skulle sikkert sjekke om jeg hadde no digg til hu noe jeg ikke hadde 😛
Her har Elisabeth hatt besøk av Barnebarn og datter, med samboer i dag. De skulle levere noe og da tok de seg litt tid til å komme inn en tur. Ellers har dagen vært egentlig rolig, men på en annen måte så har dagen forsvinni fort da vi har pratet og gjort litt små ting hele tiden. Vi har laget taco i kveld og sett på film, Feil Fjær på netflix. Barne film, men den var fin, og handlet om vennskap og samhørighet. Tommel opp.
Nå ere det kvelden og alle bikkjer og høner er inne og lagt. Og de små er luftet for kvelden og lagt. Så nå sitter vi å scroller på tv og prøver å finne ett program å se. Men det blir bare litt av noe. Skal legge opp noen masker jeg nå og begynne på bolen. Så er det vel en tur i seng. Opp tidlig i morra også. Så God natt og Sov godt 🙂

 

15.05.26 Gratulerer med dagen mamsen :)


Gratulerer så masse med dagen mamsen min ♥ 70 år men det syntes ikke, for du er like ung og vakker som du skulle vært 40 😉 Håper dagen din har vært fin, og du har spist blaut kake eller no snakcs 🙂 Du fortjener det masse.
Mamsen min er en meget omsorgsfull dame som tar vare på de rundt seg, men glemmer litt seg sjøl. Så ikke glem og gi litt faan og finn på no mutter`n 😉
Kjempe glad i deg ♥ 

14.05.26 Den lange veien til “Høtta” ;)

God ettermiddag/Kveld, stryk det som ikke passer 😉
Sto opp kl 05.30 i dag, da var noen andre på vei opp for å legge seg. Ja ja morningsen for meg sjøl er jeg meget glad for 😛 Jentene fikk sitt, det var bløtt ute og det er spådd regn i hele dag. Ok. Jente dro en tur i barnehagen. Jeg gikk inn til de små og fikk dem ut, og lagde meg kaffe og støvsugde gulvene som jeg pleier å gjørra hverdag.

Assa vi stresser ikke på morran vi, her skal det njutas kaffi og stillheten.

Garian sitter og sover han ved siden av meg. Tar livet så med ro om morran 😛
Jeg måtte få dusja og pakka resten av skittet mitt. Og jeg er jo ei sånn surrehue så ekke sikkert jeg har fått med alt 😛

Ferdig stelt i pelsen sin og usikker på om jeg har pakka ned alt 😛 Men går sikkert bra. Er liksom pillene som er viktigst og undikker 😛 Ble henta ved 11 tia og fylte bilen med bikkjer og dro for å hente Elisabeth. Jaaa Vi skal passe Toffe Loffe sammen, og skal feire 17 mai 🙂 Det blir rolige dager med lite aktivitet om man skal dømme ut av værkartet. Regn, regn og atter regn. Men nå er det fin mark vær så da kan jeg sanke inn noen til hønene 😉
JE dro ikke så lenge etter at vi ankom kennelen, og da var det og rigge seg til å sette ut mine bikkjer. Og småbikkjer ut. Jeg måtte flyge litt frem og tilbake for å ta inn og ut Duda og Punky, for de sto ute, men på en plass de ikke kunne søke ly for regnet, så de måtte komme inn når det bøtta ute..
Var litt sulten, lagde meg 2 brødblingser med gulost. Fant en klump i kjøleskapet og ostehøvel.

Lå bare i en pose og tenkte at det var en slik vanlig ost….. Skjærer i den og den knekker i to, og det ble rare skiver… Jaaaa så fløtta osten seg, så var det fanken meg ferdig skivet ost, herregud… Jeg døde litt, så fjernt liksom. Elisabeth døde i hvertfall, hu falt sammen i latter krampe på gølvet… Jises… Er det mulig liksom. Eeeeh jaaadaa..

Ute regner det og vi sitter og preker og tar det med ro.. Ja jeg og hu Elisabeth.

Elisabeth ja. Vi har kjent hverandre siden 1993, men traff hu første gang i 1992 når jeg besøkte skolen jeg skulle begynne på året etter. Så har kjent henne lenge gett 😉
Så moro og mimre tilbake til tenårne og alle gutta vi hang med 😉 Jaaaaa Vi gjorde mye rart sammen og kan le av det nå 😛

Gilly med sin mor Thea følger med på praten våres….. Neida, følger med på Fauritz som driver med masse tull 😛

Garian er bare litt mamma dalt og vil ligge på fanget, for Fauritz vil ikke dele sokken eller noen av lekene med han 😛
Neida så joda.. Så her er vi på “Høtta”, eller mitt andre hjem.. Og passer bikkjer og høner… Og Jaaaaaa jeg døde litt i kveld.. Vi satt og så på Norge bak fasaden, så bikkjene kom inn litt seint… Men de klagde ikke.. Men så gikk vi opp til hønene og sjekka om det lå no egg der, og de skulle få litt snadder…. Mmmmm ja og gjett en gang hva jeg måtte….. Joooo en høne har ikke rekki og komme seg inn før denna luka lukker seg for kvelden. Er sånn automatisk luke…Og Ozzy gala jo så fælt, trodde han hadde misforstått klokka totalt. Gala som bara det.. Neida han varslet at det manglet ei bærte der inne. Og gjett 1 gang hvem som måtte fange denna da… Jo meg det…. På med hjemmestrikka votter og inn i hønsegården og puste 40 ganger og ta tak i denne høna, og det vakke hu villig til, så det var å fange hu igjen da.. Og da fikk jeg bedre tak på bærta.. Og bar hu inn og slapp hu til de andre. Ozzy gala litt til, men sa i fra at nå er hu inne… Lukka den døra, og måtte brekke meg og iiiiooouuuu EKKELT.. Faan jeg er ikke glad i høner assa… Phuuuu..
Nå har vi sitti lenge og preka og nå har Elisabeth gått og lagt seg. Nå skal jeg glo litt så ere jaggu natta for meg å.
Klokka er langt over 00…
GRATULERER SÅ MASSE MED DAGEN MAMMA`N MIN ♥

13.05.26 Det kan du bare drite i :P


God kveld 🙂 Nå er kl 23.23 og jeg har fått pakket snart alt som skal være med. Bare Pc og nå toalett saker igjen. Da er jeg omtrent klar for å rømme huset i morra 😉
Jeg skal ha med meg alle bikkjene, utenom Rosin, hu har blitt litt gammal sur så tror hu skal få slippe masse mas. Ellers dagen i dag så har det ikke blitt gjort så mye her. Jeg har fått en pakke, så jeg har hengt opp en uro ute, og fiksa no fester til plantene. Så trodde jeg hadde kjøpt noen fine store prismer som skal henge på treet ute, men jaggu sa jeg smør.. De var pitteliten…

Assa hallo her skal det bli enkelt å treffe hølet med en litta tråd 🙂 Men skal klare det på en eller annen måte. Henge dem inne, finne en grein som jeg kan henge dem på inne. Eller no.
Skal klesse opp så masse rare ting rundt om på huset og utenfor her. Blomster, bilder og prismer. Skilt og få malt denna verandaen. Så får håpe været forandrer seg, så jeg får begynt å male 🙂
Jeg skulle fortsette på strikketøyet mitt.

Og det er rekki opp. Jeg får det ikke til i det hele tatt. Og ringte mamma…..Og hu prata litt gebrokken så skjønte ikke da heller. Så nå har vi funnet ut at jeg strikker bolen til 1 år, og hu strikker armene 😛 Jupp.. Så sånn har det blitt… Ender vel med at hu strikker buksa å 😛
Så da har jeg noe å gjøre nå i disse dagene mens jeg passer kennelen 😛
Har sitti og venta på mail, og tlf i dag men ikke hørt noen ting. Venter på no resultater etter møter her, men nope. Blir vel neste uke det da. Hater og vente på svar.
Jaaaa så skal dere få se hva som falt av på Garian i dag…

Flått.. Fy faan, dunk sa det. Denna har sikkert vært på han siden Dokkenmoen. Den hadde sitti lenge. Men nå er den sprengt i filler 😛 Fort gjort 🙂
Så her har alle de små fått kammen igjennom pelsen sin. Sjekka dem all over, til og med i munn. Jeg liker ikke disse små krypa assa.
Skal sjekke de store i morra. Da kan de stå på stellebordet, om det ikke regner da. Det er jo spådd dårlig vær i flere dager.
But but it`s not only only. Nå skal jeg finne frem klær til i morra, bare hoppe i dusjen på morran og blir fort klar for å bli henta. Ella kunne bli henta når hun ville, så det er vel greit at jeg er tidlig ferdig og klar.
Så da sier jeg god natt. Kommer med en blogg i morra 😛
Har liksom ikke skjedd no spess her i dag uansett. Liten og enkel en ble det 🙂

12.05.26 Det vokser og gror ;)


God kveld 🙂 Da var tirsdagen snart over og jeg har fått gjort minst mulig på mest mulig tid 😉 Jaaaa her skal det ikke slites ut på noe som helst måte 😉 Dreiv litt ute med bikkjer i dag. Det var fint ute, litt kaldt men ikke så ille. Disse jentene tar jo helt av, så må jo noen ganger klare og knipse no morsomme bilder.. 😉

Alltid Punky som kjører i gang showet. Og i mens kunne jeg nyte litt kaffe ute 🙂 Og glo på disse jentene. Ja og grave ned no påskeliljeløk… De blir garantert gravd opp igjen av Garian.
Ble par morsomme bilder, som jeg syntes var morsomme da..
Se på Duda, når jeg tar det nærmere 😛

Her så hu bollete ut 😛 Hahahahaha jeg dævver av hu der. Duda 🙂
Se på stilen til Punky, men se spess på øra hennes…..

De lange øra hennes… Hahahahaha jeg døøør av de øra hennes. De blir til og med full av mat når hu eter. Burde finne en hår klemme og sette dem opp 😛 Og den kroppen hennes er ganske merkbart med muskler. Nå skal jeg teste sæla som jeg fikk, så hu blir vandt med å ha den på.. Så skal jeg se om jeg får fiksa litt kjetting, som hu skal trekke.. Må få trekke litt så hu blir mer merkbar i fronten. Tror hu kan like det. Samme med Duda også. Hu skal få jobbe litt hu også..
Ellers i dag så har jeg fått pakket en del, bretta klær, og funnet frem no stæsj til Elisabeth. Ja som hu kan få. Så skal jeg ha med meg litt andre ting som jeg kan drive med. Har jo fanken spådd regn. Og det er så bedritens, for det hadde vært deilig og sitte ute i sola når man først er på “Ferie” 😛 Men det kan forandre seg.
Fått støvsuget hybelen og det andre rommet. Må vaske gulver, og tørke litt støv. Så er det greit her til uka igjen. Tenkte å ta av senga her på torsdags morgningen og hive det i vask. For da ere liksom klart til jeg kommer hjem igjen på mandag.
Fått vært en tur på apoteket og butikken. Så no grise fristende jordbær.

De er svære som fy, litt harde og litt småsure, men grise gode.



Da ere gøtt med vaniljesaus på. Uten sukker da 😉 Moro og grise litt med maten 😛 Mooohahaha
Ja så har disse agurkene begynt å komme frem. Herregud jeg kan vel høste agurk før dem kommer seg ut. Det vokser og gror så gæli her.

Det gror igjen her.

Over bilder og fester seg i vinduet.

Den ene er i taket nå. Og den blir nok større. Så jeg må jo snart få dem ut.

Se her har det kommet frem. Så joda, kan høste agurker før de kommer seg ut. Håper dem blir grise gode. Og lukter agurk, og ikke sånne ekle som blir solgt i butikken.
Akkurat nå i skrivende stund., så sitter jeg og ser på The son på hybelen, drikker kaffe og skal se over dette strikketøyet, så jeg kan begynne på nytt. Og i større str. Jeg gidder ikke så smått jeg. Blir feil uansett. Og nå har jeg jaggu fått bestilling på en Marius Genser, så får vi se om jeg klarer det da. Burde jo det siden jeg har strikket 2 andre gensere som er litt jobb på. Og mønster i seg sjøl er ikke vanskelig å strikke. Så nå tar jeg å strikker denna baby settet i 12 mnd. Så kanskje det er ett barn som kan bruke det. 😉
Bare bestille mere garn. Så går nok det greit. Og fikser jeg det ikke så sendes det ned til min mor. Jupp. Da gir jeg opp. 😉
Ellers er det en stille og rolig dag, og det blir det i morra også. Bare sånn små plukk og gjøre litt her og der. Håper på opphold i morra, men det er spådd drit vær. Så det blir nok mest inne sysler. Med vasking her og der. Nå skal jeg ha med meg hele bikkjeflokken bort så da blir alle tepper og bur skrubba når vi er borte. ( Har jeg krevd).
Så jeg avslutter her, så snakkes vi evt i morra 🙂 Sjalabais 🙂