05.05.26 Fortsetter dagen som i går, avslappet :P

God formiddag/ettermiddag eller hva dere kaller det nå kl snart 14. Jeg tenkte bare å komme med en sjapp og kjedelig litta blogg om hvordan ståa er her i hus…. AVSLAPPET.. Kroppen og hjernen er utslitt etter uke med forberedelser til møter og utstillingshælj.
I går gikk dagen til klessvask, for det var det ikke lite ta etter helgen. Og det var ikke akkurat varmt ute så det var ikke no vær å drive ute på heller. Jeg har fått lagt ut en blogg som vra fra fredagen, men det kommer ut en til som er om lørdagen og søndagen men det er endel bilder og kritikker som skal på plass. Så jeg satt på hybelen min på kvelden og skrev litt og sorterte litt. Sola skinte og bonden drev på åkeren… Det kom kraftige vindkuler så inn måtte lykter så ikke de ble knust. Og svart på himmelen ble det å..

Skal si turboen på den traktoren satt i gang når det begynte å regne. Tror han satt og banna og trøkka på gassen for jaggu fikk den fart på seg.

Gudskjelov for hans dels å kom det ikke mye regn. Og han holder på i dag også. Og jeg skal fortsette med å klippe og lime og få ut neste blogg.. Så i dag fortsetter jeg med akkurat det samme som i går.

Frokosten ble enkel…. Og det er helt greit når det har vært mye annen mat kroppen har reagert på.. Og ikke minst kaker 😛
Har fått sendt mine vanlige ting på morran.. Snakka litt i tlf… Støvsuget, vanna agurker og tomater og paprika. Jaaaa en paprika har begynt å blomstre. Agurkene tar over kjøkkenet helt. Klatra oppover vegger og vindu. Så dem skal bli moro og få festa utenfor når de kan komme seg ut. De blir ikke plantet om i det hele tatt.. De står i store bøtter nå, så det for holde.. Får henge opp no netting på veggen så jeg får festa dem så de ikke flakser og brekker i den vinden som er her. De trenger mye sol, men da får de ikke det mer enn på ettermiddagen.. Men sånn er det bare. Nå venter jeg en pakke i fra Temu med no kroker, og blomster pinner og ringer som kan brukes om de ikke er for lave.. Mente det var slike jeg kunne strekke ut.. Håper… kl er 14.14 og jeg må få starta dagen ordentlig snart. Er noen klær som kan brettes i dag og legges bort. Skal få støvsuget oppe på romma, begge to. Tror også jeg skal bytte seng oppe, og ta den som er litt større, så jeg kan boltre meg litt bedre i senga 😛 Kanskje den er litt bedre for ryggen også. Og heller ikke får sola mitt i trynet.. Og sleppe og våkne av bråk på badet… Nei jaggu… Det kan bli bra det..
Nei nå våknet den andre personen her i huset, så da går det kanskje an å bråke litt her i hus, ikke det at jeg skal bråke så gæli, og heller brydd meg så mye om det…
Nei nå skal jeg gå på hybelene å “jobbe” litt med blogg og klær.. Snakkes 😛

01.05.26 Valpe utstilling for Norsk Sankt Bernhards Klubb.


Fredag og det er Valpe utstilling 🙂 Det kommer en del valper og det skal rigges opp for utstilling. Dette blir koselig 🙂
Norsk Sankt Bernhards klubb sin andre valpe utstilling.
Jeg ble hentet utpå dagen, med meg var Punky og Duda, Gilly og Garian 🙂 Ja de små skulle få være med å treffe på mor si og alle de andre. Rett og slett sosialisering, og om det skal gå barn og hund og det ikke er hund nok til ett barn så kan de låne de små.

Lokalet på Dokkenmoen 🙂

Garian følger med på hva folk dreiv med 🙂

Kom bort på Dokkenmoen og der var det alt satt opp telt, og ringen var rigga til.

På kjøkkenet var Lilli alt i gang med å sette på kaffe, pølse vann og vaffeljernet skal startes. Jeg fikk levert premier, og auksjonsvarer. Jeg var ikke kledd for anledningen for å si det sånn, for jeg skulle opp og bade bikkjer til morra dagen 😛

Alle valper fikk deltager premier uansett i dag, og det var stor pose med masse snop og gøy. Og det tror jeg de satte veldig pris på.

Kristin satte i gang dagen med presentasjon av dommer Eva Lill og Skribent Kate 🙂 Og div opplysninger 🙂

Da var dagen godt i gang og det var mange flotte valper som hadde kommet 🙂
Tror det var mange mange positive folk som var der, og det skal sies at med så mange valper på en plass, så var det ikke mye lyd. Det skal sies, meget flinke valper og fine 🙂

Vi hadde plass inne for unga som ønsket å fargelegge litt tegninger om det blir litt kjedelig og vente på barn og hund 🙂 Denne plassen ble godt brukt 🙂

Det ble ganske varmt, men det var deilig, noen ble solbrente, jeg var godt dekka 😛 Som sagt jeg var kledd for bading av bikkjer 😛 Her sitter jeg, AB og Helen og njutar solen og preker. Er meget imponert over blide folk og gode tilbakemeldinger 🙂
Jeg og AB tok en litta pause i alt, måtte spise litt. Var kjempe sultne. Så vi tok oss par toast. Og sånn her ser en sulten ulv ut og slik spiser man en toast 😉 😛



Steg for steg med eting av toast… Mooohahaha var sultne serru. Og AB skulle dømme barn og hund og trodde hu hadde dårlig tid, så de toastene gikk sabla fort 😉
Men ikke så altfor lenge etter så var det barn og hund 🙂 Og det var mange fine barn og valper som deltok 🙂
Dagen var over for utstillere og valper, vi andre fikk omorganisert til Lørdagen og søndagen. Alt gjort klart. Nå kunne vi dra hjem, for nå hadde Svenskene kommet 🙂 Og mine skulle bades 🙂
Jeg fikk på meg habbiten, støvler og jakke, så var det bare å få dem på bordet 🙂

Duda først, noe hu ikke syntes var så moro. Hu er ikke den som liker å værra rein så bade er ikke no særlig.

Men det var nok litt deilig når det var så varmt 🙂 Hu ble ren og pen.

Punky ser bare så lei seg ut, og hu er heller ikke no glad for å stå på dette bordet og bli skrubba 😉

Men hu er flink så lenge hu står rolig og vi gjør det sjapt 🙂
Men rene og pene ble de begge to. Og jeg var glad for at jeg slapp og hel bade dem. De har vært på utstilling forrige helg, og Duda var ikke skitten sådan i selve pelsen. Og hu har en fin pelskvalitet nå, for hu er ferdig røyta.
Inne ble det laget mat, AB pizza skulle til pers i kveld. Og det skal bli godt. For jeg var kjempe sulten. Godt å kunne sette seg ned og nyte litt mat i godt selskap. De hadde vært så snille og tatt med snus til meg, så det var deilig og flaks. For jeg var tom 😛
Det ble å legge seg tidlig, for vi må opp tidlig dagen etter, for å lufte og fore bikkjer, komme oss ned på plassen, og rigge til. Og fikse det som mangler av mat og div.
Klokka ringer 05.30.. Jeg og Lilli skulle ligge på hemsen og Inger og Tomas nede. Dette blir en konsert natt som ingen andre ønsker å høre. Hahahaha ja ja.
Dagen i dag har vært vellykket og meget bra oppmøte.
Da er vi klar for Dag 2 🙂
Neste blogg. kommer i morra. Jeg må finne såpass mye bilder og div som skal være med. Det tar tid. 🙂

03.02.26 Utslitt

Kommer med en utfyllende blogg i morra… Håper på og få inn litt bilder, da jeg ikke har fått tatt noen bilder sjøl i dag..
Jeg er utslitt og bikkjene er utslitte etter 3 dager med action. Så vi tar tidlig kveld 🙂 Kommer sterkere tilbake i morra 🙂

01.05.26 Herregud :) Dette blir en aktiv hælj :)

Gooood morgen 🙂 Ja kan starte rett på gårsdagen med en gang, for jeg har litt dårlig tid… Dagen i går startet med en natt som ikke ligna grisen, våknet flere ganger og var svett og skikkelig i ulage.. Fikk stelt meg og gjort meg klar før jeg ble henta kl 7. Rett inn til Oslo på møte, og ikke hvilken som helst møte… Men det kommer innlegg om dette senere…
Her var vi i noen timer og pratet og ventet… Dro der i fra ved 12.30 tiden og begynte å planlegge resten av dagen og hælja.. Sto jo fortsatt med valget om å reise i går for å bade bikkjer eller i dag da.. Men jeg kom hjem, var helt tom i kroppen, sulten, trøtt og jeg kald svetta, skalv på henda, og var helt ute å kjørte… Jeg kunne ikke reise noen sted.. Jeg var alene i huset, og satt bare i stolen, helt rolig, ikke noe tv på eller noen ting, og svetta rant, og jeg skalv som ett aspeløv.. Reaksjoner på alt som har foregått tenker jeg.. Jeg ble hjemme.. Gikk å la meg kl 00, og var like utenfor, men har prøvd å være litt live, for å tulle og være med på det som blir sagt der å, men jeg dreiv med masse annet rundt her i heimen, for jeg klarte ikke sitte stille.. Så endte med at tlf gikk tom for strøm og jeg bare dreit i alt egentlig..

I natt… Har jeg våknet.. kl 3…. kl 4… og kl 5… Da sto jeg opp, orka ikke mere.. Gikk ned.. Snakka ikke med han som satt nede… Fora bikkjer, gikk ut i morgenkåpa.. 4 grader, var ikke akkurat varmt, men deilig for meg som trengte luft. Når jeg kom inn igjen så var jeg alene..Gudskjelov.. Jeg kunne nyte kaffen min alene, ja sammen med småbikkjer da. Planlegge dagen.. For den blir aktiv..

Det er tåkete ute, men detta får man ikke gjort noe med. Jeg har fått i meg kaffen, pakket ferdig, dusja og stelt meg. Ringt å sagt i fra at jeg er klar. Men flagget skal heises kl 8 på Dokkenmoen. Da starter utstillingshælja…. Jeg skal ditt bort og se på valper, jeg gleder meg som en unge. For jeg må få se på denna Borzoien som kommer. Det er en rase jeg ønsker meg når jeg er pensjonist 🙂 Ja for når de store bamsene blir for store for meg og jeg ikke klarer å håndtere dem lengre, så må jeg ha stort, men noe lettere 😉 Også må jeg ned å levere noen premier, og teppene mine som skal auksjoneres bort 🙂
Så her sitter jeg da, og venter som vanlig på å bli henta 🙂 Og jeg kommer med en litta blogg senere i dag også. Regner med at jeg har klart å få tatt noen bilder av det som blir gjort i dag 🙂
Vi får jo besøk av Sverige i dag også. Tomas og Inger og det gleder jeg meg til. Det er skikkelig hyggelige folk 🙂 Så har de jo med seg bror til Duda. Det blir gledings til å treffe og hilse på igjen 🙂 Lilli er på plass alt, så kommer Eva Lill, så det blir fult hus og stormende jubel tenker jeg.. Godt jeg har 4 migrene piller igjen. Skulle vært på apoteket, men det er stengt i dag, så får se om man får tatt det i morgen 🙂
Nei nå skal jeg pakke ned pc`n og være klar for action.. Kl er over 8 og flagget har nok kommet seg til topps.. Så da regner jeg med at Tangen er på vei 🙂 Vi snakkes senere. Ta vare og Carpe Diem 🙂
PS: Norsk Sankt Bernhard Klubb holder utstilling på Dokkenmoen i Eidsvoll hele hælja. Ta med dere barna og ta dere en tur da vel 🙂 Vi har kiosk med toast, pølse, vaffel og kaker. Kaffe, te og brus 🙂 Det skal også være barn og hund, og har dere ikke hund og barna ønsker å være med, så har vi alltids en liten Chihuahua eller en stor sankt Bernhard som er snille vi kan låne ut. Pris 50,-
Så hjertelig velkommen skal dere være 🙂 
Adresse: Dokkenmoen 63 2080 Eidsvoll 🙂