28.02.26 Laurdag og migrene fortsette.. Holykamoly :)


God morgen eller ettermiddag om du vil 🙂
Jaggu orka ikke hue mitt å værra normalt i dag heller. Seff skulle det banke og borre og lage seg hus 😛 Jævelig slitsomt.
Men Punky hadde sin egen sangkor nede så det var bare å stå opp, kl var over 8 så det var helt greit det. Men det skal da værra voldsomt til høy lys stemme hu skulle ha på morran Jizez. Men ute var det tjukk tåke, og helt grei temp. Kanke si det er så hyggelig utenfor nå som det har smelta endel.. Glatt er det å. Så her måtte jeg stoppe bikkjer for å ikke herje så mye. Fy fader hvor jeg er redd bena skal ryke.. Nei så de får ta det rolig gett.
I går var jeg på en rund tur med JE og AB. Ja vi var innom noen brukt butikker, endel var jo seff stengt men det de var innom var jo spennende og mye moro 🙂
Men fy faan noen av disse rødekors butikka… De er hauker når det gjelder pris. Og det er trist. Jeg hadde lyst på en bar der… Holykamoly.. 8k takk. Nei blir ikke den da. Ikke sikkert de får solgt den heller.
Men vi fant no bilder…..

5 bilder som skal opp på veggen. Må bare finne en vegg ledig.. Har i trappa så er bare å gønne på men det blir ikke enkelt tror jeg.. Men det blir kult.
Fikk dem i bursdagsgave av AB og JE 🙂
Det er moro 🙂
Vi var borte omtrent hele dagen. Kom hjem rett før 17. Så det var bare å pakke ut det man hadde handlet. Var det for det meste mat, jeg hadde handlet. Og egg som kommer fra hønene til AB 😉 Så da kan man lage litt pannekaker og litt vaffler. Det blir gøtt.. Ja kan lage sånn middags pannekaker 😉
En dag…
Ellers i går måtte jeg sova litt når jeg kom tilbake for hue eksploderte, så da ere greit å eta piller og sova en litta dupp.. Ble bare en 15 min. Var jo ikke lyden å få her i hus.
Men men…… Dagen i dag veit jeg ikke helt hva som skjer. 😛 Jeg har egentlig nok å gjørra men det blir nok ikke så mye gjort. Jeg må ta en tlf etterpå. Så det blir litt sånn live, og andre små ting å gjørra innimellom her.
Så folket får ha en fin lørdag. Kos dere masse. Og ta vare 🙂

Vi kosa oss på morran vi dag. Sitter jo aldri alene i stolen jeg 🙂 Gilly og Garian er aldri langt unna 🙂 

26.02.26 Regnværsdag..


God ettermiddag snart kveld. Jaggu har det vært dårlig vær i dag. Fy fader for ett vær det var å våkne til i dag. Kan ikke si det var en glede og lukke opp glugga og se ut.. Grått og regn, bløtt og neeeeiiii for noen dager man skal få når snøen smelter og det bare blir sølete og vanndammer over alt. Skal si det blir blaute bikkjer fremover om det ikke fryser på snart. Orker ikke sånt vær jeg.. Og ikke hæler jeg blaute bikkjer heller. Men sånn er det å leve ett bikkjeliv. 😉
Har snakka litt i tlf i dag også seff. Noen dritt tlf og noen koselig tlf. Fått støvsuget litt og vasket litt klær, men det er mest ull. Hadde ett teppe som måtte vaskes. Alltid spennende å se om det kommer like stort ut igjen eller om det har blitt en gryteklut 😉 Men det gikk bra denne gangen også 😉
Jeg lurer på om jeg skal få laget meg litt mat, men så veit jeg ikke hva jeg skal spise. Er litt lei mat. Knekkebrød er litt kjedelig og spise hele tiden. Støver ut av munn på meg 😛
Lurer på om det bare blir egg og salat.. Kjedelig men helt greit.. Har noen tomater også. Ja da blir det fargerikt 😉 Grønt, gult, hvit og rødt.. Nice.. 😛
Mangler dressing da.. Bruke hotdog dressing da… Funker fjell.
Neeeeiii nå har jeg sittet og skrevet litt referat her, og lest igjennom noen papirer, så etterlyst noen papirer, men det må fikses på mandag.
Før ett møte helst, men det får vi bare ta der.

Ja leste du hva som står på det bilde… Det er fredag ALT i morra. Hvor blir det ta ukene. De går så fort. Og det er ganske slitsomt, for jeg får ikke unna alt jeg ønsker og skal.
Hva skjer i hælja? Nei skulle jo på vift, men det var jo ei som hadde andre planer. Så da får jeg se da om det blir en litta vift tur uansett. 😛
Ellers blir det en vaske hælj, og jeg lurer på om det blir fløtting av møbler også. Jeg vil bruke den andre stua. Den er varmere.. Pga peisen….
Men samma det.

Så ikke detta innbydende ut? Nå er`a på julebord med kalle kanin 🙂 Gøtt ere å…
Mmmmmm kvelds maten sin det.
Så nå skal jeg eta opp denna. Så ere litt strikking på gang her 🙂 Ja må jo bare fortsette på teppet mitt…

Så kos dere videre 🙂 Ha en flott kveld og ta vare 🙂

25.02.26 Noen dager blir litt slitsommere enn andre.


Fytti dama, trodde det ble en rolig dag jeg med strikketøy og dårlig vær ute. Men det slapp jeg gett. Herregud her har tlf ringt og sms popper inn, samt snap. Jeg måtte starte dagen med en tlf for å bytte tannlegetime, for den skulle være i morgen, MEN skal jo på møte den dagen. Alt skal liksom kræsje, og jeg må plukke ut de viktigste tinga. Så har dem så forbanna teite ringe tider, så prøvde i går, men da var det for sent. Før 15 liksom. Jizez.. Men samma det. Ringte kl 8 i dag tidlig.
Så var det bikkjer sin tur, tok en sjapp runde ute med de. Men det er vått, og ikke no særlig og drive å herje ute uten at det kanskje går gæli med bena. Det er glatt, og 2 støkk som drinker redbull om morran. Og da får de vinger 😉 😛

Jeg skal fortsette på dette teppet da. Fy faan jeg har vært så irritert på dette nå i flere dager. Ny oppskrift og er ikke likt som de andre teppene. Men faan hvor mange ganger jeg har rekki opp og strikki tilbake. Blir irritert og gal. Men gir meg ikke. Den som gir seg er en dritt har jeg fått høre..

Denna ligger ved min side og fylles inn masse datoer, for det ene og det andre. Det er den kontor dag i dag. Tlf kimer hele tiden.. Og det blir lange samtaler 🙂
Gosh… Jeg blir glemsk på alt som skal skrives opp og strykes…
Når hjernen må tenke for flere så er det ikke så enkelt.
Men men alt går seg til for den ene eller den andre 🙂

Kjøpte denna i går, den var god. Jeg liker jo starbucks og denna er jo uten sukker og greier. Men ikke akkurat billig. Så denna blir ikke handla inn for mye av.. 30kr..

Nå har jeg fått klessa ut 2 blogg i dag. Det er nice. Bikkjer har fått sitt nå i ettermiddag 🙂 Så nå kan jeg bruke kvelden på strikketøy og glo skjerm. Det er deilig. Nå trenger jeg å senke hodet litt, legge det litt i bløtt. Og ta en kaffe 😉
Ønsker deg en fin kveld videre 🙂

 

23.02.2026 Bursdagen min :P

God moooorrrgen/ ettermiddag 😛 Ja no skal jeg komme med noen ord fra bursdagen min.
Den blir sådan kort, men det har vært en rolig og fin dag.
Sto opp og hadde kink i ryggen og nakken, uff det var det ene året ekstra på kroppen det visst nok. Så var det masse meldinger som hadde kommet inn på face og snap, sååå koselig med bursdags meldinger og sang. Tusen takk 🙂
Jeg fikk en gave også, så nå skal jeg spare dem så jeg kan kjøpe meg en ny klokke. Den er litt dyr, men jeg ønsker meg den. Så da får vi se da.
Så ble det noen tlf da vøttø. Koselig koselig. Jeg brukte dagen som vanlig og strikka og bare kosa meg. Skulle på ett møte som brått ble avlyst i siste liten men det er greit. Den ble bare fløtta. Men sånn er det når det blir sjukdommer.
Jeg fikk kaker da, jaaaaaa både napolionskake og marsipan kake. Også ønsket jeg meg bestillings pizza til mat. Er lov og skeie ut på bursdagen min.

Mmmmmmm når du er så gammal som meg ere gøtt med napolionskake 😉

Halv pizza med biff og løk… Fy den smakte så digg den at 2,5 bit ble for meget. Jeg var så sulten så jeg heiv meg over pizza`n… Ble så mett som fy..
Men det var gøtt da.
Så ble det bursdagslive.. Ja det var for meg og en som heter Jonas. Vi har samme dag så da ble det feiring der da. Det er koselig 🙂
Så har jeg fått gave i fra rema 1000.. Ja det får du når du har den appen vøttø..Æ..


Roser 🙂 De plukka jeg ut sjøl. Ønsket ikke røde eller rosa. Ville ha hvite roser.
Så de står på “hybelen” og stråler mot meg. Sukk 🙂
Jeg brukte dagen til å strikke og kose meg jeg så det var ikke no sprell på bursdagen min som å si det sånn.
Skulle kanskje ha gjort det men venter til jeg blir 50 😉 Ble 48 år nå 🙂
Så sånn gikk bursdagen min. Helt rolig og koselig 🙂

23.02.26 woop woop bilder fra de andre dagene :)


God ettermiddag kan jeg vel si nå 🙂 Etter kl 12 og greier. Jeg kommer bare med en oppdatering fra siden den 20. Er tross alt 2 dager som ikke er blitt loggført 😉
Er for det meste bare bilder jeg kommer med, for ord er ikke no vits i. Har da vært OL så da kan du tenke deg hva jeg har bedrevet med 😉
Glana skjerm etter å ha vært ute med bikkjer 😉

Det har vært kaldt i hælja, men det er drit fint ute, med all frosten og all snøen som har kommet. Og det trives vi i 🙂

Disse 2 er jo i full ekstase når de driver ute på morran. Er koselig å se på. Je driver å rødder etter dem og fikser vann osv til dem mens de leker. Hører brått Duda uler når hu ser jeg er litt langt unna 😉

Punky har ett så fint hode 😉

Vakker dame blir denna 🙂

Ja ja hu kan se litt vrengt ut også 😉

Duda er jo den som baser mest i snøen, og ligger mest på ryggen for å si det sånn. Hu er den som er mest aktiv uansett.

Jeg må jo ta noen bilder av frosten og snøkrystaller da. Syntes det er meget pent.

Fint når det blandes med uklar og klar med sola i bakgrunn 🙂



Se på krystallene 🙂

Se sola treffer den ene snø krystallen 🙂 Er fint. Morsomt å bare knipse og se igjennom etterpå om det er noe å ta vare på eller bare kast. Men detta ble drit bra 🙂

Ja disse jentene er jo fotball jenter så de holder jo koken en stund de til de er ferdige og klare for å gå i barnehagen.
Inne denne lørdagen ble det mye OL på tv, og starte på nytt strikketøy. Tepper da, men detta blir mindre og med ett nytt mønster.
Seff ikke no bilde for jeg måtte begynne på nytt fordi jeg gadd ikke følge mønster i starten, fordi jeg har strikka så mange tepper. Regna med at det var lik antall masker og utseende på starten 😛 Men det kan jeg si deg at det ikke var, så det var bare å rekke opp driten..
Så da ble det ikke annet enn å slenge på runde med ny masker da. Strikker og glor OL. Heia på gutta seff. 5 mila. Gull, sølv og bronche på oss. Helt greit. Deler ikke medaljer her..
Det ble å sova litt etter OL titting, ble jo akutt trøtt. Kroppen sa bare takk for seg, og sov ja nesten 3 timer vel. Blir sliten av å våkne 100 ganger i løpet av en natt, og Punky som setter i gang “Tuban” sin kl 7. Men men sånn er det.. Satt på “Hybelen ” min og starta på nytt med dette strikketøyet da, og glana skjerm. Til det ble sendt live på TT. Da kunne man være litt sosial og preke litt. Ble ikke så lenge men praten ble privat etter på. Og da blir det jo seint.
Søndag:

Starta litt grått, men sola prøver å presse seg litt frem. Men det snør.

Duda og Punky var jo klar for denne dagen, ut og base og leke. Smågutta var med ut å. Og Garian var virkelig leken på morran i dag. Herre min 🙂

Duda stirrer på Punky om hu gjør en reaksjon snart.. Punky følger med på Garian..

Punky følger med på Duda, som står på stedet hvil… Garian lister seg i mot dem, for han vil være med..

Og tror han tenkte seg fort om når de hadde stirre leken litt for lenge.. For Pang..

Full bolle klikk.. Hahahaha dævver av de 2 der ass.

Utrykkene på disse bikkjene når de leker. Fytti dama.. elsker det.

Punky er ikke nær bakken en gang, så det går hardt for seg. Duda som alltid skal slå da vøttø. Jaaaa daaaa. Kjenner de labba der kan jeg si dere.

Garian vil hoppe etter å være med, løper litt unna dem da så ikke de kommer før han… Han er litt smart serru..

Spoler etter… Hakke noe å si på str her i hus. Her leker de alle sammen..

De brå snur og det gjorde Garian å. Raskere enn vinden klarte å snu.. Hahahaha

Obelix ser jo bare redd ut. Han er mer av den sære, så enten får de oppføre seg eller holde seg i ro. Han gidder ikke det tullet dems i det hele tatt. Bare kjefter han.

Etter en god stund med lek og moro så roer de seg ned og de store går inn i barnehagen. Gutta går inn og de små jentene kommer ut. Ja de går ut til sist.. De er litt mer følsomme for kulde og vinter`n. Skal helst bare ligge langt inni tepper og pels senger. 😉 Fisefine er dem.
Siste dag med OL.. Må få med seg 5 mila på jentene. Der ble det bare Sølv, men det er greit det. Dritt med ski som ikke passet til føre, flere tryna og sleit med skia sine etter bytte. Så det var kjipt. Men sølv er helt greit.
Det ble å stikke da. Jeg gikk opp på hybelen for å fortsette og se på OL, ja det er en annen her som ikke ser på det, så da ere godt man har flere tv`r her. Oppe satt jeg med strikkinga.. Og hva ser jeg.. Gjort faan meg feil IGJEN.. Og det var en giga feil og hadde tross alt strikki mye mens 5 mila på gikk. Var bare å rekke opp alt sammen da. Så nå er det igjen begynt på nytt. Men fikk ikke gjort så mye på kvelden. Ble sittende og scrolle og preke i tlf. Og glo serie. Venta på at det skulle bli kvelden så jeg kunne se på Ol avslutninga. Det var fint det. Men bortkasta tid 😛
Gutta fikk medaljene sine da, og Norske flagget vaiet 3 ganger der. Nice. Ellers en LAT søndag 😉
Dagen i dag kommer i egen blogg..
Er jo tross alt bursdagen min… Den skal bli feiret…… På min måte 😛
Snx senere 😉

20.02.26 En slik grei rolig dag :)


God kveld 🙂 Dagen i dag startet kl 07.00 da begynte Punky å bråke. Makan til mas det skal være på hu om dagen.

Himmelen sto litt i brann i dag, og det var kjempe pent å se på. Sola pressa seg frem og det ble fint, men det blåser så gæli her ute i dag, og det ble så grise kaldt. Ikke deilig i det hele tatt. I dag skulle jeg få besøk av brannmann for å sjekke pipa mi. Ja pipa assa.
Her var alt på stell så vi kunne fyre som bara det. Og da er det bare å vente til våren så de kan feie pipa. Det blir bra 🙂
Ble sittende å glo litt serie og strikke til ski rennet begynte. Nå er jeg ferdig med teppet med Zelda 🙂


Nå er det bare å sende det til mamma så kan hu få klippe og hekle kant 🙂 Hu elsker å få litt ekstra jobb av datteren sin 😉 Skal bare strikke en til så hu får ekstra jobb 😛

På ettermiddagen/ kvelden så begynte det å snø som pokker. Det var koselig, det skal snø i flere dager nå mens det skal bli mildere. Det er såååå koselig..
Da blir jo alle de som klager på GUL snø glade, for da blir det borte da vøttø 😉
Ja du leste riktig. Folk klager på at bikkjene pisser langs snøborder osv. Helt høl i hue.. Hvor andre plasser skal bikkjene pisse? På buskene til folk? Blir helt satt ut av å lese så mye dumt.
Jeg fikk ting i orden i går kveld. Som fjerna 5 kg på hver skulder 🙂 Det er digg.
Så nå kan man jo krysse av noe fra problem lista 😛
Nå er jeg på live og skal kose meg her litt på kvelden før jeg skal sova. Håper jo på en god LANG natt søvn. Men men. Dere får jo kose dere videre med kvelden. Skal se om jeg har noe garn så jeg kan begynne på nytt teppe. Så jeg kan bestille mer garn etter hvert. Jeg bare lurer på hvilken farger jeg skal bruke denne gangen. Er greit med litt farger. For det er kjedelig og bare strikke med hvit og svart. Så da må jeg finne no knalle farger 🙂 😛
Så have it. Ta vare ♥

Norsk Sankt Bernhards Klubb.. 1 mai utstilling

Reklame | Norsk Sankt Bernhards Klubb


1 mai hælja så kjører Norsk Sankt Bernhards klubb i gang utstilling hele hælja.
Fredagen er det valper i alle raser. Lørdag og Søndag er det kun Sankt Bernhard. Så ønsker du deg en bamse eller bare komme og ta en titt på alle de store bamsene så er alle hjertelig velkommen.



Kom kom kom det hadde vært koselig om flest mulig melder seg på. Og kommer og tar en titt 🙂 Dokkenmoen er i Eidsvoll 🙂 🙂

19.02.2026 Det er kaldt ute i dag, men godt og det blir fine bilder.


God ettermiddag 🙂 I dag var det fanken meg kjørlig på morran. Men det var ikke no vind så det var bare deilig og være ute. Men det vakke så godt for de små å være ute for lenge. Så de måtte inn fort.
Punky våknet tidlig og lagde ett rent helvete på morningen. Forbanna irriterende for å si det rett ut. Kl 7 gala hu ut her siden det var noen som var oppe på do den tiden. Da tror hu at alle har stått opp. Fanken assa.
Men hu fikk ikke vilja si når jeg sto opp. Det kan jeg love dere. Jeg lagde meg kaffe og fiksa vannbøtta dems. Men hu måtte pent vente før jeg var klar for action.

Ute knaka det godt i snøen, måtte da ta noen bilder for det er pent med frost på trær og busker. Duda har laget spor i snøen i går kveld, da hu kom seg ned og ut i åpningen nede i hagen. Ble hentet nesten ved veien, for hu ble jo desorientert om hvor hu var endt hen.

Store busken har fått masse rim på seg.

Vakkert.


Sola prøver å presse seg frem igjennom tåka. Brukte litt tid, for tåka var litt tjukk.

Det store treet i hagen var dekket med rim, og det dryssa ned. ( Syntes ikke på bildet.)


Spoookey… Neida, ble ikke skremt.

Sola kom etter hvert.. Og da måtte jeg ta noen bilder da å.. 


Hææææ pent eller… Sola skinner mot alèn til naboen. Vakkert.



Det glinser av rimet som drysset fra treet.

Kan ikke no for det men jeg syntes det er så fint med vinteren og når det er frost. Det gjør noe med trær og busker.
Dagen i dag har ellers gått til å se på OL. Jeg strikker mens jeg glor på det, så nå er teppet snart ferdig. 🙂

Bilde fra i går. Norge vant gull, seff 😉 De tok gull i dag også. Det er jo fantastisk for å si det. Jeg har jo godt opp på hybelen for å se på OL, for da får jeg sett på det alene 😛
Godt det assa. Endte med at jeg sovnet litt for jeg var så forbanna trøtt etter å ha vært oppe tidlig. Gøtt å ta en time på øyet da…
Nå skal jeg bare få skrevet her, og værra litt live. Siden det ble spurt om.. Så blir det å fortsette å strikke ferdig. For jeg tror jeg blir ferdig med teppe i kveld. Det er digg. Da kan jeg begynne med ett nytt teppe 😛
Må få svart noen mail, for det har kommet inn. Jeg har drevet med NAV i dag, for der er det jo bare tull om dagen. Godt jeg har en saksbehandler som faktisk jobber og hjelper meg masse med detta her.
For jeg kjenner at jeg klikker når det blir bare masse tull.
I morra er det fredag og hælj igjen. Veit ikke om jeg skal si om det er digg eller bare en vanlig dag. Men det er vel OL i hælja å. 😉 Blir å kose seg med mongoboksen og strikketøy…
Men dere får kose dere masse med denne dagen 🙂 Så ta vare på hverandre.

17.02.2026 Litt irritert i dag…

God ettermiddag 🙂 Må bare gni det litt til inn at Duda tok 2 cert i hælja 😛 😛 Woop woop 😉
Men skakke skrive mer om det i dag 😉 kanskje…

I dag så var man oppe tidlig, og det var jo bare å gønne på her inne det. Og få i gang ryggen og komme seg ut med de store og guttaboys. I dag var Duda og Punky no gæli full av action. De tok helt av.. Nå kommer det bilder..



Rett og slett dynking av hverandre.. Gikk på annen hver gang her.


Hoppa nesten over meg gjorde de å. Var bare å søke dekning noen ganger.

Ei litta pust i bakken, og så var det i full gang igjen.

Se det fjeset på Duda 😛

Litt snø eting må man inni mellom slaga. Blir så tørr i munn av all lekinga.

Spurte om de var ferdige med å leke, det var de ikke for å si det sånn.
Hahahaha det trynet der da. Det går hardt for seg, men lite lyd. Men stoppa de nå. Sa det var nok etter en time ute med lek og moro 🙂

Gutta krutt kosa seg ute, de prøvde å løpe etter de store jentene men de skjønte sjapt at det vakke trykt for dem, så de holdt seg ved trappa. De leika seg i mellom.

Så ja vi var ute ganske lenge på morran i dag. Var – 10 men det blåste ikke, bare snødde litt, men det var så deilig temp og god luft ute. Helt fantastisk.
Jentene forsvant i barnehagen og de små jentene kunne gå ut for å gjørra sitt. Nei de ekke ute lenge, for de blir så kalde på tottelottene og de er sånne huleboere.
Så det var bare å fyre opp i peisen mens de var ute så de kunne legge seg der når de kom inn. Og her inne har jeg vært i hele dag, glana tv, skulle dusje og sette på oppvaskmaskin men det slapp jeg, for her fikk man melding av kommunen at det var vannlekkasje på en vann ledning så her var det ikke no trykk.. Og det tror jeg har kommet nå i skrivende stund kl 15.30.
Så nå er det bare å gønne på men da får jeg barnere hue og gjørra litt andre ting før jeg går i dusjen tenker jeg. Mmmmmm…
Litt irritert har jeg vært i dag også. Når du har en lege som ikke gjør jobben sin, da blir man forbanna. Han skulle liksom ha sendt en legeerklæring den 20 januar. Og både jeg og NAV har purra på han flere ganger pr tlf og meldinger. Men nei… I DAG, kom den endelig. Og er så glad for at jeg har en saksbehandler som gønner på med en gang, Så lederen hennes har sendt som prioritert sak. Mangla jo over 3000kr det er mye det for ei sånn fattig lus som meg. Så da får man håpe man får etterbetalt da. Nå mangler jeg bare reseptene mine. De har ikke kommet, selv om jeg har klaget på dem også. Sendt enda en melding i dag til resepsjonen. Så får vi se.
Jaaaa det var jo valentines day på lørdag.. Og jeg har fått gave og bursdagsgave da. Noe jeg ønsket meg. Jeg er ikke kristen, men den boka, ja den er gammal, svær og velholdt. Den er en skatt.
Se nå..



Det er gull på alle sider. Den er så velholdt denne bibelen.. Og den veier 6,6 kg. Den er drit tung.


Mulig denne har liggi i en kirke. Den er skikkelig kul.


Om jeg skal lese den tenker dere. Ja mulig jeg har søndags andakter for folk på TT eller face, eller leser inn en historie på snap 😛 You never know lissom.
Men denna er helt rå. Jeg så den på brukten, og ikke glemt den i det hele tatt. Fantastisk. Tusen millioner Takk til Raggar ♥ Gla i deg 🙂 Sette skikkelig pris på den.
Så bibelen skal få en fin plass. Må lage sånt stativ for det 🙂

Så har jeg fått meldt meg på vakter på TONS. Så da får vi se om det blir dager der i sommer også. Det er høydare om sommeren 🙂 Eneste positive jeg har 😛
God musikk, ekstremt mye folk og null baluba 😛
Gledings til det.
Resten av denne dagen skal brukes på hår og kropp. Ja må dekke fartsstripa jeg har i hue, og strikke. Så må jeg vel lage no middag til disse kråkebollene som er her 😉
Ha en fortsatt fin dag videre 🙂 

15.02.2026 Utstillings resultater dag 2 på Stange :)


Søndag morning blues…. Ellers no sånt no. Vakke helt klar når kl ringte 6.. Fytti dama var så forbanna trøtt og sliten i kroppen, men opp måtte man og hive på seg klea og komme seg ned til Duda og co. JE tok sine hunder da, men jeg tok Duda og fiksa henne med forings, og tur før hu hoppa glad i bilen og klar atter en dag på utstilling.
Full pakking av mat og drekke, og få på oss varme klær, for det er kaldt ute. Og det er vondt å sitte og fryse i hallen også. Det ekke så varmt der inne for å si det mildt. Blir man sittende så blir det kaldt. Men på hjul vi dro. Og Stange vi kom. Bura sto der fra dagen før, så det var bare små ting som skulle inn. Og Baby og Gilly. Ja de ble med i dag. Så kommer Garian opp senere 🙂
I dag var det i orden med alt og ingen dommer elever. Så det gikk mye raskere nå enn i går. Gudskjelov for det. Orker ikke like lang dag i dag som i går. For kroppen er sliten, og bikkjene blir også ganske sliten etter sånne lange dager.
Men sånn her ble det seende ut i dag, ikke alle ble tatt nye bilder av, så de samme kommer opp på noen.

Love sine resultater: CK, 1.BTK. BIR 🙂
Fin kritikk Love fikk i dag å 🙂
Rozzy sine resultater: CK, 1.BHK, CERT, BIM, BIR JUNIOR.
Flotters kritikk på han også 🙂
Yabba sine resultater: CK, 1.BHK, BIR
Prada var hans konkurrent og ble BIM
En flott kritikk på Yabba.
Så har vi Duda 🙂
Duda sine resultater: CK, 2.BTK, CERT, BIR JUNIOR 🙂
Da ble det å vente på grupper da. Og det skulle være par gruppe å. Ja da planla man det å. Jaaaa litt moro må man ha det på utstilling. Det er jo så seriøst hele tiden. Og det var litt stramt der på søndagen for å si det rett ut. Så da måtte man gønne på med no moro. Og når det er par, hva gjør man ikke da? Se på de neste bildene 😉
Yabba og Baby ( Lillegull) Gikk inn i par gruppa. Ekke dette radar par da? Skal love dere at det ble full latter og applaus da. Dommer`ne lo og klappa. Dette gjorde en lang dag for å si det mildt. Var utrolig moro og se på. Skal jo egentlig være 2 av samme slag, Dobbermenn, shit tzu, osv. Men bedre med en Sankt bernhard og en chihuahua 😉 😛
Blir ikke mer moro enn man lager sjæl.
Så var det klart for gruppene. Juniorer først. Duda og Rozzy. Inn og rett ut.. Ja ja så skulle Love og Yabba inn.
Mmmmmm jeg gikk med Yabba i gruppa, og nervøs som jeg er hele forbanna tia, så blir han plukka ut…

BIG eller. Å my gææææd, Som Lilli pleier å si. Yabba BIG…
Og da fikk JE gå i bissen.. Jaja.. For Yabba er avhengig i eiera sine.
Og hva skjer…

Yabba blir BEST IN SHOW 3.
Assa juuuhuuuu det er jo så moro. Gode freshe Yabbadabadoo 🙂 Noen som ønsker edle dråper fra han så er han på markedet for parring, hint hint 😉
Så ja sånn gikk denna dagen gett. Utrolig bra resultater på alle sammen. OG i hælja har Duda og Rozzy tatt 2 x cert. Det er moro 🙂
Alexandra og Magnus kom oppover en tur og hadde med Garian. Han var jo glad for å se søstra si og Matmor.
Stolt som en hane der han han hadde full oversikt over alle som kom og gikk. Og IKKE en lyd fra noen av Chihuahua`ne, eller Sankt Bernhardene. Det er så digg.
Dere har jo sett at det legges ut perfekte bilder.. Har noen som blir sånn BAK KULLISENE bilder.. Se nå..

Sjekk flaff flaff ører.. Hahahaha Rozzy assa 🙂 Men faan for en snill og vakker gutteplutt 🙂

Så har vi Prada og Yabba. Yabba er jo en mann med stor M, elsker damer, så han stelte seg jo seff opp, Prada… Hell nooo, skal ikke opp der med han der. Prada syntes nok det var litt ekkelt å gå oppå den kassa, for han der store staute mannen der. Men som dere så ble det bra bilder høyere opp 😉 Hva som skjer egentlig bak kulissene, det er faktisk nesten de beste bildene. Levende bilder.
Ja.. Bilen ble pakket, vi satte nesa hjem. Rett inn på kennelen, pakket tinga mine, pakke ut i bilen og ble kjørt hjem. Det skulle bli godt å komme seg hjem nå.
Og hjem jeg kom. Rosin og Obelix syntes det var meget deilig og se mutter igjen. Det var bare og fore alle 3 som har vært med meg, og sette Duda ut til Punky så hu kan bli litt møkkete og kosemose med “Søstra” si. Det er alltid en gjensynsglede. Og jeg fikk kose mose Punky litt. Hu var glad for å se mamsen sin hu. Herre mine hatt. Høyere enn meg er hu snart å. Hu skal jo inn i kroppen sin. Men er så fæl med sånn hopping, det får hu ikke lov til da. Men for ei deilig tispe.
Fikk pakket ut tinga mine, klær på vask. Revet av meg utstillings klær, rødda ut av vesker og kofferter. Så kunne jeg sette meg ned med en kaffe kopp, og senke skuldre litt. Scrolle litt på nett og snakke med Rosin og Obelix for å høre hvordan hælja dems har vært. Det ble full klaging det. De har kun liggi å sovet og vært ute å lekt litt.

Obelix ble glad for at Garian kom hjem. De 2 leker jo så godt sammen.

Obelix prøvde alt for å få frem en lek, men Garian var så sliten etter hælja at han lå bare strøken på gølvet.

Sånn lå han lenge rett ut på gølvet. Utslitt gutteplutt 🙂

Gilly lå på fanget helt til jeg sa nå er det bingetid. Jeg måtte legge meg tidlig. Var helt utkjørt og sliten etter hælja for å si det sånn. Men det har vært en koselig hælj med mange fine folk. Og snille hunder.
Takk for fin utstillings hælj Kennel Toffel Loffe 🙂
Duda og sitt første CERT og nå har hun CERT 😉