Gjett hvem som har bursdag i dag!

Gratulerer så masse med 1 års dagen
🙂 Svänasjöns Zip It

Fineste Svänasjöns Zip It Punky 🙂 Hva skal man skrive om deg. Du kom inn i livet mitt som ei litta søt “dokke”. En liten snill uskyldig jente. Var avhengig av den “pelsdotten” din på tur. Livat jente med masse futt. Du og Duda ble kompiser med en gang.  Punky du er awesome, morsom og fantastisk på alle måter 🙂

Lille bolla, du var så søt. Og så snill med alle med en gang. Og du fant deg kjæreste med en gang. Det var Rozzy 🙂 Og jaggu er du like glad i han i dag.

Du har vært med på dogrun, utstillinger, ja du var ikke helt fan av å møte pudler uten å snike deg unna, for de var skumle. Men du tar utstillinger med storm, og er flink til å vise deg frem. Gleder meg til veien videre med deg.

Du gjorde mye rart, men du gjør jaggu mye rart ennå. Men ikke stopp med det, for det er din personlighet, og jeg elsker den søte, litt uskyldige rampete voffsen du er.


Sånn er du på utstilling ennå. Tar det helt med ro.


Vakreste snuppa 🙂
Igjen Gratulerer så masse med dagen Punky Punk 🙂

03.06.26 Fy faan for noen dager det har vært :)


Goood ettermiddag 🙂 Her har det gått litt i ett i flere dager. Sorry for det. Men her har det gått i vasking av hele huset, hvile hue og fikse ute med blomster og bedd. Steiner i beddet er fylt opp, men må ha flere. Jeg har fått satt opp ett lys, men det skal flere, men en funka ikke.. Så nå fikser jeg en vaske med masse rart oppi som skal ha farget lys i seg. Tror det kan bli kult med farga lys da. Mmmmm jaaaa.. Bilder kommer når den står ute og lyser 🙂

Ene dagen her var det så klamt og varmt fra morgenen av, helt grusomt. Bikkjene lå strødd rundt om her og var utslitte. Rosin lå rett ut.

Obelix ligger på gølvet, er for varmt i sofaen.

Gilly og Garian ligger også rett ut. Og det er jo bare deilig når de er så utslitte og ligger rett ut. Og jeg får strikke litt i fred 😉
Huset ble vasket fra topp til tå i går..


Er gøtt og få det gjort kan jeg si deg. Men det er årsaker til det. 😉
Men det ble møte her i dag. 4 personer. Kan si det sånn at det gikk greit. 🙂

Hjørnet sitt det.. Nesten alkoholiker her 🙂

Den lange vasen blir fylt nå med masse rart 🙂
Så dagen i går gikk bort til røddings og vaskings. Og fiksa 2 blomster til. Nå er det bare å fortsette og få tak på billigere blomster. Det er bare å fikse dem litt med kjærlighet.

Månen var fin mandags kvelden, og det var deilig temp. Men denne uka har vært slitsom med både varmt, klamt og regn.. Være er så ubestemmelig at det er fælt.

Spoookey 😛
Ja nå ere skikkelig vind ute, herregud, hører ut som hele huset skal blåse vekk…

Blir det torden tro???? Det begynte å regne. Og gjett hvem som ikke liker denna vinden.

Lille Rosin ville ikke være nede lengre, og syntes det er skummelt inne hos meg pga vinden. Så hu fikk teppe på badet, og der ligger hu. Så da er hu trygg. Ekke no moro når hu er så redd.
Så nå blir det koselig og sitte og kose seg med fotball og strikketøy og prøve å senke hue litt. Jeg er skikkelig sliten i hue nå i kveld. Og jaggu smeller det der å. For jeg blir vær sjuk.
Dritt når migrene piller ikke tar det. 🙂
Så dere får ha en fin kveld videre. Så skal jeg komme oftere inn her. 😉
Ta vare 🙂  

30.05.26 Mandag- Fredag.. Hælj…


God morgen 🙂 Har vært oppe en stund.. Eller vært våken mange ganger kan man vel si. Det er så varmt på natta, og med hetetokter som kommer som ett smell i løpet av natta så ere faan ikke enkelt å sova. Jeg trodde jeg hadde sovet lenge siden det var så lyst ute….kl var bare ette eller annet med over 02 på natta. Fy faan..

Denna står å blåser rett mot mosseporten om natta. Og det blir ellers kaldt, men hadde jeg ikke hatt denna så tror jeg hadde lagt meg i badekaret i iskaldt vann.. Er så lei å bli “Gammal” fytti dama.
Men sånn fra knut til Valborg… Dagene går så jævelig fort, og når jeg tror jeg har skrevet her så har jeg ikke gjort det. Her går det fra mandag og rett til fredag på en blunk. Men Torsdagen gikk til mye rart. Jeg har så mange planer i hodet, men de kommer ikke ut hele tiden. Men jeg skal lage meg en liste nå. Så skal jeg følge den, nesten sporisk.. Nå juger jeg, for det klarer jeg aldri, så drit i den lista.

Jeg koste meg i hvertfall på trappa, med sol og live. Spiste jordbær med vaniljesaus UTEN sukker, og bare nøyt været, den lille vinden jeg hadde ( endelig) og Trafikken som kjørte forbi mens man prata litt skiiit. Fjerna litt ugress på grusen mens jeg preka. Og klipte klør på småbikkjer.. Mye man får gjort selv om man er på live. Jeg fikk sola meg litt. Jaaaa det er første gang i år uten å blåse vekk.. Ja her blåser det så gæli at gåsehuden får hår og gåsehud.. Etterhvert så gønna jeg på med å klippe resten av plenen, ja for her var det en som kun gjorde halve jobben igjen, og jeg klarer ikke å se på halvferdige jobber.. Så da gønna jeg på da.. Ble ferdig til foring..


Skal sies at det er alltid den verste delen som blir igjen. Men nå skal jeg røske opp så jævelig i denna hagen at det skal bli såååå koselig.. Når er en annen sak. 😉


Jeg ble ferdig til foring, noe disse to ble glade for. De hadde jo venta på maten.. Slapp av det ble bare ca 5 min over tida 😉 Sikker på at disse kan klokka,… Smarte jenter detta serru..
Bikkjer hadde fått sitt, så varmet jeg opp jegergryta fra dagen før.. Enda bedre i dag enn forrige dagen. MMMMMM.. Kvelden gikk til å strikke, glo tv og være litt på live. Orker ikke så lenge på kvelden lengre egentlig. Liker å ha den ego tiden min. For da er alt helt rolig her. Bikkjer er slitne etter en hel dag ute og hjernen min ønsker å koble ut.
Fredag.
Sto opp, like svett som vanlig.. hate it. Ordna for bikkjer og sola steika, men ble også kjølig her for vinden. Fikk i meg kaffen, og gikk i dusjen. Ble sittende og glo til JE kom å henta meg. Ja vi dro en tur Hit ↓

Ser dere hvor jeg er?… Ikke det nei.. Minnesund.. Back on the beach… Bade? erru gææærn… Sånt driver man ikke med gett..

Det er mange fine steiner her…

Så vi plukka steiner.. Mange fine runde steiner i mange fine forskjellige farger og former 😛


Snart får vi ikke dratt hit og henta stein, for alt detta vannet kommer oppover, og da må vi svømme etter stein. Og siden jeg ikke driver med slik bading, så gidder man ikke det.. Så da må vi gjørra det nå..

Snart kommer den Hvite Svane forbi her igjen.. Tuuut tuuut…
Innom brukt butikken jeg jobba på.. Røde Kors… Se om de hadde no snadder.. Og jaggu fant jeg noen bøker. En serie på 7 bøker..

75 kr takk.. jo bare hyggelig. Det er morro.
Hjem igjen og plassere steiner og statuer..

Fuglebadet mitt, den har vært bortgjemt på siden av huset, men det syntes ikke der det sto, så da kan den stå oppå trerota i hagen, der alle fuglene driver på når bikkjene er inne. Bare vaske det litt og fylle det med vann.. Ja det blir jo fylt av seg sjøl i de neste dagene…

Her i blomsterbeddet ble det fylt opp…. Må ha lit mer så det blir ordentlig pent..

Men det blir bra..

Så blir det blomster i pottene, og noen små på vogna, så skal jeg se om jeg får satt no lys her. så blir det koselig tenker jeg.. Gidder ikke plante no der, for de siste 2 åra så har det blitt plantet, men bikkjene kommer seg forbi alt av gjerde og div når jeg har sperra der og graver opp alt, så jeg gidder ikke mer.. Da gjør man heller no annet.. Og plante andre steder.
Resten av fredagen gikk til……… Husker ikke, men dreiv med små ting her og der.. Tomat planten min har knekt forresten.. Så den har blitt kortere… Håper den ikke dævver da.. Time will show. Det var dette drivhuset da.. Må ha etter hvert.

Jeg har begynt på genseren til Elisabeth…. Ja jeg har gitt opp dette baby genseren… Jeg har gjort en feil.. tror jeg på den runden jeg er på.. gidder ikke fikse det.. Så det får mamma slite med… 😛 Væææærsegod mutter`n.. Håper du koser deg med det når du får det…
Ja da så jeg får kose meg med denna genseren i stedet. Så etter foring av bikkjer, så satt jeg på en serie og strikka. Ute var det klin umulig og sitte, der blåste det som fy hælvete.. Da er det ikke koselig og njuta solen for å si det sånn. Så jeg og Chicago PD hadde en date en stund, slang inn en pizza i ovnen…. Kan si at det skal ikke gjenta seg, for den smakte dritt.. Skjønner ikke at folk orker detta papp pizza opplegget. Nei, det fikk bikkjer gett.. Jada de fikk de å.. Bortskjemte de vøtt.
Ble tidlig seng på meg, over 00 da, men orka ikke sitte oppe lengre.
I dag har jeg ingen planer… Jeg driver å lurer på om jeg skal ha no batterier, og fikse lys ute i beddet.. Det hadde blitt koselig tenker jeg. Skulle hatt flere steiner, men det kan jeg fikse i morra om det er opphold.. Er opphold her, sola har kommet frem igjen. Blåser lite akkurat nå. Så det blir sånn “Ta på sparket” dag i dag. Nå på morran har jeg sitti i stillhet, og det er så deilig.. Bikkjene ligger strødd rundt om, og de slapper helt av. Sånne morningser er best. Snart spise litt frokost.. Og fortsette ute kanskje. Har jo skråningen min jeg skal rive opp. Bare begynne så blir det nok bra 🙂 Så er det no med å ta det når det begynner å regne, da er det lettere å rive opp. Men mer grisete..
Nei nå skal jeg gå å lage meg litt frokost… Blir det eggerøre tro…… Ja det tror jeg.. Med spekeskinke og salat ved siden av 🙂 Gøtt…
Ha en flotters lørdag folkens.. Nyt soldagene, skal regne litt her og der.

28.05.26 Litt lat morgen i dag… Men skal ut assa…


God morgen 🙂 Det er sol og det var 10 grader alt, men jaggu blåser det i dag også. Faan jeg er så lei denna vinden.. Møkk.. Men det hjelper nok om jeg står midt i sola så det ikke blir kaldt. Brrrr… Men må årne litt ute. Ser yr har bytta regnværs dager. Så det skal regne fra lørdag ettermiddag og frem til den 11 juni.. Assa hva gir`u meg.. Orker ikke detta regnet.

Her ligger alle rett ut etter timer ute med lek og moro. Men morningsen den skal de ha inne i sofaen. Skal klippe litt klør og kløppe litt skjørtekanter på Garian i dag. Og Duda skal jeg få kløpt litt under bena på… Hu har litt tøfler tror jeg. Må få kjøpt meg nye sakser, mine er så forbanna dårlige.. Prøve de som er på temu tenkte jeg. De koster ikke så mye, og jeg kjøpte en barbermaskin, og den funker som bara det, og følger med masse deler. Så den er genial både på hundene og på meg sjøl.
Men i går, da gjorde jeg altfor lite. Men fikk vasket gardiner, og sengetøy, så nå er klesdunken tom. Phu.. Nå er det bare ett sett med gardiner til som skal vaskes, for de skal ned. Irriterer meg de svarte som henger her nede. Gamle er dem, og slitte.. Passer ikke her nede i det hele tatt. Plenen ble klipt i går, men bare halve jobben ble gjort, så jeg må ut å gjøre resten i dag. Klarer ikke å se på halvferdig jobb. Jeg blir gal i hue.. Og da blir ikke plenen klipt før det er opphold igjen. Og det er jo 14 dager til. Fy faan..
Agurkene mine kommer nok ikke ut, jeg ødelegger de hvis jeg fløtter på dem. For der har alle tvinna seg i hverandre. Og det har kommet så mye agurk og svære begynner de å bli.
SKal ha en skikkelig rengjøring igjen i hælja, eller mandag eller tirsdag. Litt og litt hverdag så er det klart for stor besøk på onsdag. 🙂

Lagde middag i går da. Jegergryte med hjorteskav… Æ Låååååve dææææ, det gav orgasme i munn. Og jeg hadde grønt ved siden av.. Jeg lååååååååver….

Seeeee grønt…. Det ble bare en porsjon, det er mektig som faan.. Men da har jeg litt til i dag. Mmmmm gleder meg til middag da. Maten smaker bedre dagen etter.
Så har jeg fått strikka litt i dag. Er så kjedelig mønster egentlig… Men den bolen er snart ferdig og da forsvinner den til mamma.. Bye bye..

Blir jo fint da. Gleder meg til hele settet er ferdig. 🙂 Av min mor.. Ble for komplisert detta.. 😉 Kanke klare alt.. Så da skal jeg begynne på en genser. Det blir enklere for meg..
Kvelden i går ble ikke brukt til no fornuftig akkurat. Strikking og sitte litt live. Duda og Punky fikk vifte i går, så nå får de vind på seg på natta. Er for varmt for dem inne. Skulle ønske de kunne vært ute, men det tørr jeg ikke.
Så det. I dag skal jeg jobbe ute, skal.. Kler på meg termodress om det er for kaldt. 😛
Nei dere får kose dere.. Jeg har fått i meg frokosten og skrevet denna. Så da kan jeg starte dagen.. Ha en flotters dag 🙂  

25-26.05.26 Blomster, agurker og litt att ått :)


God aften, god aften. Kveld da for pokker. Jaggu har to dager gått fort. Snart hælj igjen gett. Slitsomt at det går så unna med dagene. Orker ikke det jeg. Men mandagen endte med at jeg skrev en lang blogg for hælja, satt og strikka og glana på tv. Ekke ofte jeg sitter og glor så mye på den men jeg var sliten i kroppen. Fikk vasket unna klær som jeg hadde brukt i hælja. Godt å få det unna, siden det er dressjakke og utejakka mi. Sånt orker ikke jeg ha liggende på badet. Bikkjene lå strøkne all over omtrent hele dagen, de var slitne alle sammen. Var så vidt de orka å eta.
Sånn lå de omtrent hele dagen. Gilly gikk bare ut på do, leika litt så på fanget for å sova. Det er koselig det, men når jeg har disse hetetoktene mine så kunne de liggi ett annet sted..
Jeg var litt på live, men det er stille om dagen der å, men det er faktisk litt deilig. Jeg får gjort litt annet enn å sitte der inne, selv om jeg driver med masse annet når jeg sitter live. Tok meg en tur på Joker, på Brårud, fikk kjøpt blomster for 29 kr. Tok med 3 stk.. Men burde ha 6 til 😛 Så får håpe de har igjen så jeg kan kjøpe flere i morra kanskje. Skal ikke ha så mye blomster, men finner jeg noen billige, så gønner jeg på. Er jo pent å få pønta opp litt rundt om her. Men jeg må få gjort noe med den verandaen, male den som jeg har nevnt før, og nå tenker jeg at det skal fikses en pavlijong oppå der, så går det ann å sitte ute og kose seg uten at man får hente sveis og litt til.. Jeg skal få satt opp en le vegg der å. Da vil det hjelpe litt.


De er fine. Husker ikke hva de heter, men samma det, det er en BLOMST. Og det skal være 1 til sammen med dem, veit bare ikke hva ennå. 😛

Kom en jordbær plante å, ikke mitt verk. Men det blir spist opp av meg tenker jeg. Litt væl glad i jordbær 😛
Så det var liksom mandagen gikk til.. Planter, og studere agurkene mine… Herregud de vokser hele tiden de..

Begynt å gro nedover mot gølvet nå, kveila seg runt stolen..

Sjekk agurken..

Det er mange agurker som skal vokse og gro…. Kortreist mat i hvertfall.

Welcome to the jungel 😛 Me Tarzan, you Jane 😉

De trenger å komme seg ut nå. Ser på bladene at det blir for varmt i ruta der, men den trives i alle fall da. Det er helt sikkert.

Kveiler seg i gardina, og det kommer bare flere og flere agurker. Tomaten min er snart i taket. Så den vokser som bara det. Nå er jeg spent på om det kommer noen tomater på den snart.

Den skal nesten i taket.. Men i dag når jeg våknet, måtte jeg faktisk flytte den fra bordet og ned på stolen. Da hadde den bøyd seg i toppen pga taket. Så det var bare noen få timer på natta det, så hadde den vokst masse. 😉
Kl er 00.00 og vi har gått over til 27 mai.. Men jeg fortsetter på 26 mai jeg. Så ikke tenk på det. 😉
Jeg har ikke gjort så forbanna mye men jeg har fått pratet med endel folk. Ja Raggar ringte meg i dag, det var koselig. Prata om alt og ingen ting som vanlig. Ståle har jeg pratet med, der å blir det pratet om alt og ingenting. Så fikk jeg en meget flott og lite forventet tlf i dag. Så onsdag neste uke får jeg besøk. Det kan blir spennende. Say no more.. Nope..

Garian og Gilly nyter morgen solen i stolen i dag. Det var ikke no hyggelig å være ute i vinden. Nei for det blåser no gæli ute. Alle får hente sveis når vi driver på ute. Jeg hadde en plan i dag, men det gikk i vasken som vanlig. Jeg orker ikke drive på ute med jord og ugress når det blåser så gæli at nesten hele huset følger med. Må ha på lue og greier da. Det kan bli jævelig varmt, men det er drit vondt i øra når det blir sånn sterk vind å.
Men jeg har jo den berømte skråningen på sia ta huset som jeg ønsker å raske opp. Men skal gjør det nå en av dagene. Jeg har løst til det. Og klesse noen løk nedi der og se om det kommer noen blomster der til neste år. Men vi får se. Må lage en trapp der å. Så de som kommer og tømmer septiken har noe å tråkke etter.

Paprika`n min vokser. Spennende om det kommer no på den.
Snakka med mor mi i dag å. Det er alltid like hyggelig. Fikk vært en tur på extra`n og kjøpt meg litt brus å. Var jo 10 flasker med halv liter Cola Zero uten koffein og sukker til salg. 50% avslag for medlemmer. 9.90 kr pr flakse, eller 12 med pant da. Det liker man særs godt. Og da ble det med vannmelon, Troika til lørdagen, litt spekeskinke til eggerøra mi, iskaffe, jegergryte osv. Ja det ble med hjem varer som ikke sto på denne lista. Men det er fort gjort å ta med når man går sånn rundt å kikker.
Jeg planla høyt at jeg skulle få dratt bort på Minnesund og samle opp litt steiner i dag å, men det ble det ikke noe ta. Jeg må ha med meg en gjeng da, med stein. For jeg skal dekke hele beddet ved kjøkken vinduet. For da gidder ikke bikkjene å grave der. Drivhus skulle jeg hatt å. Så jeg får ut jungelen på kjøkkenet. Men det ble bare med tanken. Men det kommer etter hvert. Da skal det røddes ut. Tro meg.

Vinden tar godt tak rudt husvegga her i dag. Jeg hørte bare ka dunk og gikk ut for å sjekke. Da har den ene lykta mi fått seg en flyge tur og knuste. To vegger i lykta knuste. SÅ jeg satt og plukka masse glasskår fra grusen. Trenger ikke at bikkjer skader seg heller. kan fort bli dyrt. Nå på kvelden har jeg sitti og strikka. Prøver å bli ferdig med bolen så den kan bli med så mamma kan ta over leken. Ja hu skal fortsette for meg. Med armer og bukse. Så får jeg begynt på den andre saken jeg skal strikke. Er litt enklere for meg 😛
Har kun hatt tv eller radio på mens jeg har sitti her oppe på hybelen min og planlagt masse rart. Planlegger både ute og inne. Fått bretta klær og lagt det på plass der skal være. Nå sitter jeg i senga mi med ett halvt øye oppe og er trøtt som ei strømpe. Og tenkte å legge meg. Kommer en dag i morra å. Ikke no spess som skjer i morra men det kommer nok en blogg om et eller annet da å. Håper på mindre vind så det går ann å raske opp litt i skråningen så jeg får begynt der. Og at det blir kløpt litt plen igjen.. Ja det vokser som faan her. Kløpte på torsdag, men det ser ikke sånn ut. Og kanskje jeg får pelt steiner i morra. Hmmmmm time will show. Nei nå gjør jeg som forhuden og trekker meg tilbake.. God natt 🙂

Ble så koselig bilde 🙂 Garian og Gilly 🙂 

22.05 – 24.05.26 Bading, utstilling og ut på tur :)

God morgen 🙂 Nå kommer det en lang blogg med masse bilder i fra hælja. Vurderer og dele det opp i 2 men det er like greit å klesse alt i en 🙂 God fornøyelse 🙂
Fredag: Da ble jeg henta på ettermiddagen og jeg ente med å ta med alle sammen, så her hjemme var det ingen bikkjer. Så måtte vaske ett bur som skulle bli med, og finne frem boddy til han ene. Pga markering. Og skåler.. Jada Jan Erik kom kjørende og det var bare å lesse på bikkjer. De store skjønte at de skulle noe, og de små er jo spinnville for å ikke få bli med. Obelix får jo sjokk når han skal utenfor gjerde så han var gira som faan. Men innom Rema 1000 for å hente en pakke. Garnet til Marius genseren til Elisabeth har ankommet, så da er det bare å gjøre den andre ferdig så jeg kan begynne på den. Det var fine lilla farger hu har valgt. Opp på kennelen så var AB i full gang med bading av Rozzy. Så jeg lessa ut hunder, og tinga mine. De skulle stelle seg for å reise i bursdag så jeg drøya den litt med å bade Punky til de hadde reist.

Punky skal bli hvit i det hvite.. Så lilla shampo er et must. Punky syntes ikke det er no moro å bade. Stå oppå detta bordet er kun moro nå hu årner sjæl.

Hvit og jævelig vakker 🙂 Negler ble tatt av JE senere 😉
Inn å skifte klær, for jeg ble så kald. Sola var oppe men det er ikke så varmt i skyggen. De kom hjem, og JE starta med Gullet, og vi starta med maten.. Det skulle grilles.. Gledings til det. Blir godt med salat, ris og litt kjøtt.
Småbikkjene kosa seg fælt. Obelix er utslitt etter møte med alle disse andre hundene, men han passer mest på Gilly og mora si.. Vi spiste og lufta bikkjer, så var det jaggu senga. Opp tidlig i morra.
Lørdag: Opp kl 7. Fore og ut med bikkjer. Plassere de som skal være med må plasseres. Alle andre luftes før vi skal dra.

Da var vi på vegen. Og i god tid. oppmøte kl 12 men vi trenger litt god tid for å plassere oss. Lilli møter oss der. Hu skal stille Diva, veteranen sin 🙂

Godt plasserte på Flisa eller Namnå var det vel. Så var det bare å vente på tur inn… Kan si det sånn at det blåste så gæli der at om bikkjene ikke er i buret så blåser de bura vekk. Hahaha og det var svart på himmelen og kan love dere det begynte å regne. Vi fikk pakka ned bur og fått bikkjer inn i bilen og satt oss der og kosa oss med vaffel og kaffe. Blaute ble vi å. Og det tok så lang tid med valpene så det drøyde så gæli. Men vi parkerte sånn at vi så når det var vår tur. Rozzy skulle inn først og ble BIR Junior og jaggu ble han BIG Junior å 🙂
Punky ble BIM i dag 🙂 Og Gullet ble ( Trommevirvel) BIR Junior, BIG 1 Junior og BEST IN SHOW Junior 🙂

St.Zamba`s Retro Rozzy 🙂 Og Fredsduvan`s Amazing Amara – Gullet 🙂

Fredsduvan`s Amazing Amara – Gullet BEST IN SHOW 🙂

Svänasjöns Zip It – Punky BIM junor 🙂
Kritikkene skulle blitt lagt ut, men de har ikke oppført resultatet på dem, og det er litt dumt. Så de kan jeg legge inn senere. Men de alle fikk fantastiske kritikker 🙂
Vi hadde jo pakka så det var bare å rødde oppe det lille vi hadde fremme, så dro vi, raskere en faan. Detta tok grise lang tid, selv om det kun var 55 påmeldte bikkjer. Hahahaha men det var hyggelig da 🙂

Hjemover tok vi en annen vei så vi hadde litt annet å se på. Og her har vi kongsvinger festningen. Husker ikke hva den het jeg, og orker ikke google.

Vi stoppet og feiret med softis.. Ja både Best In Show og Big 2 er noe å feire det. 🙂 Og den softisen var grise god med søt lakris 🙂 Mmmmmmm nice price.

Ser dere noe moro på detta bildet??? Jaja støvla er mine daglige fottøy det… Men genseren… Fuck Off.. Bikkja heter Zip It 😛 Mooohahahaha vi kler hverandre 😉
Hjemme var det bare å hive ut bikkjer som hadde vært inne lenge. Og skifte klær, fore bikkjer, og ei litta tur med jentene. De var slitne hele gjengen som hadde vært med, og Duda har jo stressa så gæli mens vi har vært borte så hu var utslitt.. Så de fikk sova litt i bilen før siste luftings på kvelden.
Småhundene tok jo helt av så de var glade for at vi hadde kommet hjem igjen. Vi spiste litt grillmat i kveld å. Litt rester og litt nytt. Godt. Vi var slitne så det ble bare å sitte og henge litt mens vi planla at jeg skulle bli over til Søndag og gå en tur på dagen før de kjørte meg hjem. Helt greit det.. Så det ble kvelden med mat og preking og lufting av bikkjer.
Søndag: Oppe tidlig, kl 7.30. Hakke sovet så lenge på en god stund, så litt blæh i hue.

Morningen startet med disse to på ei litt snutt.. Vi møtte på en bukk som kom hoppende og boffa bortover gata.. Den varsla. Og før det hadde jeg sett inni skogen på den åpne enga en elg som sto i skogkanten. Punky ønsket ikke å gå videre i svingen nede i gata da kan jeg si dere. Hu sto med nesa i været og lukta, og snudde, da skulle hu opp igjen.
Vi spiste litt frokost, pakket ned alle tinga mine, og vi kledde på oss for å ta oss en tur med 4 bikkjer. Så nå kommer det en haug med bilder..
Vi dro ved stranda på Minnesund 🙂

Rozzy var nok ikke helt enig i detta blaute elementet..

Kødder du mutter`n sier han til AB 😛

Yabba stor kosa seg både bitte litt i vann og på land 🙂

Duda forsker ut detta vannet…

Duda ble veldig nysgjerrig på detta vannet, jeg ble nesten dratt uti flere ganger.. Punky der i mot ikke helt gira..
Vi slapp Yabba og Duda og Rozzy litt løs.


Var mer spennende å leke med Punky..

Punky er veldig glad i Rozzy men ikke oppå seg hele tia. Det gidder vi ikke eller 🙂 Ble tungt.
Men nå kommer det en serie med Duda og hennes glede ved vannet… Lag slike børnelyder nå..

Snakk om å starte med å fange bølger og rase igjennom vannet.. Hahahaha hu tar helt av…
Vi hadde en episode med Punky hvor hu snusa på en pinne, og stakk seg eller no, og spant av gåre, jeg glapp hu for det er krefter, og hu løp så langt uti vannet, og brå stoppet og OBS “Hvordan havnet jeg her” og løp inn igjen 🙂 Fy faan vi lo. Hu gikk ikke i vannet igjen.

Så her gikk vi da og bikkjene kosa seg maks og fikk brukt både ben og resten av kroppen sin.

Yabba og Duda 🙂

Duda var litt oppi skogen og spiste gress og utforska litt.

Rozzy kosa seg litt i vannkanten han å. Var nok godt å kjøle seg litt ned 🙂
Siste snutt før vi skulle sette på bådet… Da var det en sjapp dukkert da..

Duda elsker tydeligvis vann, ikke bare i skål men å bade i.. Så da vet man hva vi må gjørra til sommer`n… Hu må få bade flere ganger 🙂 Det var såpass varmt ute at hu tørka fort. Vi kjørte hjem igjen, for jeg skulle pakke bilen med flere hunder og bli kjørt hjem, men først skulle vi spise. Purt Purke.. Polet pork eller hva søtter`n det heter, som burger. Med salat og greier. Det var veldig godt, og ikke så ofte man har. Så det var digg.. Og det var godt etter en tur.. Bilen ble pakket, og JE kjørte meg hjem, før de skulle få besøk av noen folk. Og når jeg kom hjem var jeg alene, og det var digg. Fikk satt på en vaskemaskin med jakkene mine, de er så møkkete.. Så AB nå er`n vaska 😛 Fikk bretta håndklær som ble vasket på torsdag. Og klær ble lagt på plass. Bikkjer ble foret og de gikk å la seg all over her. Alle sammen var utslitte. Gilly bare venta på at jeg skulle sette meg ned så hu kunne ligge på fanget. Det er hennes faste plass. Lagde meg kaffe, sjekka ut litt på nett. Slang på tv`n. Så på reprise av fotball kampen med Manu.. Og var litt på live på kvelden. Men jeg var trøtt og sliten så jeg fiksa bikkjer og gikk opp å la meg ved 23 tiden. Så sånn gikk denne hælja.

24.05.26 Tar litt tid..


Hællæ 🙂 God aften heter det kanskje.. Det kommer en blogg i morra. Den blir litt lang, for den er fra fredagen. Og det tar litt tid og klippe bilder og sende de inn i riktig rekke følge 🙂 Så ikke tvil.. Det kjem det kjem 🙂
Ellers ha en awesome kveld videre. Her ligger alle bikkjer rett ut etter nesten 3 dager på kennelen 🙂 Ja og alle var med. Så det er meget stille på de alle her. Min pc har heller ikke stått på lading i hælja så den er tom for strøm. Men kommer sterkere i morgen 🙂
Ta vare 🙂

22.05.26 Ut på tur, aldri sur. ;)


God morgen 🙂 Har vært oppe noen timer nå, så er vel formiddag eller mulig det er ettermiddag, hvem bryr seg liksom.
Dagen i dag har starta helt rolig. Jeg har holdt på litt i 2 dager så skulder og rygg er litt så der. Men sånn går no dagan. Det er sol og gradestokken sto alt på 10 grader på morran, dette lyder bra for agurker og tomater 😉
Ja er litt kin på å få de ut nå. Det tar over hele kjøkkenet..

Man ser konturene i vinduet at det er agurk planter all over 😛

Det vokser og det gror. Nå har det begynt å vokse en ned mot gølvet, den hang fast i stolen, men den slapp den når jeg flytta litt på stolen. Det er helt sjukt hvor mye de vokser på en dag.

Tvinna seg rundt kabelen i taket. Godt den holder seg fast da. Så slepper jeg å binde den opp. Agurk har for lengst begynt å vokse. Så dette er spennende utvikling.

Moro.. Egen produsert agurk 🙂 Den koster ikke 30 kr som på butikken for å si det sånn.
Tomat planta har strekt seg til snart opp til taket.
Jaaaa så det skal bli godt å få de ut, så man får tilbake kjøkkenet igjen. Skal værra fint vær i noen dager. Og det er jo typisk.. I dag ere fint vær, i går ikke så fint vært, i morra ikke fint vær, men dager etter det blir det opphold, sol varmt osv. I morra skal vi på utstilling. Da hadde det vært flotters med fint vær eller. 🙂
Nå på morran har jeg fått vasket en maskin med klær, pakket og dusjet og fått på meg klær. Vil jo helst bare gå uten klær. Får jo sånne hetetokter at det kjennes ut som hele kroppen blir sånn klam og begynner og koke. Helt jævelig.
Nå ligger bikkjer rett ut her, og jeg har fått eti frokost, og er mer eller mindre klar for avreise. Bikkjene som blir med er de store. Er Punky som skal i ringen i morra, så det blir bading av henne i dag. Hu ekke så forbanna møkkete men det hvite skal være hvitt. Kommer hjem i morra igjen så ikke no stress. Da blir det bare hage jobbing her tror jeg. Om jeg får gjort det jeg skal.

Om å finne alle solflekker så de kan sole seg. Døra står oppe så det kan bare gå ut, men det gidder dem ikke.

Gamla har funnet teppet som varmer og gyngestolen. Skal sies at hu lå ikke der lenge.

Morningsen har gått til litt strikking. Skal hente garn i dag. Den esken kom i går, så nå kan jeg begynne på oppdraget 🙂

I går så regna det for det meste hele dagen og brått kom sola og da kom regnbuen.. Knalle farger 🙂
Og jaggu kom det en til.

Litt svakere den. Så det. Ja nei, ønsker dere en fin dag. Nyt solen, for i morra skal det regne igjen står det. Så er bare å njuta 🙂 Vi snakkas i morra. Jeg får ikke skrevet no mer i dag. Tar ikke med pc`n min, for noen timer. Nei nå koker jeg… Må ha luft. Sjalabais. 🙂

Gilly og Garian som nyter solen i stolen. Nei gud, var rim jo. 🙂 

20.05.26 Ooohoooy hvor det har gått unna i dag :)


God morgen 🙂 Sto opp kl 05.30, da trodde jeg skulle koke bort. Helvetes hetetokter. Orker ikke. But but, it`s not only only. Sto opp, og fiksa bikkjer, årna ute. Det er sol og grei temp. Det skal bli varmt i dag, men hos meg blåser det som faan hele tiden. Så de 35 varme i solveggen merkes ikke her. Andre gikk å la seg, og jeg gønna på med støvsugeren i trappa og all over alle gølv. Flytta bur og virkelig få unna all pels og støv. I dag skulle huset skinne. For her har det ikke blitt gjort en dritt mens jeg har vært borte. Orker ikke å ha det sånn.
Tørket støv over alt, vaska sofaen og stola. Vegger har jeg gått over..

Disse emigrerte i en stol når jeg satte i gang. Slang på litt heavy metall og satte i gang for fulle mugger her. Vaska gølver på felt for felt pga bura som står her.

Så fikk en litta pause inni mellom.

Da var det litt kosemose tid. Døra er åpen så bikkjene kunne gå ut og inn av seg sjøl, så de kunne nyte sola mens jeg holdt på. Alt ble satt på plass, og resten av gulver og trapp ble vaska. Så var det å få i gang vaskemaskiner med bikkjetepper. Alle bur skulle vaskes og tepper må være rene. Kl ble 10, og jeg var ferdig med alt inne, og jeg kunne sette meg ned å drekke en kaffe kopp og spise litt frokost. Da var jeg fornøyd med alt jeg hadde gjort 🙂


Den støvsugeren ligger det hverdag siden den blir brukt hver eneste dag.
Men fornøyd med meg sjøl nå ja..
Fikk og tok noen tlf mens jeg spiste, så det var unnagjort også. Møte er planlagt til uka.
Nå satt jeg å kulan til jeg skulle ut å klippe plenen. Joda det ble begynt å klippe forrige dagen men halv jobb gidder jeg ikke å se på. Og den OCD`n krølla det skikkelig til når man ikke kløpper ordentlig. Fytti dama.. Så jupp.. Må klippe plenen i dag før regnet i natt og i morra kommer. Så plenen får en runde neste uke igjen. 🙂

Nedre plassen er ganske svært, så den tar litt tid, også er det mye mose. Jordrotter har drevet å kødda det til å ser jeg.

Den skråningen har jeg lyst til å fikse, plante masse blomster i hele hekken. Men den må rives opp, og fikses. Og det er en plan jeg har fremover nå. Legge duk og bark. Plante løker av div blomster der. Så neste år kan det bli frodig og med masse farger. En plan det. Dugnad 😉
Kl 14 var jeg ferdig med alt. Meget bra for å si det sånn. Har da resten av dagen som jeg kan gjøre noe annet. Og det skal jeg bruke fornuftig. Strikke og glo litt skjerm, ta det rolig. I morra er kroppen ødelagt garantert. Det er varmt, men jeg orka ikke å sitte ute. Jeg skal finne frem bord og stol som jeg skal ha utenfor her. Og stellebordet til bikkjene skal frem så jeg får stelt dem litt. Børstes og få revet av endel pels. De røyter litt kan du si.
Det ble strikking og være litt på live, ellers bare ta det heeeelt med ro.
Planlegger morra dagen.. Har gølver oppe og badene som skal vaskes.
Kvelden… 4 sure småbikkjer… De ble badet. Deilig og få de badet, så de kunne ligge i rene tepper og rene bur.
Ja naboen her ekke god assa. Hu kom bort hit når Willy hadde parkert, og sa hu sto i dusjen og tenkte på at hu ikke hadde nr hans… Hahahahaha… Kjør på… Neida ekke no sånt. Er å klage på hver jævla gang han kommer inn her og har lys på bilen. Det lyser inn i stua hennes, og på tv`n, og det er irriterende.. Så hu klager. Håper hu stopper hver jævla bil og lastebil som kommer denne retningen og ber de slå av fjernlys. Herregud, hu har sabla lite å gjørra. Men jeg skal klage på hu når hu driver med motoriserte ting på hellig dager, og spiller polka polka musikk på lange kvelder og tidlig om morran. Jises… Nei folk assa..
Nei nå er det kvelden, jeg dør av hetetokter. Jeg bestilte meg pizza, enkel mat. Orka ikke lage noe etter masse vasking i dag. Ikke hadde jeg krefter igjen i arma. Hahahaha lat.
I morra blir det roligere, og er alene 🙂
Snakkas 🙂

19.05.26 Tirsdag og det huslige må gjørres.


God kveld 🙂 Ja hverdagen kom nesten litt brått på, neida, den kom som vanlig den. Punky sa i fra kl 7 at hu hadde liggi lenge og ville ha mat og komme seg ut. Men jeg kan skrive litt om gårsdagen..
Var jo oppe tidlig som vanlig, og tok ut bikkjer og en tur opp til hønene for å sjekke om alt sto bra til og om det var no egg. Det var det seff. Flinke de hønene der som legger masse egg hverdag. Kom inn, drakk en kopp kaffe og småbikkjer var ute. Yabba kom inn igjen for han er så gira pga løpetid. Jeg hoppa i dusjen og fikk på meg litt andre klær. Skulle en tur til legen og få svar på no røntgen bilder jeg tok. Elisabeth sto opp og fikk i seg til kaffe for å våkne. Hu grua seg litt til å kjøre bil, noe jeg ikke skjønner, hu er da flink. Og turen gikk til Råholt. Inne på venterommet så kom en kjenning av meg, ja hu hadde samme lege som meg og hu hadde time før meg så da ble det forsinkelser da. Hu brukte satans lang tid.. Neida, var vel 5 min så kom hu ut.

Men ennå satt jeg 10 min å venta på å komme inn selv om han ikke hadde pasienter. Herregud. Jaja kom inn da, så fikk jeg beskjed om at jeg hadde skjev rygg, å a det visste jeg da eller, så slitasje og litt atrose. Og der har man svaret på hvorfor jeg har smerter når jeg sover og når jeg står opp spesielt. Kanskje jeg kan få noe nå da eller.. Som kan dempe de smertene. For ryggen har jeg jo levd med siden jeg var liten og levd med de smertene som kommer av å gjøre no. Men de intense jeg har innimellom, de orker jeg ikke da eller. Så nå går jeg på noe morran og kveld, så får vi se om det hjelper. Skal gå på det en uke. Så opphold før man begynner igjen.
Jaja tilbake til Kennelen så måtte vi ha i oss litt mat, og det ble ei blings, også resten av kaka. Ja måtte jo feire litt at Elisabeth var flink til å kjøre og at jeg har fått svar på røntgen bilder 😛 Hahaha.
Vi begynte å pakke våres ting så det var klart og støvsuget og rødda etter oss. Ikke det at det var rotete men greit at det ser greit ut når de kommer hjem. Folka kom hjem og de fikk pakket litt ut av bilen, JE fikk spist litt mat, og jeg tok han med en runde ut for å vise hva Punky har bedrevet tiden med. Mmmmm ja hu er jo av den typen som kjeder seg litt, så hu har rødda hele plassen og tygd på div ting, som stellebord, kost, kabler osv. Jada. Så hu har kost seg selv om jeg har flygi som en stikkball fra kjeller til loft for å ta de inn for vær og vind. Fora bikkjer, og lufta mine, før de skulle inn i bilen for å gjørra oss klar for avreise hjem. Jeg ble dumpa ta først, og her var det ingen hjemme. Gudskjelov. Er noe med den alene tiden. Slapp ut alle småbikkjer så de kunne leke og tømme seg for energi og kjefte på hverandre. For to av de små har vært hjemme. Så da blir det litt kjefting. Hahahaha. Jeg lagde meg kaffe, satt meg ned, men jeg måtte tørke bord, og andre hylle deler for støv og støvsuge før jeg kunne nyte den kaffen. Ser jo ikke ut her. Så jeg har en uke plan og følge denne uka. Jeg drar jo igjen fredagen. Etter at jeg har fått gjort litt, så nøyt jeg kaffen og bikkjer kom å la seg, hvor jeg kunne sjekke litt på tlf. Så kom Alexandra. Da ble det litt preking med henne og fikse senga oppe. Noe hu reia opp sjæl. Takk for det. Så ble det ikke seine natta før jeg la meg. Var sliten i kroppen og smerter i skulder og rygg. Fikk meg en trøkk16 av Duda ut av hundegården. Den trekkinga funker ikke så bra på arma. Er krefter i den tispa.
I dag.. Sto jo opp og fiksa bikkjer, støvsugde gulver, satte meg ned for å scrolle og glo litt. Lagde plan i hue for dagen. Men jeg kan nå med hånda på hjertet og skrivende stund, at jeg har ikke gjort halvparten en gang. Mooohahahahaha.. Jeg har fått vaska litt klær, som måtte inn i maskinen. Blir par maskiner i morra også. Fått snakka i tlf og det var hyggelig samtale. Ja snakka med Raggar. Så chatta litt her og der.
Når endelig huset var våkne her så kunne man bråke litt. Men jeg husker ikke hva jeg dreiv med, men fikk han til å begynne å klippe plenen. Men tok ikke hele og bare halve ujevnt bak her. Og jeg klarer ikke å se på det. Så jeg må klippe litt i morra. Nå gidder jeg ikke. Så i morra tidlig skal jeg klippe plenen. Og jeg må få vasket klær, og gulver. Jeg må dra frem til her og der så jeg får vaska ordentlig rundt bur. Sofa må vaskes og støvsuges. Men alt sånt kan jeg gjøre på morran før jeg fyrer gressklipperen. Se der.. En plan for morra dagen 😛

Agurkene…. vokser ut av taket snart…

Nå må jeg få de ut. Og jeg ser på gradestokken om natta nå at jeg kan sette de ut til hælja. Da ere 11 grader på natta. Og vært det i par netter. Da er det trygt tror jeg. Og jeg må skru opp par grønne grinder på veggen så jeg får festa stilkene. Og Tomatene de må også komme seg ut.
Skulle ta bilde av kjøkkenvinduet fra utsiden men det blir ikke synlig nok. Men det vinduet er dekka av blader og små agurker 😉
Nå i kveld så skal jeg ikke gjøre noe annet enn å drive med klær, henge opp tjukke gensere. Og mulig pakke litt til fredag. Utstilling bare 1 dag, godt er det. Så jeg tenkte at da er det bare å pakke en dressjakke, topp og en olabukse. Ferdig. Så klær jeg må skifte til etter  bading da. Bare lurer på om jeg skal bade hu her hjemme så er hu klar. Skal gjørra litt forarbeid på henne i løpet av disse dager. Innimellom alt annet 🙂
Jeg skulle faktisk vært på jem og fiks en tur for en slik duk… Hmmmmm eller om jeg bare dropper det og bruker gammal sagflis fra hundegården i kassene. Det er lurt.. Ugress blir det uansett. Men jeg må få planta litt gressløk og litt annet i kassene.. De ser så jævelige ut.. Blomster løk kan jeg å klesse oppi der. Så kommer det hvert år. Det er jo like fint.. Kan bestille i fra nett.. Noen løker. Ja da har man en plan.. Jordbær skal jeg ha oppi der.. Pluss gressløk.. Jeg trenger gressløk. Fersk gressløk er så digg.

Disse digger jeg. Skal ha en hel gjeng. Fin lyd i vinden. Har en gammal en, men den har mista noen av disse pinnene.

Garian og Gilly leker… Den er så stor denna leika så det er vel kanskje best å være to. Her står Gilly å skal trekke den i fra Garian men han veier vel 3kg mer enn henne så han står stille 😛

Bære den sammen er tingen så det ikke blir for tungt 😉

Løper som f, men Garian er større og raskere 🙂 Hahahaha Disse to leker så godt sammen.
Nei nå skal jeg fortsette med klær, og sette meg ned å strikke litt før jeg skal hente inn jentene. Jeg har planer om å legge meg tidlig tror jeg . Jeg er sliten i dag kjenner jeg.
Så vi snakkes i morra 🙂 Ta vare og God natt 🙂