Goood formiddag.. Har ikke skrevet siden søndagen eller no.. Og det er grunner for det.. Jeg har vært lat, og aktiv på samma tid.. Vært på tur og utstilling.. Så jadda.. Så her her kommer det en oppsummering av div dager, i kort format 😛 TRENGER FERIE 😉
Neida.. eller joda.
Mandagen så var det jo opp tidlig som vanlig og fikse bikkjer. Stelle seg og være klar for en tur på vift. Tirsdagen skulle jeg møte 2 damer i fra TikTok. Ja Berit og Marianne 🙂 De skulle en tur til Sverige og kjørte jo forbi borti gata her, så da spurte de om jeg ville bli med, og hvorfor ikke. Noen timer med disse damene blir jo bare hyggelig 🙂 Og jaggu er de som på TikTok, 2 meget hyggelige damer med masse humor 🙂
Her treffes vi i bilen. Det ble en intim tur i bilen til Berit 🙂 Koselig og latterfull tur. Marianne som er flink til å ta bilder, hu satt jo tross alt i midten 🙂
Marianne var så streng så fikk beskjed om å ikke tulle, kun smile 😛 (Neida, hu var ikke streng) Men jeg klarer ikke å være så seriøs på bilder i det hele tatt.
Vi kom oss rundt i butikker som de hadde planlagt. Jeg skulle ikke ha no spess, men fikk med meg litt små ting 🙂 No monster og snus 🙂 Må jo samle inn siden det er Tons snart og skal passe kennelen. Etter en handle tur i butikken så satt vi oss ned for å spise litt, og det var deilig å få i oss litt mat. Både jeg og Marianne var så sultne så vi hadde lyst på alt i butikken. Tror Berit var sulten å, for hu hadde masse i handle vogna si 😛
På turen hjem så satt jeg i midten, for jeg var minst eller kortest ben, så Marianne fikk plass til de lange bena sine 😉 Og da skulle jeg hives av så de kunne låne dassen og hilse på bikkjer.
Ekke så lett å hilse på de to kråkebollene der. Og hadde ikke lyst til å ta de ut. De var så møkkete og røyter så gæli. Og damene skulle innom foreldra til Berit med matvarer så da hadde det ikke vært no særlig med masse pels og møkk på klea. Sikkert no slim å 😛
Berit har hatt sankt Bernhard sjøl, så hu syntes nok det var koselig og hilse på en igjen 😛 Lyst på sankt bernhard igjen Berit? 😛
De fikk hilse på småbikkjene å, noe som de setter pris på. Disse små er så glad i folk atte.. Eneste Gilly som ikke hadde lyst å hilse på dem.. Hu forsvant..Sikkert redd for å bli kidnappa av Marianne. 😉 Gilly er lik en Marianne mistet, og det har Gilly hørt igjennom tlf.. Så sikkert derfor 😉
Glad i mamma`n sin hu vøtt, så best hu gjemte seg så hu kunne bli hjemme. Damene dro, for de skulle årne og fikse seg til morgen dagen, for de skulle på tur til Kiel. Men det var uber hyggelig og hilse på Berit og Marianne, og håper på å få hilse på de igjen. Liker når folk er seg skjæl hele tiden. Takk for turen, latteren og håper vi sees igjen ♥
Resten av denne dagen gikk til å strikke, rødde litt og bikkjer. Alexandra har vært her i en uke så det var å spise litt restemat og ta det litt fiesta.
Tirsdag. Det er fotball kveld, så hele denne dagen så skal alt som må gjørras værra ferdig.
Norge spiller sin første kamp i VM, så denne dagen har man venta på.
Tok det egentlig ganske rolig denne dagen, for jeg har en hælj og neste uke full av action, så man stresser ikke. Så her ere strikking og glo skjerm. Været er ikke til å skryte ta heller så det var ikke så mye ute å gjørra.
Gleder seg. Er bare å barke seg plass, og eta potetgull og dipp. Ble 4-1 og svarte natta. Dette var en flotters seier.
Onsdag.
Ble en tidlig morgen som vanlig. Bikkjer fikk det dem skulle ha. Sola varmet fint her, men det blåser som vanlig her. Og det er så forbanna irriterende. Jeg må jo være den hviteste på den kloden om dagen, noe som ikke er helt kjent for meg. Men det blir lite soling i storm 😛
Ble tatt noen tlf på morningen så litt kontor jobbing ble gjort.
Fikk årna litt røddings på kjøkkenet, og støvsuget litt her. Ser det er mørkt på himmelen og det ser nok ikke det beste været. Skal jo tordne og lyne så best å holde seg inne og passe på bikkjer som ikke liker detta været. En av grunnen for at jeg ikke liker sommer`n.
Torsdag.
Oppe før fuglene fiser som vanlig. Fiksings og årnings for de firbente og njuta morgen kaffen. Sola skinner fra en knallblå himmel. Det blir nok en perfekt dag for å holde på tupèn og gjørra litt ute. Uke siden sist man kløpte plenen så den må kløppes igjen. Jeg er jo her alene omtrent hele tiden så ting blir ikke gjort av seg sjøl. Skulle hatt ut ett stellebord fra boden for 1 uke siden, men ser ut til at jeg må fikse det sjøl å.. Bare fløtte en haug med dekk først.. Helvete heller.
Jeg må fikse klær til hælja, og utstillingssekken. Jeg må planlegge neste uke.. Møte neste uke osv. Mye på agendaen fremover. Passe kennelen skal jeg gjøre å..
Men… Sola er oppe og jeg får nyte kaffen min i stillhet på morran. Litt live på morran..
På ettermiddagen så jaggu ble det litt mer vindstille, gjett en gang hvem som var å fant frem baby olje så hu kunne sitte ute litt………. Jo meg….
Klessa på meg denne olja, sikkert gått ut på dato for mange år siden men det funker. Fiksa ute og der lå jeg og kosa meg i sola lenge…. lenge….
Nei bare tulla. Ble så rastløs at det endte med at når det kom skyer, så løp jeg med gressklipperen…. Plenen ble klipt, men det tok lang tid, måtte passe på å brenne seg litt i sola innimellom 😛 Plenen ble ferdig til slutt, kroppen ble litt brent.. Og jeg var svett som fy fasan, så det var bare å hoppe i dusjen og få av seg litt svette.. Ta i mot kvelden og glo skjerm og strikke litt.. Jeg klarte og få gnagsår på hæla når jeg klipte, gikk jo med gummistøvler. Skikkelig dritt men det går over. Kjøpe plaster i morra, for jeg orker ikkke gnagsår når jeg skal gå rundt i Sverige og jeg skal på tons. 😛
Legge seg tidlig for i morra blir jeg henta tidlig. Jupp kl 8 😛 Off.. Da ere bare å ha på vekkerklokke til 6. Må stelle seg og fikse her.
Så kvelden den gikk unna på en blunk og legge seg tidlig…
Det kommer en egen blogg for hælja..For det er utstilling 🙂
15.06.26 Goood morning Norway :)
God morgen 🙂 Har droppa å skrive i det siste da det ikke skjer så mye på denne fronten. Har drevet inne og ute med blomster, men det er vært meste inne ting da det har vært dårlig vær. Har sliti med masse migrene om dagen også så da er det heller ikke så mye action på meg. Men jeg har fått strikki snart ferdig bolen. Driver med slutten på ene armen, så da er det neste arm. Så det går unna, gleder meg til å begynne på mønster strikk.
Har sitti litt live, og fått flere løver.. Kommer noen bilder i fra Yourkshire 🙂
Bare se på kunstverket på alle disse løvene. Og veggene jeg legger ut.. Så kult 🙂
Så tøft 🙂
Det er så kult gjort. Og disse maleriene er på veggea ved butikker 🙂
Syntes det er så fasinerende 🙂 Skulle vært like fine malerier rundt om her i Norge å.
Men ellers så har man sett litt fotball… Alexandra har vært her i en uke. Så vi har da drevet på med litt Yatzi og preka litt.
I dagene fremover så blir det pakking til Tons og til hælja. Det er utstilling på Duda og fått sein oppmøte, noe som er meget behagelig 😛 Duda har begynt å røyte så gæli, så uka går til å ribbe hu litt for pels. Håper været holder seg greit i disse dagene.
I dag skal jeg faktisk møte 2 damer i fra TT.. Marianne og Berit, DET ser jeg frem til. Marianne har kommet helt i fra Haugesund i går til Berit. Så det skal bli awesome og ha noen timer med disse damene 🙂 Bilder kommer seinere 🙂 Vi skal på tur 🙂
Så her er det bare å stelle seg og se fresh ut til damene kommer. Alexandra er på veien ut og reiser til Sarp etter møte sitt.
Så denne dagen går unna til tur og planlegge litt pakking, og fikse veska mi med pins til Tons. Og rive av sengetøy og klesvask. Dagene vil gå unna tror jeg.
Utstillingsklær skal finnes frem og pakkes.
Overgangsalderen driver å herjer i kroppen. Kroppen koker og blir klam og jævelig. Spess på natta. Heeeelt jævelig. Hater når det skjer for å si det sånn.
Nei nå skal jeg gå å stelle meg, så jeg er litt pen når damen kommer. Ønsker dere en flotters dag 🙂
Sjalabais..
Feel the Roar :) Pride of Yorkshire :)
Her kommer det masse bilder som jeg nevnte i går etter en live med noen Amerikanske. Jeg screena noen bilder i fra liven.. Men legger med en link under siste løve bilde så dere kan gå inn å lese om dette.
Jeg syntes det var ganske fasinerende med alle disse malte løvene rundt om i Sheffield. Kommer noe annet innimellom. Bare fordi jeg syntes det var cool..
Disse små her er løve unger 🙂
Kult???? Det er jo en god grunn for alle disse løvene.. 150 løver er malt og står rundt i South yourkshire.
For å feire 150 år med Sheffield Children’s, starter Sheffield Children’s Hospital Charity sin største innsamlingskampanje noensinne ved å presentere Storbritannias mest ambisiøse skulptursti. Du kan lese om alt inne på denne linken 🙂
https://prideofyorkshire.org/
Flotte malerier på vegga der 🙂
Dette er en butikk 🙂
Women of Steel is a bronze sculpture that commemorates the women of Sheffield who
worked in the city’s steel industry during the First World War and Second World War.
Tror du kan trykke på den blå så kommer du direkte på forklaring for de statuene med damene 🙂
Maleri på et gjerde mener jeg det var..
Sånne skilt skulle vært her å 🙂
fine blomster i en park der nede 🙂
Var det ikke kult? Får liksom litt lyst til å sette seg på flyet og reise, bare for å se på de løvene 🙂 Og alle andre statuer 🙂
11.06.26 God morgen i Solen eller overskya. Stryk det som ikke passer.
God morgen 🙂 Jaggu er jeg oppe tidlig i dag. Kl bikka 6.Da har jeg vært våken flere ganger da. Men sto opp. Så lei detta tidlig opp og ikke få nok søvn uten å våkne 100 ganger i løpet av natta. Men sånn ere. I går skulle jeg skrevet en blogg til, men jeg tørte ikke lade opp pc`n mens det tordnet og lyna rundt her. Det vakke så voldsomt men jeg liker ikke å ha ladere osv i varene når det pågår. Her var det å søke dekning når det starta. Ja Rosin søkte dekning under senga, hu var med opp, trakk for gardiner og hadde på høy musikk.
Duda og Punky kom inn, for de stressa jo så gæli, spess Duda. Så her var det å sørge for at de hadde det bra og roe dem litt.
Det varte en en god stund, men så kom sola. Og da var det klamt, ekkel luft. Og det var så sterk vind at det var ubehagelig å værra ute. Men jentene kom ut igjen for det var opphold.
Jeg fikk dratt en tur på joker for å se om de hadde noen billige blomster, og det hadde dem. 29kr for margaritter og pelargonia fikk jeg. Så da har det kommet noen blomster oppi dunker her. Da er det bare verandaen igjen som trenger litt blomster 🙂
Ellers var det en stille og rolig dag her. Strikker så jeg får høl i fingeren men det blir bra. Ser ganske jevnt ut å. Ikke no tull.. 😉
Snakka privat med Ståle, Marianne og Berit på kvelden, det var koselig.
Jeg ble så forbanna trøtt når kl 23 tror jeg, kan ha vært før. Men jeg måtte legge meg. Var helt utkjørt i hue og kroppen.
Dagen i dag blir å slikke sol… Hahahaha jaaaaaa jeg sa det på en snap, for det var knall blå himmel og vindstille, men jaggu sa jeg smør, for brått ble det overskya her.. og null sol….. Men nå i skrivende stund så ser jeg sola, og det er litt blått innimellom alle skyene.. Så kanskje det går an å sole seg litt i dag. Jeg er jo helt hvit på bena.. Jizez.. Men dette været er jo like ustabil som jaaa veit ikke hva jeg.. Irriterende ere.. Det må ha regna sinsykt i natt også, for det er så forbanna bløtt ute… But but it`s not only only..
Har ikke de største planene i dag, men det er alltids noe å gjøre kan jeg si dere. Blir ikke arbeidsledig her i hus. Samma søtter`n hvor mye man rødder eller vasker, så er det noen som tror at sitt rot eller bøss blir automatisk fjerna av seg sjøl. Så man får automatisk litt å gjørra uansett om du vil eller ei..
Men nå skal jeg spise litt frokost… Er sulten.. Ble ikke no middag i går, så da la man seg med tom mage…Og faan kanskje derfor jeg var litt tom i hue å da… Hmmmm Mr Lee..
Jaja lage seg litt mat da kanskje.. Ha en flotters dag der ute..
Kan komme med at det har begynt å blåse ute å, så da var det slutt på “det er vindstille ute” også.. Takk for meg 🙂
Ps: Denna Monster`n var veldig god.. Uten sukker..
10.06.26 God morgen i SOLEN.. Så lenge det varer :P
God formiddag. Denna morran har vært lang. Men det er sooool, fytte rakker`n. Nyter den med den helvetes kalde vinden. Ja for det blåser som faan her som vanlig. Men jeg ar fått gjort litt som vanlig.. Vært ute med bikkjer og lekt litt.
Ja det kommer litt ymse med bilder av de små nå.
Noen er litt mer hoven enn andre..
Prøver å få alle på ett bilde, men det gikk sabla dårlig 🙂
Gilly lurer nok på hva pokker`n Obelix bjeffer for 🙂
Rosin nøyt at sola var fremme, men hu kunne nok tenkt seg litt mer vindstille dag hu å 🙂
Kua Gilly hu driver med oppsamling av gress.
Gilly brekker seg, så det var nok ikke så godt 😛 Garian koser seg i sola 🙂
Rosin fant seg brått en pinne, noe som er forundret at hu skulle drive med.. De gamle gjør mye rart.
Gilly sine bilde serie med å eta flue eller gress….
Mmmmmm så gøtt.. ( Helt skjeiv i trynet)
Blæææh det var ikke no gøtt, brekker seg da eller 😛 Hahaha
Posere i stedet. Myyyye bedre 🙂
Vakker vøtt 🙂 Toffe Loffe`s Gilly – Gea 🙂
Gutta krutt fant noe som var meget av interesse. Så her skulle det snuses 🙂
Skiltene til Alexandra har kommet på veggen 🙂
Jeg gikk inn for å nyte kaffen min, og gjøre det jeg pleier om morran. Støvsuge stue, gang og kjøkken. Ta medusiner og vituminer. Ja Sana-sol er ett must. Gøtt ere å 🙂
Vaskemaskinen er ferdig så jeg skal få fiksa de klea. Så skal man få satt på en til 🙂
Så sitter jeg og lurer på om jeg skal få fiksa litt annet opplegge. Men hva er en annen sak.
Kl 12 kima det i alle tlf her. Men så nærme Gardemoen jeg bor så er det ikke no lyd der i fra. Så sånn er det. Jeg har ikke store planer for dagen.. Ta meg en dusj tenkte jeg, og kanskje få i seg litt frokost snart. Jeg prøver å få unna endel ting før det kommer ett helvetes vær som har blitt spådd. Torden og lyn. Håper det ikke dukker opp. For syntes det er værre en normalt. Og Rosin er så redd. Så må jeg ta inn de store om det begynner. For Duda er ikke så høy i hatten når det smeller.
Ja så har jeg sitti i en amerikansk live i dag.. Og der var det en som viste oss rundt i Yorkshire Sheffield UK. Så jeg screena noen bilder.. Tar det i egen blogg. Med link til betydningene av disse løvene. Det var faktisk kult og fasinerende.. Følg med.
Ellers… Sender jeg masse tanker til min søster i dag som må avlive sin hund Maybe. Det er aldri no hyggelig og ta farvel med sin beste venn. Hun er gammel, og da følger det med litt når de eldes. Det er årsaken ♥
Sov Godt MayBe ♥
Jeg må også legge ut ett bilde av Alvarez ♥
Han hadde bursdag i går, og kunne blitt 5 år. Gratulerer med dagen der oppe, håper du og Tara løper rundt der sammen og feirer med masse snadder. Du er savnet her nede.
Dette er en klovn av en hund som er skikkelig savnet. Og så snill med alle 🙂
Og vet det er flere som savner han. Det har blitt laget et kult bilde av Ståle og Alvarez. Jeg skal høre om jeg kan legge det ut så skal dere få se. Ble skikkelig tøft.
Men vi snakkes senere.. Kommer en blogg med de løvene jeg har tatt bilde av etterhvert. Må bare spise litt og gjørra litt først.. Tar den igjen 🙂
09.06.26 God morgen i regnet :)
God morgen 🙂 Det regner og det er helt greit, for jeg kløpte plenen i går. Det er nesten 3 km med plen.. Jævelig ujevn plen. Møkka plen.. Må reparere den klipperen for det er ett rent helvete å klippe plenen her med denna som er ødelagt. Faan assa.. Kjøpe en ny som han ikke får bruke..
Jeg hadde besøk av noen fugler på plenen her om dagen, og da så man hvor høyt det var. Så ikke fugle unga..
De var på leit etter mat, så fugle mor var å stappa no mat i kjeften på dem innimellom. Men de måtte lære å spise sjøl også.
Mor fulgte godt med på alle sammen.
Tror far var her å.
Jeg feiret med en iskald iskaffe etter kløpping. Det var fortjent syntes jeg. Så den gikk på høykant, for det var ikke varmt varmt men jævelig klamt. Det er slitsomt å jobbe i. Men det var godt å få det gjort. Nå er det å få disse knivene på kantkløpperen så ere å gønne på rundt her. for det er så jææævelig mye å få fjerna. Som denna tråden ikke fikser.. For gud veit hvor mange ganger det blir bytta tråd på den kantkløpperen.. Også ere fortsatt halve jobben som blir gjort.
Alexandra kom med skilt til meg. Fikk egentlig bare Elvis men jaggu fikk jeg de 2 andre å.. De har blitt hengt opp utenfor. Gøy å pønte litt ute å.
Fikk en traum å av Dillerun, den skal vaskes og den blir fin å ha frukt og grønnsaker i. 🙂
Ja så måtte jeg gjørra noen da med en vaske jeg fikk for en stund siden.. Ble ikke så fint men skal fikse det bedre. Etter hvert. Men det blir fint på kvelden..
Se vekk i fra den rosa posen på toppen, hadde ikke igjenomsiktig 😉
Jeg har putta alle perler jeg ikke bruker, og svarte roser 😉 Ligger noen små steiner oppi der å. Ble greit, men lysa ble litt tunge så de fikk ikke hengt som jeg ville.
Men tror detta blir bra jeg med masse mer blomster 🙂 Og mere steiner i beddet..
Også ere detta ugresset som blir liggende rundt her nå.
I dag så skal jeg bare gjøre ting inne. Vaske litt klær og tørke litt støv rundt om. Jeg tror ikke kroppen orker no spess i dag. Ryggen min ble litt fucked etter i går. Men men skal strikke litt og glo skjerm tenkte jeg.. Værra litt lat…
Ja denna børsten jeg fikk av AB funker som faan… Testa litt på Duda i dag for moro skyld, for hu har begynt å røyte no gæli, og den tok ja. Så jeg skal få opp stelle bordet mitt, så jeg får revet av hu pelsen. Dæven døtte. Funker den like dan på kort pels, så blir jeg meget glad.. Skal få tatt bilde av børsten og bikkja når jeg skal teste den ordentlig 😉
Men ikke i dag eller i morra, for det regner ute.. Da gidder jeg ikke børste hund ute kan jeg si dere.. Så det.. Nei nå skal jeg finne frem litt mat, må få i seg litt frokost. Så blir det litt strikking her. Snart ferdig med bolen, så da er det armene og begynne på. Må jeg ha pinner til det tro??? Veit ikke om jeg har rund pinner som er passe og bruke… Hmmmm det må jeg finne…
Nei men vi snakkes 🙂
Ps. Mine bikkjer ligger strødd utover her. Det er dårlig vær og da ere ikke mye til liv 🙂
08.06.26 God morgen :)
God morgen 🙂
Joda vært oppe tidlig i dag også.. Bikkjer har fått herje endel ute mens jeg dreiv på inne. Måtte støvsuge opp 2 sankt Bernhard. Faan de har mista mye pels i løpet av natta. Jizez..
Det er overskya ute, blåser litt. Men jeg ser på YR at det skal regne litt i dag, i morra og på onsdag. Så her i dag blir det å klippe plenen. Hele dritten skal kløppes.. Det har vokst så gæli i det siste.. Så det er bare å gønne på.
Alexandra er her i noen dager, det er jo koselig.
Nå ser det ut til at det kanskje kommer litt sol. Det er bra. Kanskje det ikke er så kjølig. Det er ikke mer en 14 grader ute. Håper på å få planta litt i dag, i de tomme pottene mine. Må bare kjøpe litt planter og jord først. Skal ikke ha så mange i år har jeg funnet ut.
Har fått rødda kjøkkenet mitt i dag, så nå er det bare å tømme oppvaskmaskinen, så er det ferdig der inne. Så får klokka bli litt mer så er det å gå ut å gønne på.. Jeg må bare få den plenen unnagjort i dag. Den plager meg voldsomt. Så blir det en butikk tur og apotek tur. Jeg må få tak på migrene piller.. Jeg har eti mange i det siste, av det merket som ikke funker. Så håper jeg får tak på mine piller. Ellers blir det en svenske tur med håndskrevet resept.
Så sånn har denne dagen startet og planene ble lagt når jeg satt på dass 😛
Ønsker deg en flotters dag 🙂 Nå skal jeg ta en migrene pille og starte ute snart 🙂
07.06.26 God mornings :)
God morgen 🙂 Formiddag, unnskyld. Har vært oppe siden kl 6 så jeg har vært oppe lenge for å si det sånn. Har fått gjort min faste rutine med bikkjer og snap og TT. Så alt er blitt gjort. Så her sitter jeg å venter på at sola skal bli varmere og at det kan blåse litt mindre. For jeg har løst til å drive litt ute i dag. For det skal regne igjen fra tirsdagen. Så må nyte de 2 dagene med sol kjenner jeg.
Sett noen butikker har lagt ut tilbud på blomster også, så håper man kan dra og kjøpe inn litt til de pottene som er tomme 🙂
Planlegger som bara det. Og denna forbaskade bakken jeg skal høvle over har ikke blitt gjort noe med ennå. Men i dag, så skal jeg begynne å dra det unna. Masse ugress som skal fjernes..
I går kom sola seint på ettermiddagen, og inn kom regnbuen. Er det ett tegn??? Blir jeg homo eller er det kun omfang og kjærlighet? Hmmmmm
Garian så på meg, så jeg sa bare kjærlighet jeg, til mine hunder 😉
Gilly som er min beste lille venn, poserer så pent mens jeg spiser mat 😉 Hu er ei lækker litta frøken. I går kveld, ble det laget en god middag her, ja til meg sjøl da. Kyllinglår, med ris og salat med saus da. Det var gøtt…. Ble mett da gett.
Ellers ble det en rolig kveld her i går. Gikk faktisk å la meg tidlig. Dette hue mitt er ikke på stell om dagen så da ere greit å bare legge seg.
Dagen i dag.. Ut… Jeg skal ha litt oksygen, og hue får bare værra hue. Har tatt noe for det.. Så det går greit. Det blåser gæli ute, men må nyte og begynne med skråningen i dag. Kommer til å ta litt tid med den så da ere greit å begynne. Kanskje…
Ønsker dere en fin dag. Nå skal jeg snart begynne å fungerer litt. 🙂
Ta vare. Og Carpe Diem 🙂
06.06.26 Dagene kommer og går, det gjør jaggu migrenen å ;)
God ettermiddag/kveld 🙂 Ja disse timene og dagene de går unna. Siden Onsdagen så har jeg sliti med migrene som ikke vil gå over, så jeg har vært litt lat for å si det sånn. Kun sovet, glana litt rundt om og strikki. Bloggen blir liksom tom, for jeg har ikke så mye å skrive akkurat nå, så godt det er Tons snart så man har litt mer å dokumentere 😛 På morningen i dag, som seff var grå og blaut, for det har regna i flere dager. Så lei det. Så ble det par bilder av jentene og nettet som jeg så på bakken..
De to bryr seg ikke om været, eller jo når det slo ned borti her så det smalt som faan, da reagerte jentene skikkelig. Samt Rosin. Hu ble så stressa her. Duda hørte jeg et kraftig bjeff, og gjemte seg, Punky ble stressa i hundegården. SÅ jeg mannet meg opp for å løpe ut i plaskeværet og henta inn jentene. De skulle slippe å være der ute om det kom flere smell. Hørte det buldra rundt om her.
Men det glemmer fort det, så i dag var vi ute og fjolla litt på morran i det blaute gresset. Skal ikke si hvordan de så ut etter en runde på plenen. Herregud.
Dette nettet hadde blitt spunnet i løpet av natta. Og jeg hadde tenkt til å lage nettet mitt i dag jeg å. Men det hvordan skal jeg lage det??? Hekle?? Ekke mitt bord 😛
Dagen i dag har hue fortsatte med hamring og smelling… Jeg har tatt det helt med ro. Det har ikke vært no pent vær her heller, så hakke drevet ute. Nå ere sol, og snart blå himmel, men det blåser som faan, og det kommer noen mørke skyer. Så det blir vel mer regn. Stoler ikke helt på YR. For det skulle værra sol og strålende pent vær her. Hadde jo en litta plan om å få kløpt plenen i dag, men det gikk te dundas..
År som i fjor, så er det rede opp under taket. Der ere fugle unger. Hører de når jeg er der ute. Så koselig da 🙂 Godt de trives 🙂
Strikkinga går sin gang. Bare noen runder igjen så er det å begynne på armene. Da er det mønster strikk. Det blir jo koselig tenker jeg..
Akkurat nå skrivende stund så driver jeg å lager meg mat. Kylling og ris med salat og saus. Enkelt og greit. Og godt. Orker man ikke alt så lager man det til kylling salat i morra.
Ja jeg er alene, og det er godt. Trives med det. Da behøver man ikke ta hensyn til noen. Er kun bikkjene jeg trenger å tenke på OG rødde opp etter. Ja både bais og leker, de er jo værre enn små barn med leker de drar med seg ut. 😛 Men det blir noe annet å rødde opp en etter voksne folk. For det har jeg slutta med helt. Orker ikke.
Nå skal jeg bare kose meg med mat, se på serie, spise kjeks og njuta tilværelsen 🙂 Strikke seff 😛 Måkke glømme det.
Så kos dere masse videre i ettermiddag/kvelden.. Det skal jeg.. Prøve å komme med noen ord i morra også..
PS: Snart fotball VM 😛 Da er det masse å se på 🙂
Peace Out 🙂
06.06.26 I dag roper vi høyt HURRA for Systra mii
Dette er oss… Oss 3.. Du ser hvem som tar vare, den som skriker og den som bare himler med øya, og tenker What ever. Det er oss det. Med 3 forskjellige personligheter.. Og sånn er det jaggu i dag å..
Du er først, størst og den som tar vare på de fleste. Og du har bursdag i dag.
June Gratulerer så masse med dagen 🙂 Her kommer det noen bilder og ord til deg…
Du er mammas første gull unge 😛 Mammas lille lyse lugg, og tror faktisk den hissige å.
June.. Du er den som skulle rømme fra oss, og du pakka kofferten din, og gikk i boden. Phu det vakke så langt unna. Rett over gangen 😉
June… Det var du som fløtta først fra oss… Bodde på internat skole… Og jaggu fikk barn først å.
Du er mor til 5 og bestemor til 3 og jobber fra morra til kveld.
Du er med på mye rart. Fra biltreff til ragging i Sverige. Du hjelper til med selskaper og treff.
Du stepper opp hos mamma om det skulle være noe. Hadde du hatt blekksprutarmer, så tror jeg jaggu du hadde vært over alt.. Sånn er du..
Du er morsom, morra gretten, stressa, full av energi og noen ganger så fyllesjuk at det ekke no vits i å prate til deg. Men du er oppe tidlig på morran og fikser bikkje og høner, og sikkert den oasen med blomster å.
Du er ganske sosial og kjenner folk på alle kanter. Men det er kanskje ikke så rart… Man kan høre deg og se deg når du er i folkemengden.. Enten er det en høy latter, eller så danser du eller så er det “Rare” klær.. Men det er deg.. Din personlighet, og det liker de fleste 🙂 Jeg å 😉
Ja man kan skrive mye rart om deg, men det gidder jeg ikke. For blir aldri ferdig.
Men det jeg kan skrive er at.. VI TO… Har vel ikke hatt den tetteste kontakten på mange år. Ja tlf og snap, men ikke den beste kontakten som søsken burde ha.. Broder`n har jeg hatt litt mer kontakt med. Men med deg..Litt sporadisk.. Du har vært opptatt med ditt, og jeg med mitt, tror jeg. Men i 2024 så meldte du deg også som frivillig på TONS, vi to skulle jobbe sammen for første gang. Og det var koselig.. Vi har gjort dette til en tradisjon, og det er moro 🙂 Synd ikke broder`n blir med, for det hadde vært awesome.
Nå er det snart en ny runde på TONS, ny runde med søppel, musikk, dans og masse folk. Det blir moro, en befrielse og slitsomt 😛 Jeg skal campe hos deg, så da kan vi sitte og værra morra grettene sammen 😉 Njuta kaffin på verandaen, og snakke skitt før vi tar på uniformen og sliter ut danse skoa.
Glad i deg ♥ Systra mi ♥
Nei jeg gidder ikke ringe deg, snakka med deg i går, kanke bli for mye av det gode 😉 Sender deg snap 😛
















































































































