31.03.2026 Da ere “Påskeferie” ;)


God kveld 🙂
Lovte og komme med en fortsettelse 😉
Jeg er godt plassert på Kennel Toffe Loffe og skal være her i Påsken. Passer kun de store hundene, hønene og katten Grodås. JA og huset da 🙂
Har sendt med dokumenter med JE og AB så de kan lese litt påskekrim. Jeg skal hvile hodet. Jeg har med strikketøy, både gammelt og nytt. Så jeg skal ha ett hvile hjem 😛

Jeg har fått meg en ny påskekopp, jaaa den er fin den 🙂

Lokket holder nesten kaffen varm 😛 Så her ere nesten full påske. Kul kopp da 🙂
Bikkjene her skjønte ikke så mye når jeg kom opp med mat til dem. Gullet og Yabba visste jo at jeg var her, men ikke de andre. De ble litt sjokkert. Og det skulle testes. Kødder. Men ble da ikke så morro når jeg kjenner til dem 😉
Jeg skal manne meg opp til senere i dag til ett besøk opp til hønene. Grøss. Ekke så fan av å gå opp ditt for å si det sånn. Men må jo det å. 🙂
Egg skal det bli i hus 🙂
Nå har de tatt med seg sine 70 egg for blåsing og maling. Så da får hønene fylle opp litt da.
Så her blir det rolige dager med lite aktivitet, joda jeg og Yabba skal leke litt ute om det er vær til det. 😛
Så må jeg jo “plage” katta litt med børsting 😉 Hu røyter litt ser jeg….
Håper alle sankt bernhardene ser sånn ut i morra når Påsken slår inn 😉 Så når jeg våkner i morra tidlig så spretter det 5 bamser frem med kaninører osv 🙂

31.03.2026 Ja da kommer det en litta oppdatering da.

God ettermiddag. Nå kommer jeg med en sjapp oppdatering fra de siste dagene.
Søndagen var vi på middag hos Hr og Fru Tangen spiste ribbe med alt tilbehør. Manglet faktisk rød og sur kål men det var masse gode grønnsaker.

Mmmmm det var deilig men meget mettende for å si det rett ut. Gøtt med ordentlig middag. Ble sittende der og preke og gulpe ribbe da en stund. Før vi kom hjem igjen og begynte å farge håret. Jeg skulle farge det svart som vanlig, men de har brått ikke svart fargen min så her ble det mørkebrunt, og Alexandra skulle bleke det. Før hun skulle ha rosa og Lilla hår. Men det måtte hu gjøre hjemme. For det tok så lang tid alt det andre farging og bleking. Skylle ut og føne håret, da måtte hu ha brukt hundeføneren. Lykke til med det liksom. Det hadde blitt en tova dott i bakhue 😛 😛 Det hadde vært moro. Not.

Så her sitter skrulla med bleking i håret og koser seg mens det koker i bolla.
Ingen bilder av meg.

Mandags morgen våknet jeg til skikkelig snøvær. Det snødde svære kjærringer, og det la seg. Det er moro for folk som hadde satt på sommerdekk. Nice. Var glatte veier over alt sa dem.
Det var deilig og se på men satan hvor vått det blir igjen. Gikk fint over til regn, så det ble borte i løpet av dagen.
Vi gjorde oss i stand til ett møte i Lillestrøm i dag, det gikk greit. Fikk med en gjeng med papirer som måtte sorteres og som skal leses igjennom og stryke ut det vi syntes er feil.

Var liksom den bunken.
Etter møtet dro vi innom div butikker. Elkjøp var en hit i dag,

Denna barbermaskinen er faktisk bra..

Ellers var det lite spennende der. Faan så dyrt. Så en drit fin pc skjerm.. 12000kr takk. Nei takk.. Betaler ikke 12k for en skjerm assa. Makan.
Men det hadde vært greit å hatt en fast skjerm som er mye større enn laptop`n.
Jadda, kom meg hjem etter hvert, så var det å hive i seg en brød blings. Og begynne å finne noen permer og sortere. Det tok sin tid det assa. Mens jeg satt litt live og preka, eller lytta mest da.

Ble noe dobbelkopi i den ene permen men det var ensomme ellers i den andre 🙂
Det var myyyye å sortere kan jeg si dere. Men nå er det plassert. Godt er det. Da er det bare å sitte og lese i dem å. Men det skal jeg ta etter påsken. Jeg har sagt til meg selv at i påsken skal hue hvile litt.
Og det skal jeg holde…
Så det ble seint, jeg preka litt på tlf.. Fikk pakka litt. Ja jeg reiser på påskeferie. Jaja ferie og ferie da fru blom. Men det kommer jeg med i en annen blogg. Som kommer etterpå 😛 😛
Så vi snakkes i neste blogg.. Fortsettelse følger…

28.03.2026 Lørdag og ei litta oppdatering..


God ettermiddag 🙂 Ja da er det lørdag og vi har stått opp tidlig vi. Jauda gauda. Men ja jeg har hatt en dag som har vært joda rolig.. I går så var det greit vær når vi sto opp. Jeg var tidlig oppe som vanlig.. Kl 05.45 da var jeg lys våken. Jævelig irriterende som vanlig. Tok ikke ut noen bikkjer med en gang heller, noe som plaget Punky no gæli. Men jeg tok meg en kaffe kopp før jeg gjorde i stand på kjøkkenet til disse jentene. Må jo vaske vannbøtta dems og få den ut uansett. Noe som plager dem fælt.. Eller de er mer, ok.. der går vannbøtta.. NÅ KOMMER MATEN.. Men nei ikke i går tidlig. Da fiksa jeg noe annet. Ser det på trynet dems at de blir så skuffa.
Men mat fikk dem og ut kom dem å. Fikk ribba litt pels på Punky for hu røyter så gæli nå. Og jeg fikk jo vite at hu er meldt på utstilling hælja etter påske. Jadda.. Da skal dokka i ringen, og der har ikke hu vært med på lenge så det kan være litt spennende. 😛
Ute så måtte jeg ta noen bilder av knoppene som har kommet, så gåseunger har begynt så smått og komme. Søte myke.

Disse her blir jo bare blader med forskjellige farger på. Men skjønner våren er i gang.

Disse 2 syntes det er hyggelig og være ute nå i disse solrike dagene. Men jaggu må jeg si det er kjølig når det konstant må blåse. Orker ikke sånt jeg.
Fikk vært og henta meg en pakke som hadde ankommet, til Vormsund av alle plasser. Men det er jo bare rett borti gata det å men pleier da alltid å få pakker i Eidsvoll eller på jokern her. Men men fikk henta den, handlet litt til kvelden. Og komme seg hjem for å henge opp bildene mine. Jaaaa de tar jo ganske stor plass, så det måtte måles og funderes…

Men i trappa fikk de plass. Tok hele veggen. Så nå er ulvene på plass. Ulv på hver vegg i gangen. Koselig. Så skulle vi ha alene hjemme “fest”, ja.. Det ble en rolig og avslappet fest. Hu satt i tlf og preka og jeg satt i tlf å preka. Lagde litt kyllingfilè og pomfrits, bearnais og salat. Ble sittende og glo the voice. Ute…

Det regna og blåste. Da er det koselig og tenne masse lys rundt om, og bare sitte inne og ta det rolig. Gøtt.

Lykter inne og ute ble tent. Og vi spise og koste oss. Det er helt grei fredags kveld.
Satt og glodde på mongoskjermen og vipps så fikk jeg helvetes huepinne, og hjernen måtte ha oksygen.. Og herregud. Pusta tungt, og måtte gå ut for luft. Men der var det så kaldt så orka ikke å stå der og fryse. Tok no migrene piller, og satt bare å venta på at de skulle fungere. Og hva skjer da når de funker, jo jeg blir trøtt. Og hva må jeg gjøre da, jo legge meg. Litt tidlig men sånn ble det gett.

Dagen i dag ble tidlig men ikke så tidlig. Jeg hadde vært oppe 2 ganger i natt baaaare pga blæra mi. Faan assa. Men det kl ble 7. Helt greit. Da dreiv Punky og sang karaoke nede. Så det var bare å hoppe i noen klær og komme seg i gang. Skal ut av døra i dag. Møte. Men ett litt mer positivt møte da.
Jeg fikset bikkjer, og i dag dreiv Punky og poka meg skikkelig.. I dag visste hu ikke hva hu het gett. Nei nei, jeg gidder ikke mase, så da får hu bare kødde da.
Det blir fint vær i dag, men det blåser no gæli da. Sur vind. Småunga var ute og kosa seg, mens jeg kosa meg med kaffen og spiste par brødblingser, planla litt tid. Regna med at jeg ble henta ved 11 tiden så jeg måtte komme meg i dusjen og stelle meg litt. Se ut som folk. 😛 Tok ikke så lange stunden før de sendte melding på at de var i nærheten.
AB hadde hoppa ta i Sundet, så JE kom alene. Bak satt det en kjent fyr. Han hadde tatt plassen min så jeg måtte sitte foran.

Der satt han da. Til meg 🙂 Tusen takk AB og JE 🙂
Så han har fått plass på veggen 🙂

Ny kaffekopp har jeg fått å. Hjerte. Får drekke fra tuppen 🙂
Blir vel med morra snap`n det, ny kopp 😉

Godt å kunne ha på seg litt andre sko nå som det ikke er bløtt ute 😛

Var innom Felleskjøpet for de skulle handle hønemat…

Vi har vært på møte med NSBK årsmøte. Det gikk jo fint for seg. Deilig at det går problemfritt.
På Nebbenes var det seff en jeg ikke tåler trynet på som jobbet. Tror ikke han så meg, kanskje like greit. for hadde jeg bestilt no mat der så hadde han garantert spøtta i maten, for sånn er han med folk han ikke liker. Idiot. Burde ikke jobbe blant folk eller mat..
Nok om det. Møtet var ferdig så da dro vi på Gjenbruken men der var det ikke noe som jeg ønsket meg for å si det sånn.. Mye kule sko men nei. Driver å prøver å finne noe klær jeg kan stille i. For alt jeg har omtrent er for stort. Og jeg kan ikke stille i kjole for da har jeg ikke den på meg når jeg løper med Duda, for hu drar den sikkert av.
Hahahaha jeg kan se det for meg… Så nei man får bare dra og se litt rundt. Innom Europris, fikk kjøpt meg hårfarge så jeg kan se litt ordentlig ut på hue uten en fartsstripe. Nå skal jeg la alt hår gro ut igjen. Gidder ikke barbere no mer. For jeg ønsker å ha den fyldige manken min tilbake. 😉
Kom meg hjem, fikk revet av meg olabuksa og på med joggebuksa. Lagde meg kaffe og tok den med opp. Jeg hadde litt ting å gjøre her oppe. Ja litt papir arbeid. Og har en haug med klær som skal brettes. Og jeg skal slappe litt av også.. Sitter og preker litt i tlf også mens jeg holder på her. Har også svart på meldinger ang Påsken og når jeg tar over bruket. Så skal jeg og Alexandra på middag i morra. Ribbe middag faktisk. Det blir digg.. Bare hive i oss baisepiller 😛 Men det skal bli godt med ordentlig middag.
Men resten av dagen i dag, glo skjerm, spise mat og strikke litt. Og preke. Kanskje ta en isbjørn. Men men. Bikkjer har fått sitt. Og jeg vurderer om jeg skal gå ned  lage no mat. Begynner å bli litt sulten kjenner jeg. Men hu andre er vel ikke sulten ennå. Så sånn ere her. Nå skal jeg strikke litt og bare lende kroppen litt tilbake og njuta resten av laurdagen.

Nå ere Påske så husk og les i Bibelen så dere ikke går glipp av de viktige kristelige dagene 😉
Ha en flotters Lørdag og ta det pent 🙂

26.03.26 Hvor mye drit preik skal man tåle før man eksploderer?

God ettermiddag.
Dette blir en kort blogg, men bare fordi jeg har behov for å få ut litt galle.. Jeg skriver ikke hva det gjelder men fyyyyy faaaaan jeg er forbanna. Ett møte som skulle inneholde kun underskrift men varte i 2 timer på rett og slett pisspreik. Løgn..og en vill fantasi fra andre part. Jeg blir totalt lamslått og forbanna. Og jeg måtte bite meg sjøl i tunga for å ikke spøtte ut masse skit. Jeg fikk spørsmål om jeg ønsket å spørre dem om noe, hvor jeg bare sier.. TROR ikke jeg skal spørre de om noe nei.
Jeg satt og trippa på bordet, kunne ha vælva det boret over dem. Så sinna var og er jeg.
Men nå er det nok…
Nå blir det stille i noen dager igjen før det er en ny runde på mandag. Da blir jeg vel enda mer sinna og forbanna men da er ikke DE der.
Sånn.. litt galle ut..

I morra får jeg håpe trailere, lastebiler, personbiler og traktorer sperrer alle veier inn til Oslo og demostrerer all over detta møkka landet Norge. For det er jo fanken ikke mulig og leva her heller. Får ta å handle både mat og diesel i Sverige.. 😉

25.03.26 Godt å kunne ha 1 dag i mellom…

God ettermiddag 🙂 Sto opp kl 05.45 da eller. Var nesten lys våken, så jeg gikk nå ned å lagde meg en kaffe kopp. Ikke for å fikse bikkjer med en gang. Litt tidlig. Så måtte jo be Punky være litt stille, for denna vipper jo helt av. Men skjønte dem godt, for nede hadde det blitt fyra i peisen og det var varmt. Til og med jeg sleit med å sitte der nede med tjukk genser. Kl bikka rundt 7.45 så begynte jeg med bikkjene, for å få de ut. Det regna ute.  Så det ble gjort unna fort kan jeg si dere. Akkurat når jeg kom inn så åpnet himmelen seg skikkelig og det begynte å sludde som fy. Og det er nå vanndam i hundegården og leire.. Mmmmm deilig..
Dagen i dag har vært lat. Jeg har strikki og glana skjerm, og duppa litt ta. Så denne dagen blir så forbanna lang. Når det ikke har vært no spess vær og være ute i før NÅ.. Kl 17.. Da kom endelig sola frem.

Så blitt noen runder på denna. Og det skal bli moro og bli ferdig med den. Mulig jeg gir den bort. Vi får se. Har noen runder igjen, før jeg får levert den.

Dette ligger klart. Baby sett. Jeg skal prøve, men klarer jeg ikke så blir det sendt videre. Bare venter på pinner. De er på vei. Kommer i morra tenker jeg.. Så i Påsken kan jeg begynne på dette tror jeg. 🙂
Bikkjer har fått maten sin. Det er sol så de små er ute og nyter været. Jeg har sitti nå oppe og lest noen papirer som brått kom inn. Som jeg må få svar på evt fredag. Ja.. Har tatt noen tlf i dag, så da har man folk i boks 🙂 Skulle ha gjort noe annet fornuftig, men tror jeg tar det i morra etter møte. For da er det liksom lang hælj på meg. Skal ikke noe da etter møtet.

Bambie har kommet på fingeren, mangler Robin Hood og Gaupa 😛 Kan fort komme på de å. Gledings til den er grodd. Da får man ordentlig bilde av den. Så her smøres ofte. Hva som skjer videre i kveld…Neeeeii veit ikke.. Strikke…. Glo skjerm.. Preke.. Hvem veit..
Ønsker å bli ferdig med teppet. Så mamma kanskje kan få det ferdig til 1 mai. For mulig det blir premie der. Det passer jo.. 🙂 Så sånn er ståa. Alexandra ligger å sover litt. Sliten etter legen, og reise.. Så da kuler hu den litt. Helt greit.. Nei nå skal jeg strikke litt.. Må bli ferdig. Snakkas senere 🙂 

24.03.26 Enda en aktiv dag…..


God kveld 🙂
Jaaa kl 06.30 våknet jeg trøtt som ei strømpe men opp måtte jeg. Hadde glømt å sette på alarm, så godt jeg våknet av meg sjøl. Fiksa bikkjer og det var ikke en fornøyelse for å si det sånn. For ute så blåste det som ett helvete, var bare å holde på parykken. Så kaldt det var, det er slitsomt.. Brrrr…. Ble ferdig ute og fikk tatt meg en kaffe kopp, og snus. Scrolla litt på tlf, og glana litt.. Før jeg så at kl var nesten 8. Bare fikse seg og vekke Alexandra og få henne i gang. Vi ble henta og veien frem til ditt vi skulle er lang og lengre enn langt. Hakke blitt no grønnere siden sist. Der ble det en tur i skogen, koselig. Ingen bilder. Men det var kaldt og blåste som fy fasan. Godt jeg hadde jakke, tjukk genser og tresko 😛
Tror det ble 2km og det er jo koselig.
Så var det rett ned på ett nytt møte kl 13.30… I ett trangt, ikke no luft kontor. Og vi var 7 stk.. Trodde jeg skulle dævve.. Møtet varte ikke så forbanna lenge og godt er det. For jeg var så tung i hue.. Kom ut og trakk inn luft, bare på utsiden av det kontoret. Kom frem til at vi skal søtter`n på ett møte på torsdagen å. Du dæven døtte jeg er lei disse møtene.
Hatt ca par timer hjemme.. Slappa litt av og fora bikkjer, før vi skulle ut igjen.
Jeg og Alexandra skulle en tur til “Psykologen” og stikkes litt. Det var litt på tide og ta en tur kjente jeg. Vekker hue litt..
Alexandra sin. Den ble kjempe fin den 🙂 Fått den på andre låret også så blir det kult 🙂
Min er under plastikk, så ikke enkel å se 😛 Så i morra blir det ett annet bilde 🙂

Bambie har kommet på fingeren 🙂 Pluss at han farget opp cowboy boots og cowboy hatt 🙂
Gledings til den er grodd 🙂
Hjemme…. Tok med meg kaffe opp på hybelen.. Drooooo av meg olabuksa og på med joggebuksa… Du dæven det var deilig…
Sitter og preker litt og ser på Åsted Norge og hiver ned noen ord her da. Skal gå ned å varme opp no mat fra i går. Her gjøres det enkelt i kveld. Orker ikke å stresse no mer.. Kanke sitte behagelig en gang for da sovner jeg 😛 Så sånn gikk denna dagen..
Snakkes senere.. Jeg skal ned å lage meg mat… Sulten 🙂 Sjalabais 🙂 

23.03.26 Aktiv dag :)


God kveld 🙂 For en aktiv dag.  Her har det gått i ett egentlig siden kl 6.15. Sola skinte fra morgenen av, og det var deilig. Tok med meg kaffe koppen ut og skulle nyte den litt i sola. Men det ble ikke mye kaffe igjen etter at Punky hoppa opp  på armen min og skulpa ut det meste ut av koppen, så det var ikke så mye og nyte oppi der. Men vi dreiv og lekte litt og på morran.

Duda sitter som vanlig pal foran meg, kan jo gå glipp av ting 😉
Før jeg måtte gå inn og komme meg i klea og få opp Alexandra så hu blir klar for møte. AB og JE kom å henta oss, så bar det seg inn på et møte. Varte ca 1 time. Så dro vi der i fra, innom butikk for å handle litt mat til senere i dag. Gryterett til middag i dag.. Var å henta en pakke i dag, det var fra Garnius. Den kom jo sjapt. Det er digg. Kom hjem så var det bare å hive i seg par skiver, og komme seg opp for å sende noen mail og ta noen tlf. Få fiksa litt til nett møte kl 18.00. Var litt på live, men det er nytteløst og sitte å preke der noen ganger, så jeg ble sittende å strikke og hørte på litt.. Men så kom migrenen så da måtte jeg hive i meg en pille og legge litt. Få 30 min på øya så pilla funker det er deilig.
Bikkjer fikk sitt, men det var ikke av meg i dag. Men jeg fiksa mat til i morra tidlig og lagde meg litt kaffe før jeg rigga meg til for møte.
Det har skjedd litt med det jeg har plantet.. Jaaaaa

En tomat plante har kommet opp. Venter på de to andre.

2 Agurk planter har kommet opp.. Så da er det 1 igjen som man venter på.
Paprika har ikke kommet opp ennå… Heller ikke gressløken. Men dette kommer etter hvert. Men moro er det at det er liv i pottene..
Nettmøte med NSBK. Planlegging av 1 mai utstillinga. Det er en del som skal klaffe før dagen er der. Men det blir spennende når dagene kommer og alle er samlet. Blir koselig.
Og driiiit slitne når søndagen er over.
Møte var over, så var det rett ned å lage litt sein middag. Heiv i seg den og nå sitter jeg her og preker litt privat, og skriver blogg. Alexandra har gått og lagt seg. Det skal jeg snart gjøre også. Det blir en aktiv og lang dag i morra også. Så opp tidlig og ut på tur.
Skal gå å hente inn jentene veit jeg.
Så vi snakkes.. Tar den igjen. Mulig i morra. For i morra skal jeg ha en “Psykolog” time på ettermiddagen.

1 Mai utstilling for NSBK

Reklame | NSBK ( Norsk Sankt Bernhards Klubb )

Ønsker å sende ut en påminnelse om NSBK sin 1 MAI utstilling på Dokkenmoen Eidsvoll
Valper i alle raser fredagen og Kun Sankt Bernhards hund Lørdagen og Søndagen. Meld på 🙂


Ønsker du deg en hund og usikker på hvilken rase. Så er det som nevn valper i alle raser fredagen. Og vi er flere lørdagen og søndagen som eier og har kunnskap om andre raser. Så ikke vær redd for å spørre. Vi er en meget hyggelig gjeng med mange snille og kosete hunder.

Velkommen skal dere være 🙂 

22.03.2026 Lat søndag…..

God ettermiddag om jeg tørr å si det. Her har man vært oppe siden 06.30.. Jeg måtte seff klemme vann av høna, og da våknet Punky. Da var det i gang. Var bare å få på seg fillene og komme seg ned. Det så ut som det skulle bli en fin dag med sol og greier. Og det var ikke så kjølig ute. Men det var ei litta sur vind. Men ute var vi, jeg og bikkjene 🙂

Tok med meg den skitne koppen min ut for å nyte kaffen med bikkjene, men tror dere jeg fikk drekka den kaffen mens den var varm???? Nope.. Glemte den ute uansett… Der sto den og ble kald 😛

Duda er jo seff crazy som vanlig 🙂

Punky driver og leiker med sine pinner og ball 🙂

Disse 2 er jo tullinger hele tiden. Fikk kløpt klør på dem i går morres, skulle fått ribba di litt. De røyter så gæli.

Du ser det godt på Punky alle de små hvite prikka er løspels.. Punky begynner å bli stor. Hu trenger litt mer fett på kroppen så er hu nesten perfekt 🙂

Duda har som nevnt løpetid, og er meget opptatt av pistolen til guttaboy.. Så Garian er den best utvalgte karen for henne.. Hu skjønner ikke at han ikke er helt der, men han syntes det er gøy å leke. Hu vil parre 😛 Han har ikke baller, så får ikke gjort noe, og ikke gidder han å jokke på hu heller.. Bare moro og leke og løpe etter hverandre..

Fikk ett morsomt bilde av alle når de løper i mot meg. Sånn driver de på hver dag. Koselig.

Rosin og Gilly ligger og nyter solen. Men det varte ikke lenge i dag for det ble brått grått. Men i går.. Da lå de der lenge og nøyt den varmen som kom av sola. Og jeg håpet litt på at det skulle ble like varme i dag. For det var drit digg. Jeg fikk vasket litt i går. Så nede er vegger og dører vasket og det ble tørket støv all over. Fytti dama det blir så fort støvete av å ha disse bikkjene inne….

Men jupp alle overflater ble rene og pene.. Det er digg og få gjort..

Denna må få seg en gedigen potte og en dusj.. Denna vokser ut av potta si..
Rødda kjøkkenet og tømte oppvaskmaskinen. Så fikk gjort masse nede i går. Det var så digg å få gjort. Men helvetes rygg og skulder tåler jo ikke det da. Så måtte ha en real pause i fra alt så jeg gikk opp på hybelen og ble sittende der på live og preke masse skit. Helt til jeg og Alexandra kunne ha alene hjemme fest i hele huset. Jippi.. Så da hadde hu fest i 2 etg og jeg i 1 etg.. Full party. Moro.. Jaaa assa folk på nett. Dere veit jo at folk ikke møtes lengre. Hallo liksom.. 😛
Jeg laget Taco så vi kunne spise på kvelden og njuta litt mat i godt selskap. Så fikk Alexandra besøk fra Særp så de satt oppe og preka. Jeg orker ikke ukjente folk rundt øra mine som prater tull. Jeg hadde jo the Voice på og en på tlf. Så jeg hadde mitt. 🙂
Det ble ikke så seint på meg, jeg gikk å la meg ved 00.00 tiden. For jeg var sliten i kroppen etter rødding og vasking. Så da er det gøtt å strekke seg litt i senga.
Så lå der og preka litt. Men det tok ikke så lang tid før jeg rett og slett sovnet..

Lille Rosin hadde lagt seg til rette i går hu. Under teppet sitt.

Bretta teppet sitt godt over seg som en sovepose. Den bikkja der assa..
Her har det ikke blitt gjort så mye i dag. Jeg skal gjørra litt snart men jeg har sitti og glana litt på tv og nå har det vært skiskyting. Så måtte jeg sova litt. Jeg ble brått så forbanna trøtt. Så fikk 30 – 45 min på øya, og det var deilig. Så tenkte jeg skulle få tatt av senga og skifta på den og tatt en dusj. For skal opp tidlig i morra og jeg hater og ligge med bløtt hår. Så da bør jeg vaske det nå. Ja etter forings av bikkjer ute. For ute kan jeg si dere at blåser som fy fasan. Det uler rundt husvegga. Det er sinnsykt. Har vært ute og plukka opp noen flygende egg alt. Så jupp. Så skal fikse litt her på kvelden. Årne litt her oppe.. Støvsuge og dra over gølvene om jeg får rødda mest mulig vekk og bort. I morra blir det å ta noen tlf etter ett møte. før det er nett møte igjen på kvelden.
Så sånn er ståa..
Så resten av denne dagen.. Litt å gjørra. Og reste taco fra i går 🙂 Det er gøtt.
Nå skal jeg gå å fore bikkjer 🙂 Og begynne her oppe. Snakkas..

20.03.2026 Små plukk til Påske :)


God ettermiddag 🙂 Jaggu ere freddan og man har fått gjort litt sånn små ting rundt om. Bikkjer fikk jo sitt og jeg fikk i meg det jeg skulle på morran. Ja vitaminer og medisiner. Kaffen skulle i årene..
Så som dere ser på bildet så hadde jo små jentene sin lille morgen trening. Assa ei har løpetid men den andre er litt småkåt og skal jokke på gamla. Ikke bra, ikke bra.
Så fikk jeg satt på oppvaskmaskinen og rødda litt opp på benken. Den må jo tørkes opp til flere ganger om dagen.
Så har jeg vært rundt i huset for å finne frem disse små påske egga mine som skal henge på busken ute. Ja la de på en lur plass vøttø.. Men jeg fant dem til slutt..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Ja da ble det litt pønt utenfor. Men jeg trenger flere ser jeg for busken er litt stor. Og det er fint hvis det er mange som kan henge der til pønt. Skulle hatt flere farger der.
Tenkte jeg skulle legge ett påske egg utenfor å. Men det får jeg ikke redda om disse bikkjene tar det. Får pønte med egga inne sånn rundt om.
Fikk vite at mr Yabbadabbadooo driver å blir pappa i Sverige.. Assa det blir koselig. Tror det var snakk om 14 stk som har kommet…Det er litt av ett kull. Gledes det da. Mulig man får vært med å se på dem da, om de skal tas en titt på..
Spennende ere uansett..
Nå har jeg fått melding om at garnet som jeg bestilte i går kveld er sendt. Det er bra, for det er bare noen runder med det ene garnet igjen, så ere tomt. Så da ere godt garnet er på vei til meg. Med det andre barne settet jeg har bestilt med.
Så strikker litt, så blir det å rødde litt inne på det andre rommet så det er litt mere koselig for Alexandra. Skal få inn en tv der så hu kan ha noe å se på. For hu sitter jo en del der inne mens jeg sitter på rommet ved siden av 😉 😛
Skal få bretta unna noen klær også, så det er litt røddig rundt her til hælja. Neste uke så blir det litt aktivt så da har man ikke tid til så mye for å si det sånn pent.
Tenkte jeg skulle får satt frem stellebordet mitt snart også. Så jeg kan få stått og børsta disse damene litt. De røyter så gæli at det er fælt å ha de inne. But but it`s not only only..
Nei skal man gjørra noe fornuftig da. Sitter seff på live men jeg kan gjøre litt ved siden av live jeg. Sitter aldri rolig og er pal når det er live. Må gjørra noe ved siden av.
Så vi snakkas senere 🙂 Ta vare og fortsatt fin dag 🙂