19.03.2026 Så utrolig digg vær i dag.


God aften ja 🙂 Her var man våkne før fuglene feis. Og det var ikke no sol når jeg våknet kan jeg si dere. Tjukk tåke som fy fasan. Og det var 2 grader. Jaja, fikk da gjort det jeg skulle ute jeg, og bikkjene var fornøyde som vanlig. Splitta opp bikkjene, for Lille Rosin har da fått løpetid også.. Så nå er det 2 stk her med løpetid. Jippi 🙂
Støvsugde når jeg kom inn, ja det ligger jo ett teppe på gølvet etter at de store har vært inne på natta, og det klarer ikke jeg å sitte og se på. Så ble det par kaffe kopper før man fikk dagens lille sjokk servert på melding. Ja ikke noe som er av private hendelser. Og det må jeg finne litt mere ut av, og snakke med en om. Så da ble det brått en live å da, så da har man vært på den liven i hele dag, men jeg har fått vasket utgangsdøra og hylla utenfor har jeg vasket og rødda. Det var jo tross alt sol, og den varmet som bara det. Til og med killa en sånn rasshøl med vinger ( Veps) og satt i t-skjorte. Så kom Alexandra hit og AB kjørte henne til meg og fikk handlet noen påskeliljer til meg så jeg fikk plantet dem i folkevogna mi 😉

Ble da så koselig da 🙂

Så nå kan man tenne litt lys om kveldene og ha det litt koselig utenfor også. Må jo ta inn påskeliljene om kvelden tror jeg. Blir jo -2 i natt. Men tror de klarer seg fint egentlig. Ble en for mye, så da blir det en inne til pynt å da. Det er alltids koselig.  Skal jo ikke være hjemme i påsken. 😛 Jeg reiser jeg vøttø. Skal kose meg med bikkjer og Grøss….Høner… Må manne meg opp og ha med meg lue og votter og rustning.. Killer høna som ikke liker meg er jo der 😛 Men går nok veeeeeeeldig braaaaaaa 😉
Jeg fikk plantet litt frø også…Sånn endelig.. TTT = Ting Tar Tid.

Paprika.. 3 potter med dem..

Gurka gurka 🙂 Tre potter med det..

Og 3 potter med tomater…..
Svær potte med gressløk.. Og den kan jeg dele opp når jeg planter de i kassene. Dette tror jeg kan gå veldig bra.. Så blir det noen urter etter hvert tenker jeg.

Ny Monsteria er plantet.. Da har jeg 3 stk. Denna hadde fått skikkelig rot så det var på tide og få den i jorda. Så da blir det en sværing til tenker jeg. De er skikkelig fine når de blir store og frodige. Den jeg har fra før av en svær, men den er ikke så tett.. Men det kommer nye skudd hele tiden så den er jo fornøyd der den står. 🙂
Så har jeg en i gangen som trenger en svær diger potte så det må jeg finne. Så jeg får planta den om.. Den trenger mere plass.. Så det må jeg fikse i år.
En litta kaffe pause før foring av bikkjer og møkking, og da var det rett på kjøkkenet og rødde og begynne å skrelle poteter og gulrøtter. Det blir kjøttkake middag i dag 🙂 Det er lenge siden så det gleda jeg meg til. Gøtt ere.
Vi fikk spist, tar litt tid å lage middag men ekstremt kort å eta den.. Men det var godt.. Ingen bilder av det…
Men jeg fikk tatt noen fine bilder av solnedgangen 🙂

Synd man ikke fikk sett skyggene av hesta der oppe. Men det er fint 🙂

Syntes det var fint med busken og kvist jeg da. Skal pønte det treet i morra tenkte jeg. Må bare finne igjen egga mine… Skjønner ikke hvor de har blitt av.. Jeg fant dem for ikke så lenge siden, men nå har jeg sikkert lagt de på en plass hvor jeg skal finne de igjen sjapt. Jaaa det blir nok lett.. Hakke finni de ennå.. Så idioti når jeg gjør sånne ting assa. Blir så irritert på meg selv. Funnet de små lysa som man kan henge ut, men de ligger ikke sammen med egga som skal henges opp. Finner dem nok.
Så sånn er det.. Nå er det kvelden, og roen senker seg. Jeg sitter på hybelen og taster litt og preker på tlf. Skal strikke litt tenkte jeg. Og jeg har også bestilt mere garn til teppet, og ett baby sett jeg skal prøve meg på. Fikser jeg det ikke så sender jeg det til mamma. Da får hu strikke det.. Så enkelt er det.. Men det er ett sett på lue, bukse og genser tror jeg det var. Men fint mønster. Og det er sånn nøytralt så både gutt og jente kan bruke det.
SÅ det gleder jeg meg til. Ha å drive med i påsken tenkte jeg. Gidder ikke ta med meg så mye siden det er ikke mange dagene uansett.
Lyd bok og strikketøy. Helt greit. Og Pc`n da seff. 🙂
Men da skal jeg strikke litt jeg.. Så får dere kose dere videre med kvelden 🙂
Ta vare og ha en flott kveld 🙂

 

18.03.2026 :) Har drevet med tlf terror omtrent i hele dag.


God ettermiddag 🙂 Jaggu er søtter`n denne dagen snart forbi. Jeg har ikke gjort så forbanna mye men jeg har fått satt på en vask med klær, og skal slenge på en til med ull gensere. For dem er jeg totalt avhengig av. Ekke sommer`n ennå for å si det sånn.
Dagen i går gikk til kjøring litt rundt. Ja var på IKEA, jises, der ere lenge siden jeg har vært.

Er grunner for det, for der går jeg meg bort og det er så mye lukter.. Men fikk kjøpt meg kubelys til billig penger da. Sånn kjempe svær, og to mindre til å ha ute. Det er koselig.

Nice bed da eller. Litt liten.. Kan fort bli litt intimt 😛
Så var man innom en brukt butikk, men det var ikke så givenes for å si det sånn. Vakke så mye kult der. Mye klær og glassting.
Man kom hjem, da var det å fore bikkjer og få i seg noe. Gjorde ting så man ikke sovnet, for her skulle man drive med nett informasjonsmøte. Og det skulle vare i 1 time. Kjempe slitsomt når man er trøtt og ikke helt med. Men kom meg igjennom det også. Så var det å få i seg noe mer mat før det ble nesten senga. Jeg skulle legge meg tidlig, det var helt klart. Og sånn ble det. I dag så våknet jeg 06.30. Da hørte jeg Punky startet nede. Jeg lå litt i senga og våknet, men det ble ikke lenge jeg orka å ligge der før både Punky og blæra sa klart i fra at NU ere på tide og pelle seg opp. Da var det bare å gønne på med den samme rutina, fore og møkke og lufte. Så ere støvsuge, vitaminer og medisiner og kaffe. Så var det å gønne på med å vaske litt klær i dag da. Er jo den fulle dunken her. Renner over. Snakk om å ikke ha giddi å vaske klær da gett. Måtte få med meg litt nyheter, ja kun om brannen i Ålesund som jeg måtte sjekke. Så har det blitt den normale scrollinga på snap og tt, og så begynte det å hagle inn meldinger og tlf. Så da ble uka fylt opp med møter, møter og atter møter. Så nå er neste uke nesten full. Mangler 2 dager… Blir rett og slett slitsomt.

Svarte boka blir full…
Men nå har jeg fått vasket 2 maskiner med klær, vært på apoteket og henta no snabelstoff, og innom butikken for å kjøpe middag til i morra. I dag gidder jeg ikke å lage no spess. Har no reker i fryseren som jeg kan ha på frøloff. Jaaa det er digg. Med masse majo og dill. Gøtt, gøtt, gøtt.. Men det er lett å si det, for ekke alltid jeg gidder å lage no mat.
Vi får se. Ellers nå på kveldinga så blir det å svare litt på skjema, fortsette med klea. Og gjørra litt andre ting på siden. Skulle dratt over gølvene men det er så dritt at de kun blir rene i noen få timer. For det blir drit møkkete med en gang jentene kommer inn. Så man må jo dra over hver dag.
Så sånn er det. Nei skal jeg sitte og strikke litt etter at jeg har svart på et skjema. Må sjekke hvor mye garn jeg mangler, så kanskje jeg får bestilt par nøster.
Så snakkes senere 🙂

16.03.26 Ny uke…Nye muligheter… Eller veit da faan…


Du dæven døtte jeg er så lei detta blaute været.. Ikke no moro i det hele tatt. Blåser og regner. Skulle snø, men det ser jeg ikke noe av for å si det sånn. Det hadde vært mer hyggelig 😉
Men fikk gjort det jeg skulle gjøre ute jeg. Bikkjer er drit fornøyde med å bli møkkete, blæh.. Driver å trener Punky på innkalling, ja hu er jo den som lukker litt øra om dagen. Og jeg gidder ikke løpe etter den bikkja. Så her står jeg og spør om hu gidder å komme.. Står bare midt på plassen og ser bare dumt på deg. Halloooooo gidde`ru 😉 Men nå begynner hu å bli flinkere og det er digg.

Skulle klipt og ribba de for pels. Henger sånne svære dotter på Punky. Har revet av litt, men det blir liksom ikke ferdig.. 😛 Men jeg har bærsten i lomma konstant så jeg river av litt og litt.

(Gammalt bilde) Duda har endelig blitt mer voksen. Hun har fått sin første løpetid. Jaaaaa det er på tide. Nå er hu 15 mnd snart.
Jeg har begynt på nytt perlebilde. Ikke noe jeg stresser med, men greit å ha noe å gjøre 😛

En skjeggagm. Blir sikkert fin 🙂
Har en plan i dag, men nå er jeg trøtt så nå må jeg sikkert ha en time på øyet. Vært oppe før de fugla feis i dag. Det er slitsom det. Jises. Men tror jeg klarer å fikse noe i dag. Kan ta noen tlf, og det går jo fort. Men jeg orker ikke nå kjenner jeg. Skulle tatt noen tlf på morran i stedet. Sånn før 12. Det er da hjernen min jobber best.
Men kommer en dag i morra også. Selv om det er en dag som blir noen timer borte..
Håper det kommer noen svar på div snart nå.

Tror jeg tar en Gilly og tar 1 time på øyet 🙂 Snakkes senere.. Kanskje 😛 

14.03.2026 Grått og trist….


God ettermiddag 🙂 Det ble tidlig opp i dag å, Punky hørte at jeg måtte på do, og da må jo seff hu gå på do å 😉 Så her var det ikke noe annet enn å få på seg fillene og komme seg i gang. Var ikke mye energi i disse jentene på morran, tror liksom de veit sjøl at det er ikke noe fornuftig og løpe rundt her i søla og tryne.. Mulig jeg har to meget oppegående jenter med hjernen i behold !!! 😛 Skeptisk. Bløtt ere kan jeg si dere. Fytti dama. Det regna jo når jeg sto opp i dag å, så det var ikke noe hyggelig å være ute med disse hundene.
Jeg ser også at skjære redet som ble laget i fjor har ramlet ned. Godt det ikke er noe oppi det, kan ikke finne noe i alle fall, men bikkjene er meget nysgjerrig på det. Så må bare få fjernet og rødda opp i hagen. Men ønsker at det skal være litt tørrere så man kan rake opp det meste av kongler og kvist. Det er ramla godt ned i fra treet etter denna “stormen”. Ser det ligger fortsatt no pant bak huset som har liggi strødd rundt her.. Så det er en som må ut å plukke litt.
Så har jeg sitti og strikka litt i dag, og gjett hvem som må bestille garn da…Jo meg.. Ja ja.. Så må jeg jo finne ut om jeg skal fortsette å strikke teppe eller om jeg skal begynne på noe helt annet.. Noe jeg aldri har strikki før. Jeg er ikke så flink til å lese oppskrifter, så da må jeg finne noen enkle 😛 Men baby klær burde jeg da klare å strikke. ELLER kanskje jeg skal lære meg å strikke sokker og votter.. Kanskje på tide i en alder av 48 😉 Så kjedelig å strikke med så mange pinner. Jaja nei jeg veit ikke en dritt. Ikke sikkert jeg får strikka så mye fremover heller. Time will show..
Dagen ellers her… Skal drive med no små ting. Sitter og planlegger mat i kveld. Men jaggu så tror jeg bare det blir å steke no pannekaker.. Enkelt og greit. Og blir det noe igjen som det pleier, så ere frokost i morra.. Har masse egg å bruke vøttø. Jaaaa rett fra høne rompene på Toffe Loffe.
Nei nå skal jeg ta en tur i dusjen før jeg skal ut til jentene og fore di.
Ønsker deg en flotters dag videre på denna litt gråe dagen. Så snakkes vi vel senere 🙂
Dårlig med bilder men kanskje det kommer noen senere 🙂

 

13.03.2026 Tiden går altfor fort, jeg klarer ikke å følge med.


Mandag oooog fredag… Oooohoooy hvor det går unna. Klarer ikke å følge med i det hele tatt. Detta går altfor fort for meg.
Men får ikke gjort noe med det. Her har dagene gått til møter og møter og atter samtaler. Og har man ikke vært på møter så har man sitti på tlf i flere ganger om dagen. Så man har alltid noe å drive med kan jeg si dere. Jada. I hælja så skal hjernen hvile, men det skal også vaskes og røddes her. Denne tiden man er inni nå med smelte perioden og masse regn er ikke hundefolks favoritt tid for å si det sånn. Jeg blir rett og slett dårlig og se potemerker på gølvene. Så her står moppen fremme så jeg kan vaske over gølvet etter at bikkjer har kommet inn.
Morningsen er alltid rolig her etter at bikkjer har fått sitt og kjøkken er rødda opp, medisiner tatt og kaffen laget. Og det er faktisk digg og værra inne når det blåser som fyyyy fasan ute og regner så det spruter. Punky og Duda de kom frivillig etter når de skulle i barnehagan. Det var ikke mye lek og morro i hagen for å si det sånn. Fikk jo ryddet utenfor også på morran. Det står at dette skal gi seg ved 16 tiden. Og får håpe det er sant. For dette været er lite hyggelig, og ikke er jeg glad i når det er sånne jævla kast med vinden. Det river i huset og senga rista i natt. Følte meg sjøsjuk der jeg lå.. Det river godt i veggen. Oppå hundehuset har det havnet en planke.. Hvor den har kommet i fra veit jeg ikke. Men det oppe ligger`n.. All panten til Willy lå spredd rundt over alt her. Så han har vært ute og rødda.
Frokosten har vært inntatt med tilskuere i dag. Det ble en rolig 4 retters… Knekkebrød, smør, ost og paprika. Så hadde jeg litt dessert.

Ordentlig vitamin bombe 😉 Appelsin er drit gøtt, men faan til griseri..
Hva man ellers skal bruke denne dagen til, er litt usikkert.. Skal få vasket litt klær og badene. De må skrubbes litt.. Skal ha meg en slik smal hylle, som ikke er så høy inne på det ene badet så jeg kan ha håndklær inni. For nå ligger de oppå badekaret, og nå vil jeg ikke ha de der.. Så hylle må jeg se etter. Må måle først da.
Så tror det blir litt høy musikk og frem med vaskebøtta 🙂
Fant forresten bilde av søstra til Obelix i går. Angrer på at jeg ikke beholdte henne. Hu var fin assa.
Men hu gikk først. Eneste tispa i flokken. Vakker var hun.
Så ere dette skiltet jeg skal ha da. Passer meg perfekt. Så detta må jeg få laget meg. Noen som spikker???
Nei jeg får begynne med litt greier her jeg. Snart skal jeg vel tømme 2 rom. Så jeg burde få unna vaskinga på badene og rødde litt der. Tørke litt støv rundt om her oppe.
Håper på å få hengt opp noen bilder også. Så blir det å kulen litt i dag. Men må gjørra noe så hjernen kan tenke på noe annet.
Nei kos dere videre med denne stormfulle aften… Her blåser det fortsatt like jævelig som i går kveld og i natt.. Ta vare og kos dere masse 🙂

10.03.2026 En litta aktiv morran :)


God ettermiddag 🙂 Det er tåkete som fy i dag, men hva gjør vel det, vi har vært bittelitt ute og lekt i dag vi 🙂 Det er blitt så sølete ute så ekke no moro og leke med disse bikkjene da uten å bli så gæli møkkete 🙂

Det smelter ganske raskt nå. Nå kommer det regn i noen dager så da blir det enda mer smelta tenker jeg. Og værre for oss bikkjefolk. Godt når det blir tørt. For da blir det koselig og være ute. Og ha døra oppe og la bikkjene fly ut og inn som de vil sjæl. Det er alltid koselig.

Måtte ta noen bilder av dråper som var frøsi. Ja det var tross alt -0 i dag tidlig. 😉
Se det henger litt pels på kvisten å 🙂

Garian er alltid i nærheten. Han har blitt så mamma dalt. Lille modellen min 😉

Punky Punk lurte på om jeg kunne kaste litt snøballer over gjerdet… Jaaaaa hu syntes det er grådig moro.. Rare bikkja 🙂 Hu røyter så gæli nå at det gjør vondt i sjela.. Jeg sto og ribba hu litt nå på morran, fikk revet av noe. Men jiiiizees.. Jeg blir gal av denna røyte perioden. Duda har begynt hu å men ikke så mye som Punky. Godt når det er ferdig 🙂

Sjekk den søte dråpa 🙂 Ja der heng den godt 🙂
Kom inn så var det å fikse bikkjemat til ettermiddag, kaffe og ta medisiner og vitaminer. Samme rutine hver dag 🙂
Da sitter Gilly på puffen og venter på at jeg skal sette meg i stolen så hu kan legge seg på fanget. Så kommer Garian og legger seg. Så sånn sitter vi en litta stund før jeg finner ut at jeg har noe å gjørra. Ja som alltid ere noe å gjørra. Nå skal man vaske hele huset. Ja vegger som tak. Nei ikke tak. Det gidder jeg ikke. Men vegger, og skap. Vinteren må skrubbes bort.
Så etter denna gode kaffen og scrollings på snap og TT så var det å starte med å rødde og vaske kjøkken. Ja der ere nok skaper og drit som må røddes bort og kastes.

Rødda ut av de 3 som jeg ønsker å ha lys inni, men det må bli batteridrevet. Der fikk jeg fjerna no som ikke trenger å stå der. Så fikk Elvis 2 hyller å pryde. Jaaaaa..

Så nå er alle disse skapene vasket og røddet. Så nå er det en hylle med bare Sankt Bernhard, 2 hyller med Elvis, og 1 hylle med litt random kopper. Litt sånn kopper som ikke skal brukes no mer, for de begynner å bli så slitte. Og det er faktisk gaver som jeg har fått av venner. Så den ene koppen som det står fiskene på, den fikk jeg av en kompis når jeg var 16 år gammal. 😉 Har ikke hjerte til å kaste alt jeg.. SORRY 😛

Krydder skapene fikk seg en skrubb, og de 2 figurene som jeg fikk av AB har fått plass oppå skapet 🙂 Trekassa som har inneholdt kokebøker får romme oljer og andre ting. Slepper man sølet som fester seg på mikron. Jævlig til gris det blir av oljer osv. Blæh..

Alle øvre og nedre skap er skrubbet. Så nå er det rent og pent. Mangler bare gølvene igjen. Jeg har fjerna litt kopper som mangler en hank og kopper vi ikke bruker. Trenger ikke dem i det hele tatt. Kjøkken skapene er drit støgge og så slitte, skulle vært enten bytta ut eller malt om. Men det ekke mitt bord 🙂
Jeg hadde ikke spist no frokost så når jeg var ferdig med kjøkkenet, så trengte jeg å fylle opp magan.

3 knekkebrød med ost og paprika. Gikk opp på “Hybelen”. Fikk sett igjennom mails, og sendt det jeg skulle. Og har sjekke igjennom andre ting. Så gikk jeg live på TT. Og der sitter jeg ennå, mens jeg skriver her. For resten av denne dagen, skal jeg få hengt opp bilder i trappa. Ja alle de 5 i serien.. Må ha hjelp til det. Og det må gjørras i dag for noen er litt handy cappa fra i morra, og jeg er opptatt i 2 dager på rad. Så her blir det bare opp om morran, sette ut bikkjer, og fikse seg og dra. Så veit jeg ikke år man kommer hjem. Men da ere bare å gønne på med resten av huset man skal vaske. Legger planer i hodet. Må fikse rommene her også.
Så sånn er ståa her i dag 🙂
Tenkte jeg skulle henge ut litt påske pønt. Er det for tidlig? Da får man litt glede av duker osv en stund. Har ikke påske pynt over alt jeg assa, men duker er jo fint å slenge opp. Og fikse litt gule lys. Og henge ut sånne små egg på en busk ute. Det er koselig 🙂
Og sette påske egg rundt om bare for pynt. Orker ikke all påske pynten jeg. Enkelt og greit.
Nei nå skal jeg studere litt datoer og notere ned litt div ting for morra dagen 🙂
Snakkes senere 🙂 Ta det pent og ta vare på hverandre 🙂


Dem skal opp i dag 🙂 

09.03.2026 En lang dag er snart over :)


God Kveld 🙂
Ja denne dagen har gått ganske raskt, eneste morningen som gikk litt tregt men da satt man bare å venta til man skulle bli henta. Jeg sto opp ved 7.30 tiden og fiksa bikkjer og årna litt inne. Stelte meg sjæl og kledde på meg ikke hunde klær for å værra klar til møte i dag.
Jeg kjente at humøret mitt ikke var helt på topp når jeg sto opp i dag så kanke innrømme at detta møtet, var noe jeg gleda meg så veldig til. Men det var et møte jeg måtte på.
Vi dro innover og var innom en butikk for å handle litt, så da var middagen i boks og sjokis til påsken var kjøpt inn 😛 Var jo bare 29kr for sånn stor sjokis plate, sånne tilbuder må man ta med seg. Om det blir spist er en annen sak. 😉 Men kjekt å ha.
Møtet var ferdig etter litt over 1 time nesten 2 så var det å komme seg ut av Lillestrøm.. Rektig kø tid. Blæh. Men hjem kom vi og da var det bare å fore bikkjer, lage seg kaffe og sitte med litt papirer. Så begynte man med spaghetti middagen. Ja det er gøtt. Fikk lyst på det og da lager man det. Spiser ikke så mye av det, så det ble ei litta tallerken og mette ble man…. I går lagde jeg sånne Belgiske vafler, det var gøtt det å. Hadde 3 stk igjen. Så tok jo seff sånn før middag for jeg var så forbanna sulten.

Tjukke og gode. 🙂
Jeg har fått noen fine glassboller, og fat i fra AB og de er vasket og klar for å komme seg i skap. Så jeg må fløtte om litt i skapene på kjøkkenet med glass dører. Så tenkte jeg skulle få gjort det i morra. Vaske inni der også skulle jeg ha fått satt inn noen lys, for der inne er det så mørkt. Så ser jo ikke hva som er i skapet der. Har jo endel Elvis kopper, glass og boller som skulle fått vist seg frem. SÅ jeg må se hva jeg har av lys jeg kan slenge inn der.
Om de går på batteri eller strøm er ett fett. Men skal se hva jeg finner på butikken. Jeg orker ikke se at skaper står litt på gløpp, så jeg må ha sånne tynne helst flate ledninger som kan gå i stikkontakten.
Se så fine dem er 🙂 Og jeg har flere av dem så har liksom en serie med disse glass bollene. Det er nice 🙂

Så har jeg endelig i en alder av 48 år fått meg glass kakefat 😛 Juuuuhuuu det er nice da eller 🙂 Og den skåla med lokk. Det er kjekt når man har evt noe som ikke bikkjene skal ha tak i på bordet 😉 Jaaaaa mine hunder har en tendens til å tasse på bordet for å ta en titt.

Så denna fine glassbollen også. Pynter opp på benken hvor jeg har egga oppi. Ja dette er egg rett fra høner fra Kennel Toffe Loffe. Drit gode egg. 🙂 De får ærend å ligge oppi denna fine bollen  🙂
Jadda… Sånn går no dagan. Like tørr og kjedelig som vanlig..
Men det kan fort bli forandring på det.. Håper…
Her i hus så skal man få begynt å vaske vegger osv. Det trengs ser jeg rundt om. Man ser hvor halen til bikkjene har vært. Assa det er blitt sølete i hundegården og det har smelta greit rundt her nå. Og hva kommer frem under snøen.. Jo plen.. Og den er jo blaut. Og det blir ikke mye pent når det flakser bikkjer der for å si det sånn. Så da blir det oftere vasking igjen. Ååååå jeg hater denna smelte tia.. Er en dritt tid for oss hundefolk. Men skakke klage for jeg har valgt det sjæl og ha hunder 😉
Så bøttene har stått klare i noen dager, så det er bare å starte fra morran av og gønne på. Så lurer på om det blir lydbok på øra og vaske rundt i morra. Hjernen trenger å koble ut før 2 dager med intense møter ankommer…
Så da har jeg brått en plan eller 2 i morra da. Da kommer det vel noen kjedelige vaske bilder i morra da.. Lucky dere 😉
Men nå i kveld.. Ikke no mer.. Ferdig nå.. Er drit trøtt og bare løst til å legge meg men jeg skal ta en sjapp tlf og så blir det senga. Så sier god natt og ta vare.. Snakkes i morra 🙂

07.03.2026 Opp tidlig og leveranse på døra….. :)


Goood ettermiddag slash snart kveld 🙂 Jeg var så tidlig oppe i dag så jeg rakk og fise før fuglene 😉 Men det er jo deilig det, satt og nøyt kaffen min jeg. Hadde lyst til å fikse meg kaffe på senga, men Punky hadde hørt meg når jeg var på do, så da var det ikke ørenes lyd og bli der oppe. Hu lagde reint helvete nede hu. Hahaha.. Men hu vant ikke hu assa. Jeg lagde meg kaffe nede og nøyt den jeg.
Fikk strikka litt på morran da. Koselig det med bikkjene sovende på fanget.

Annerledes bord og helt nytt mønster 🙂

Do what you wish… Never ending story…
Gleder meg til den er ferdig… Men det er mye igjen 🙂 Den blir ikke like stor som de andre men det er helt greit det å. Litt annerledes lissom.
Jeg satt og glana på litt serie, helt greit. Skulle gjort litt annet men jeg var så trøtt etter hvert..  Så jeg endte med å gå opp og legge meg en times tid. For jeg holdte på å stupe av trøtthet. Hahahahaha
Så da ble det å ligge og glo litt, så ble jeg borte i ca 1 time. Så fikk jeg tlf om hvilken farge det var på shampo`n jeg bruker fra Sverige. For de hadde funnet noen der endelig.. For den har vært borte en stund og brukt en annen fra samme merke, men den blir håret mitt så tørt og porøst av, og jeg begynner å klø og flasse av den. Det ekke så digg. Så bytta bort den til AB for hu klarer å bruke den.
Så gikk jeg live, har liksom ikke sitti så mye live i det siste. Men det er fordi jeg ikke har orket faktisk. Man blir litt sliten i hodet og jeg har hatt andre ting og tenke på.
Så kom leveransen på døra.. Jaaaaa JE og AB kom innom og da hadde de en overraskelse med også.. Jaaaaaa

3 bokser… for en glede 🙂 De skal man kose seg med 🙂
Så hadde de seff shampo og balsamen til meg…

Gøtt og kunne fylle opp skapet 🙂
Lukter gøtt 🙂
Så fikk jeg snus da eller.. For en lykke. Det er jo sabla dyrt i Norge, og ja burde snuse mindre, men det blir ikke akkurat nå kjenner jeg. Har behov for den i munnen akkurat i disse tidene.

I love it 🙂
Så da er noen dager redda for å si det sånn. Ja det går ikke en boks hverdag men annen hver. Men prøver å tygge litt tyggis inni mellom. For har begynt å reagere på snusen.. Ja sånn blir kvalm og spyr litt.. Men ikke tenk på det 😛
En dag så hiver jeg snusen men det sier jeg ikke til noen for å si det sånn.
Ja samtidig som jeg var ute og snakka med dem, ja for det ble en stund. De har det ikke godt om dagen og er utkjørte etter både sykdom og at de mistet Kongen i flokken. Kunzang ♥
Men det kan jeg komme med i ett annet egent innlegg om jeg får lov av dem. Må spørre først.
Ellers så blir det live og spise reste middag fra i går. Og bare ta denne lørdagen helt med ro.. Driver og vasker klær innimellom. Så burde kanskje ta å brette dem å 😛 Det hoper seg opp ser jeg. Men så er det noe med løsta da eller.. Er jo drit kjedelig og brette klær, som jeg har nevnt før.
Tenkte å perle litt å. Har ett bilde som burde bli ferdig.. Det ligger omtrent ferdig så da kan jeg likså godt gjørra det ferdig og få det i permen.
Så sånn blir kvelden her. Meget rolig 🙂
Så ta vare på hverandre 🙂

05.03.2026 Borte, hjemme uavgjort….


God kveld godt folk 🙂 Ja i dag har jeg vært våken siden kl 06.21 for å værra eksakt. Ja ble jo vekt av en som gikk å la seg da. Ikke helt blid for det. Men jeg sto opp og årna litt nede, og fiksa bikkjer tidlig i dag, ja når det ble lyst da. Det plaget Punky for å si det rektig.
Glana litt skjerm og koklemonka på tlf.
Jeg og Gilly satt å kosemosa på morningen, hu hadde ei litta tulle greie. Fjollypolly.

Skulle kosemose på magan og hu skulle virkelig gnikke seg ordenlig på meg 😉

Øy kos meg da mutter`n… Satt jo helt skækk på fanget. Garian ønsket også å sitte på fanget og kosemose litt, men det var ikke enkelt å komme opp her så lenge Gilly åla seg på den måten hu dreiv på.

Satt å venta på tur han 🙂 Fineste gutteplutten til a mor detta 🙂
Ja ja så var det å få opp Alexandra, for hu skulle avgåre. JE kom og henta oss, for jeg skulle opp til AB mens de var på tur. Så jeg fikk sett igjennom noen kasser med masse moro. Ble noen fine glassboller og kakefat. Det har jeg ikke. Så nå har jeg det. Endelig i en alder av 48 år 😛
Så har jeg fått verdens nydeligste kaffemaskin……

Er`n ikke søt???? En kopp.. Tenkte å få satt den på nattbordet, så ere bare å gjørra den klar, og trøkke på knappen på morningsen og ligge i senga og kose seg med ei litta kopp. Hæææ koselig da gett. Men ellers så er det jo koselig og å ha på “Hybelen”, siden jeg sitter der og skriver og driver på med ting 🙂 Hakke perla i det siste, hakke hatt mulighet til det faktisk. Her sitter jeg og leser og skriver endel om dagen så jeg får liksom ikke tid til andre ting. Strikking får jeg gjort, men det er for å koble ut av alt. Men det skjer for det meste nede når jeg sitter der på dagen.
Men men det har vært koselig hos AB. Var og tok en titt på Kunzang. Han er ikke helt frisk, så godt og få kosa litt med han og snakka litt med han. Peneste gutten i verden det der. Har ikke bilde av han nå. Men jeg kommer tilbake om han. Lover.
Så kom vi hjem, da var det å få hivd alt av boller og glass inn i oppvaskmaskinen så det kan plasseres i skaper i morra. Ja det blir pent når det er flere i serie som står sammen. Tenkte å få tak på en lys list eller no som jeg kan sette inn der.
For det er litt mørkt inni der..
Så fikk vi laget oss litt mat, så vi fikk eti litt. Var sultne når vi kom hjem. Og Alexandra skulle bli med å trene så litt greit å få i seg litt mat først. De dro for å trene og jeg tok meg 5 min i stolen med teppe og bikkjer. Bare lukke øya litt, for jeg var så trøtt og havna i matkoma så det sang etter. Men visste uansett at jeg hadde en jobb å gørra oppe. Må sende mail og skrive ned noen notater. Så jada. Men nå har jeg fått gjort endel papir arbe og skrevet blogg, så da kan jeg vel hoppe i seng. Blir tidlig i morra også. Noen skal oppe tidlig og ut av døra. SÅ da blir jeg vel vekt før fuglene fiser tenker jeg. IGJEN.. Så sånn er det.
Men sånn er det bare. Jeg sier god natt 🙂
Snakkes evt i morra..

04.03.2026 Huesurr og bikkjekos ;)


Det var en flotters deilig dag å stå opp til. Kan jo late som siden det var sol 😉 Men det var deilig temp ute men det var smelta mye og det er drit glatt utenfor her. Snart kan jeg ikke ha de store flygende ute i hagen ellers blir det bare grisete og jævelig utenfor. Og det orker jeg ikke kan jeg si med en gang.
Men ja dagene går unna. Det har vært møter, og tlf som man er nøtt til å ta. Det har også vært at jeg har sitti rett opp og ned og bare strikki og tømt hue. Det er alltid veldig deilig og det har man også godt av noen ganger. 🙂

Hadde drit god middag her om dagen. Assa jeg elsker terteshell, med masse dill.
Så kan si med hånda på hjertet at jeg for spiste meg 😉
Dagen etter var det en dag som skulle brukt hos AB så jeg var stressa på morran men hu var sliten og sjuk, så da ble den dagen litt punktert men jeg fikk gjort litt rundt om da.
Så ble det restemat til middag. Gøtt.

Guttakrutt er alltid ved min side, tror de satt sånn rett før foringstid her om dagen. Da er de beredt..

Jeg var jo seff på butikken her om dagen, og det ble ikke billig for å si det sånn… Sånn ente det.. Blæh… Neida.. Ble brått bare drit kvalm i butikken og det gikk råkt åt helvete…
Det gikk over ganske greit for å si det sånn…
Men samma det… Men dagen i dag..

Sola har smelta greit i dag. Men det er ikke det peneste som kommer frem for å si det sånn.
Men det var godt ute, og fikk børsta de store litt på morran. Ikke det enkleste når de begge er løse men fikk revet av litt. Nå røyter Punky no gæli, så det ligger ett teppe på gølvet hver eneste morgen når man står opp her. Det er ikke no særlig og å ha flygende.

Duda er jo i sitt ess og fjoller som hu pleier. Men hu fikk ikke lov til å herje så gæli rundt om så det var nok ikke så moro å vandre her 😉

Punky er jo ute etter ballen sin og eta snø. Og kongler. Assa skjønner ikke hvorfor hu skal eta disse ekle konglene hele tiden..

Hu var litt sånn klengete og skulle bare ha kos. Mulig det er no løpetid på gang. Eller det bare er den dagen i dag.

Ja vi ble jo sittende å bare nyte solen og kose oss. Hadde en samtale på morran. Men hu vakke så kin på å høre på så det var bare å sitte der og se dum ut sammen med hu.
Frem til vi gikk i barnehagen.

Punky lurte på om jeg hadde det bra siden jeg satt der nede.. Hu er like morsom i fjeset som alltid 🙂 Pen er Punky Punk.

Så har jeg fått sjekka ut litt planter. Her trengs det å fylles litt jord, og plante om, og plante litt avlegger.
Jeg har planlagt planting litt frø. Blir paprika, tomater, agurk og gressløk som skal plantes, ja det blir i morra eller fredag.. For den jorda som ble kjøpt er frossen, så den ligger inne for tining. Tror det blir litt mer jeg skal plante, har noen blomster jeg kan sette i jorda så kan de gjørra seg klar til sommeren. Så blir det nok mer urter og grønnsaker. Jeg har en plan alt. Må få kjøpt duk som jeg skal plassere i kassene utenfor. Så er det bare å hamstre jord og få fylt dem.
I år SKAL jeg få de til. Og fylle de med masse rart.
Så sånn er det… Ellers har det bare vært sånn små plukking med klesvask, og skal ta en brettings av klær senere. Så har jeg kløpt klør på alle de små i dag. For jeg kan ikke fordra den klikkinga i gølvet. Så da ble det litt kløpp og barbering under bena. De skal få en bad i hælja tenkte jeg. Alle de røyter å nå. Fytti dama. Orker ikke all denna pelsen. Så må hjelpe det litt av. 😉
Skal ta de store i morra tenkte jeg. Klippe klør og barbere litt bein…
Etter at jeg har vært en tur på kennelen. Skal opp ditt for å sjekke noen kasser og preke litt med ei som er litt forkjøla i stemmen sin.
Så sånn er ståa. Nå skal jeg ned å lage litt mat tenkte jeg. Enkel husmanskost 😛
Så vi snakkes senere 🙂 Skal bli litt flinkere til å skrive 😉
Ta vare 🙂