GRATULERER MED DAGEN ♥
Flaggene er oppe og 17 mai er på tv 🙂
Kaka er ikke bakt ennå, men det skal vi gjørra etter hvert 🙂
Kos dere masse med is, kjøttrør, vaffler og kaker.
Her feires med hunder og Elisabeth, ja og høner og katten Frk Grodås 🙂
Ha en flotters dag 🙂
15.05.26 Freddag og dagen har vært slik på toffe loffe :)
God kveld 🙂 Startet dagen min på sofaen, jupp, jeg sovnet sittende, med hode bakover, så nakken min, den er fucked i dag. Men det går fint. Jeg bare duppa ta 😛 Hahahaha noooot a lot. Men sto opp og tok ut bikkjer og startet dagen jeg da. Jadda, kom inn igjen så var Elisabeth stått opp og tatt småbikkjer. Jeg trodde fanken meg Garian hadde bryti seg ut jeg men…… Tok meg en kaffe kopp, og scrolla litt rundt på snap og TT. Lagde meg litt frokost.
Egg fra kvelden før, gøtt med spekeskinke 😛
Så var det å fly ut og inn for å ta inn jentene og ut jentene, for her var været like ustabil som meg 😛 Skikkelig teit. Men gudskjelov har vi hatt lenge opphold også. Det sto at det skull komme torden. Så jeg måtte ringe hjem for å forsikre at det sto en radio på for Rosin sin skyld når de ble alene hjemme. Hu er jo så redd torden.
Så kom det par stk hit som skulle parre bikkje, og det ble tipp topp tommel opp. Så har jeg vært ¨å knipset litt bilder…
Hvitveis engen men alle hang med hode, for det var ikke det beste været. Men det kom ei solstråle nå og da..
Fin blomst faktisk 🙂
Løvetannen som alle tar som ugress kan brukes til masse. Lage saft, tørkes og brukes til krydder osv. Men her sankes det til hønene 😛
Høy der du står min kjære løvetann 🙂
Fugle rede som er laget i en busk ved gjerde. Det blir sikkert ikke brukt, men det hadde vært moro om det var noen som ville brukt det da.
Hu der, bare åpnet kjeften og skreik mot meg når jeg skulle kjenne under hu om det lå no egg der… Hu skulle sikkert måle med gapet sitt, om hu kunne sluke hele meg levende…. Neida. Hu måtte pent bare skli ut av boksen så jeg fikk sett etter egg.
Sjekk det øyet……. det blikket der sier alt…. Det betyr, I will kill you, and eat you…. De der er svære assa. Glad det ikke var en sånn som hadde stengt seg ute forrige kvelden, for da tror jeg kanskje hu måtte ha blitt ute i natt 😛 Neida… Bare kødda AB.. Hadde nok tatt hu inn, men på hvilken måte veit jeg ikke 😛
Hu skulle sikkert sjekke om jeg hadde no digg til hu noe jeg ikke hadde 😛
Her har Elisabeth hatt besøk av Barnebarn og datter, med samboer i dag. De skulle levere noe og da tok de seg litt tid til å komme inn en tur. Ellers har dagen vært egentlig rolig, men på en annen måte så har dagen forsvinni fort da vi har pratet og gjort litt små ting hele tiden. Vi har laget taco i kveld og sett på film, Feil Fjær på netflix. Barne film, men den var fin, og handlet om vennskap og samhørighet. Tommel opp.
Nå ere det kvelden og alle bikkjer og høner er inne og lagt. Og de små er luftet for kvelden og lagt. Så nå sitter vi å scroller på tv og prøver å finne ett program å se. Men det blir bare litt av noe. Skal legge opp noen masker jeg nå og begynne på bolen. Så er det vel en tur i seng. Opp tidlig i morra også. Så God natt og Sov godt 🙂
15.05.26 Gratulerer med dagen mamsen :)
Gratulerer så masse med dagen mamsen min ♥ 70 år men det syntes ikke, for du er like ung og vakker som du skulle vært 40 😉 Håper dagen din har vært fin, og du har spist blaut kake eller no snakcs 🙂 Du fortjener det masse.
Mamsen min er en meget omsorgsfull dame som tar vare på de rundt seg, men glemmer litt seg sjøl. Så ikke glem og gi litt faan og finn på no mutter`n 😉
Kjempe glad i deg ♥
14.05.26 Den lange veien til “Høtta” ;)
God ettermiddag/Kveld, stryk det som ikke passer 😉
Sto opp kl 05.30 i dag, da var noen andre på vei opp for å legge seg. Ja ja morningsen for meg sjøl er jeg meget glad for 😛 Jentene fikk sitt, det var bløtt ute og det er spådd regn i hele dag. Ok. Jente dro en tur i barnehagen. Jeg gikk inn til de små og fikk dem ut, og lagde meg kaffe og støvsugde gulvene som jeg pleier å gjørra hverdag.
Assa vi stresser ikke på morran vi, her skal det njutas kaffi og stillheten.
Garian sitter og sover han ved siden av meg. Tar livet så med ro om morran 😛
Jeg måtte få dusja og pakka resten av skittet mitt. Og jeg er jo ei sånn surrehue så ekke sikkert jeg har fått med alt 😛
Ferdig stelt i pelsen sin og usikker på om jeg har pakka ned alt 😛 Men går sikkert bra. Er liksom pillene som er viktigst og undikker 😛 Ble henta ved 11 tia og fylte bilen med bikkjer og dro for å hente Elisabeth. Jaaa Vi skal passe Toffe Loffe sammen, og skal feire 17 mai 🙂 Det blir rolige dager med lite aktivitet om man skal dømme ut av værkartet. Regn, regn og atter regn. Men nå er det fin mark vær så da kan jeg sanke inn noen til hønene 😉
JE dro ikke så lenge etter at vi ankom kennelen, og da var det og rigge seg til å sette ut mine bikkjer. Og småbikkjer ut. Jeg måtte flyge litt frem og tilbake for å ta inn og ut Duda og Punky, for de sto ute, men på en plass de ikke kunne søke ly for regnet, så de måtte komme inn når det bøtta ute..
Var litt sulten, lagde meg 2 brødblingser med gulost. Fant en klump i kjøleskapet og ostehøvel.
Lå bare i en pose og tenkte at det var en slik vanlig ost….. Skjærer i den og den knekker i to, og det ble rare skiver… Jaaaa så fløtta osten seg, så var det fanken meg ferdig skivet ost, herregud… Jeg døde litt, så fjernt liksom. Elisabeth døde i hvertfall, hu falt sammen i latter krampe på gølvet… Jises… Er det mulig liksom. Eeeeh jaaadaa..
Ute regner det og vi sitter og preker og tar det med ro.. Ja jeg og hu Elisabeth.
Elisabeth ja. Vi har kjent hverandre siden 1993, men traff hu første gang i 1992 når jeg besøkte skolen jeg skulle begynne på året etter. Så har kjent henne lenge gett 😉
Så moro og mimre tilbake til tenårne og alle gutta vi hang med 😉 Jaaaaa Vi gjorde mye rart sammen og kan le av det nå 😛
Gilly med sin mor Thea følger med på praten våres….. Neida, følger med på Fauritz som driver med masse tull 😛
Garian er bare litt mamma dalt og vil ligge på fanget, for Fauritz vil ikke dele sokken eller noen av lekene med han 😛
Neida så joda.. Så her er vi på “Høtta”, eller mitt andre hjem.. Og passer bikkjer og høner… Og Jaaaaaa jeg døde litt i kveld.. Vi satt og så på Norge bak fasaden, så bikkjene kom inn litt seint… Men de klagde ikke.. Men så gikk vi opp til hønene og sjekka om det lå no egg der, og de skulle få litt snadder…. Mmmmm ja og gjett en gang hva jeg måtte….. Joooo en høne har ikke rekki og komme seg inn før denna luka lukker seg for kvelden. Er sånn automatisk luke…Og Ozzy gala jo så fælt, trodde han hadde misforstått klokka totalt. Gala som bara det.. Neida han varslet at det manglet ei bærte der inne. Og gjett 1 gang hvem som måtte fange denna da… Jo meg det…. På med hjemmestrikka votter og inn i hønsegården og puste 40 ganger og ta tak i denne høna, og det vakke hu villig til, så det var å fange hu igjen da.. Og da fikk jeg bedre tak på bærta.. Og bar hu inn og slapp hu til de andre. Ozzy gala litt til, men sa i fra at nå er hu inne… Lukka den døra, og måtte brekke meg og iiiiooouuuu EKKELT.. Faan jeg er ikke glad i høner assa… Phuuuu..
Nå har vi sitti lenge og preka og nå har Elisabeth gått og lagt seg. Nå skal jeg glo litt så ere jaggu natta for meg å.
Klokka er langt over 00…
GRATULERER SÅ MASSE MED DAGEN MAMMA`N MIN ♥
13.05.26 Det kan du bare drite i :P
God kveld 🙂 Nå er kl 23.23 og jeg har fått pakket snart alt som skal være med. Bare Pc og nå toalett saker igjen. Da er jeg omtrent klar for å rømme huset i morra 😉
Jeg skal ha med meg alle bikkjene, utenom Rosin, hu har blitt litt gammal sur så tror hu skal få slippe masse mas. Ellers dagen i dag så har det ikke blitt gjort så mye her. Jeg har fått en pakke, så jeg har hengt opp en uro ute, og fiksa no fester til plantene. Så trodde jeg hadde kjøpt noen fine store prismer som skal henge på treet ute, men jaggu sa jeg smør.. De var pitteliten…
Assa hallo her skal det bli enkelt å treffe hølet med en litta tråd 🙂 Men skal klare det på en eller annen måte. Henge dem inne, finne en grein som jeg kan henge dem på inne. Eller no.
Skal klesse opp så masse rare ting rundt om på huset og utenfor her. Blomster, bilder og prismer. Skilt og få malt denna verandaen. Så får håpe været forandrer seg, så jeg får begynt å male 🙂
Jeg skulle fortsette på strikketøyet mitt.
Og det er rekki opp. Jeg får det ikke til i det hele tatt. Og ringte mamma…..Og hu prata litt gebrokken så skjønte ikke da heller. Så nå har vi funnet ut at jeg strikker bolen til 1 år, og hu strikker armene 😛 Jupp.. Så sånn har det blitt… Ender vel med at hu strikker buksa å 😛
Så da har jeg noe å gjøre nå i disse dagene mens jeg passer kennelen 😛
Har sitti og venta på mail, og tlf i dag men ikke hørt noen ting. Venter på no resultater etter møter her, men nope. Blir vel neste uke det da. Hater og vente på svar.
Jaaaa så skal dere få se hva som falt av på Garian i dag…
Flått.. Fy faan, dunk sa det. Denna har sikkert vært på han siden Dokkenmoen. Den hadde sitti lenge. Men nå er den sprengt i filler 😛 Fort gjort 🙂
Så her har alle de små fått kammen igjennom pelsen sin. Sjekka dem all over, til og med i munn. Jeg liker ikke disse små krypa assa.
Skal sjekke de store i morra. Da kan de stå på stellebordet, om det ikke regner da. Det er jo spådd dårlig vær i flere dager.
But but it`s not only only. Nå skal jeg finne frem klær til i morra, bare hoppe i dusjen på morran og blir fort klar for å bli henta. Ella kunne bli henta når hun ville, så det er vel greit at jeg er tidlig ferdig og klar.
Så da sier jeg god natt. Kommer med en blogg i morra 😛
Har liksom ikke skjedd no spess her i dag uansett. Liten og enkel en ble det 🙂
12.05.26 Det vokser og gror ;)
God kveld 🙂 Da var tirsdagen snart over og jeg har fått gjort minst mulig på mest mulig tid 😉 Jaaaa her skal det ikke slites ut på noe som helst måte 😉 Dreiv litt ute med bikkjer i dag. Det var fint ute, litt kaldt men ikke så ille. Disse jentene tar jo helt av, så må jo noen ganger klare og knipse no morsomme bilder.. 😉
Alltid Punky som kjører i gang showet. Og i mens kunne jeg nyte litt kaffe ute 🙂 Og glo på disse jentene. Ja og grave ned no påskeliljeløk… De blir garantert gravd opp igjen av Garian.
Ble par morsomme bilder, som jeg syntes var morsomme da..
Her så hu bollete ut 😛 Hahahahaha jeg dævver av hu der. Duda 🙂
De lange øra hennes… Hahahahaha jeg døøør av de øra hennes. De blir til og med full av mat når hu eter. Burde finne en hår klemme og sette dem opp 😛 Og den kroppen hennes er ganske merkbart med muskler. Nå skal jeg teste sæla som jeg fikk, så hu blir vandt med å ha den på.. Så skal jeg se om jeg får fiksa litt kjetting, som hu skal trekke.. Må få trekke litt så hu blir mer merkbar i fronten. Tror hu kan like det. Samme med Duda også. Hu skal få jobbe litt hu også..
Ellers i dag så har jeg fått pakket en del, bretta klær, og funnet frem no stæsj til Elisabeth. Ja som hu kan få. Så skal jeg ha med meg litt andre ting som jeg kan drive med. Har jo fanken spådd regn. Og det er så bedritens, for det hadde vært deilig og sitte ute i sola når man først er på “Ferie” 😛 Men det kan forandre seg.
Fått støvsuget hybelen og det andre rommet. Må vaske gulver, og tørke litt støv. Så er det greit her til uka igjen. Tenkte å ta av senga her på torsdags morgningen og hive det i vask. For da ere liksom klart til jeg kommer hjem igjen på mandag.
Fått vært en tur på apoteket og butikken. Så no grise fristende jordbær.
De er svære som fy, litt harde og litt småsure, men grise gode.
Da ere gøtt med vaniljesaus på. Uten sukker da 😉 Moro og grise litt med maten 😛 Mooohahaha
Ja så har disse agurkene begynt å komme frem. Herregud jeg kan vel høste agurk før dem kommer seg ut. Det vokser og gror så gæli her.
Det gror igjen her.
Over bilder og fester seg i vinduet.
Den ene er i taket nå. Og den blir nok større. Så jeg må jo snart få dem ut.
Se her har det kommet frem. Så joda, kan høste agurker før de kommer seg ut. Håper dem blir grise gode. Og lukter agurk, og ikke sånne ekle som blir solgt i butikken.
Akkurat nå i skrivende stund., så sitter jeg og ser på The son på hybelen, drikker kaffe og skal se over dette strikketøyet, så jeg kan begynne på nytt. Og i større str. Jeg gidder ikke så smått jeg. Blir feil uansett. Og nå har jeg jaggu fått bestilling på en Marius Genser, så får vi se om jeg klarer det da. Burde jo det siden jeg har strikket 2 andre gensere som er litt jobb på. Og mønster i seg sjøl er ikke vanskelig å strikke. Så nå tar jeg å strikker denna baby settet i 12 mnd. Så kanskje det er ett barn som kan bruke det. 😉
Bare bestille mere garn. Så går nok det greit. Og fikser jeg det ikke så sendes det ned til min mor. Jupp. Da gir jeg opp. 😉
Ellers er det en stille og rolig dag, og det blir det i morra også. Bare sånn små plukk og gjøre litt her og der. Håper på opphold i morra, men det er spådd drit vær. Så det blir nok mest inne sysler. Med vasking her og der. Nå skal jeg ha med meg hele bikkjeflokken bort så da blir alle tepper og bur skrubba når vi er borte. ( Har jeg krevd).
Så jeg avslutter her, så snakkes vi evt i morra 🙂 Sjalabais 🙂
10.05.26 Hurra for deg og hurra meg rundt :)
Hællæ 🙂 Her kommer ei litta blogg fra hælja. Ja hælja, vært aktiv den.
Fredagen skulle de ikke ha meg opp på Toffe Loffe, så da var jeg brått hjemme og rødda litt rundt om og vasket litt. Og jeg rakk opp denna møkka armen jeg strikker til denna baby genseren, men nå har skal jeg strikke til 1 år eller no, for innen jeg er ferdig med denna genseren så er han konfirmert tenker jeg. Enten så er det meg eller så stemmer ikke mønstret. Lagde meg litt gryterett og var litt live og bare kosa meg ordentlig.
Lørdagen kom JE og henta meg, da traff ci på AB på jem og fix for de skulle shoppe der. Så var vi en sjapp tur innom butikken. Var bare 2 ting hu skulle ha men det ble mer 😉 Som alltid. Oppe på Kennelen så var Sussi der, hu kom dagen før, så hadde Lilli kommet. Her skulle vi nappe opp alle blomster i haugen, og fløtte blomstekasser og pallekarmer, grus og andre ting.
Sussi og AB gjorde litt dagen før så det var ikke altfor mye igjen, men det var mange blomster som skulle “Flytte”. Dette gikk på skinner, og vi fikk tatt ganske masse.
Rede i en busk, som nesten er på bakken. Elisabeth fikset lunsj til oss, og det var kortreiste egg og gressløk… Godt ikke spekeskinka var kortreist, for da hadde ikke jeg vært i nærheten av Elisabeth… Moooohahaha..
Men det var digg med litt mat etter noen timer med arbe 🙂 Og maten smaker alltid så godt borte enn hjemme. Ute i haugen samlet jeg mark til hønene, jaaaaa det poppa opp masse feit mark når blomster ble dratt opp, og vi fløtta litt på duken. Skal si hønene tok av. Skikkelig kanibaler er dem. Men det er moro. Men mark ja, brått så hadde jeg ett problem, hadde liksom ikke noe å ha de dem i uten at de kravler ut av spaden, så jeg putta de likså godt i lomma. 😉 Så jeg hadde en neva med mark i lomma. Litt bløtt og kaldt.. Men hønene ble glad for enda en gjeng med mark.
Vi hadde besøk av en dompap dame som ikke var redd oss. Den var å plukka masse snadder som vi dro opp. Kommer en drøss med bilder av henne 🙂
Tror hu vurderte å ta en dukkert i detta vannet… Det gjorde Ronja, bikkja til Lilli. Og hu var ikke rein etterpå 😛
Skal jeg hoppe???
Nei det er for usikkert 🙂
Men det ser litt digg ut… Og jeg er litt tørst…
Hu vandret litt vekk i fra bassenget og tok seg en tur oppå haugen 🙂
Strakk seg litt, det var ett stykke opp til stoppen 🙂
Her har hu drevet og sjekka nedi ett høl som har blitt brukt til en sandkasse.
Sjekk de fine fargene 🙂 Tror hu har forspist seg på alle godsakene som poppet opp 🙂 Men det var koselig å ha hu rundt oss da 🙂
Sussi fylte kassene med jord, og det blir bra. Men det gikk mange sekker. 28 sekker tror jeg.. 2 i di små og 4 i de store 🙂
Denna er liksom “voksen” moooohahahaha ekke det vøtt.
Fysj og fysj, morsomme i den alderen 😛 Neida, bare tuller. Det var blitt kvelden, og vi skulle grille, så vi avslutta ute. Men fått gjort masse da. Gikk inn, og fikk vasket oss på henda og skifta klær de som skulle. Jeg er ikke så skitten som dem er. Det ble hamburger, pølser, ris og salat… og potetsalat osv.. Det var deilig, og ble mett for å si det sånn.
Vi kosa oss masse og preka om alt og ingenting. Det er koselig. Klokka gikk så jeg måtte komme meg hjem til bikkjene… De fikk mat litt seint men det får gå, ekke så ofte det skjer. SÅ jeg fiksa hos bikkjene og luftet alle. Fikk rødda litt runt her. Men jeg var så sliten i kroppen så jeg klarte ikke sitte lenge før øya og hue tatt ned… Ja duppa ta… Det er fælt å være så trøtt. Men vært ute hele dagen omtrent, og brukt kroppen.
Det ble å legge seg tidlig, siden man skulle opp igjen tidlig.
Søndag. Gratulerer med dagen Elisabeth 🙂
Jeg var oppe tidlig og fiksa bikkjer, nøyt en kaffe kopp før jeg gikk opp i dusjen. Faan det var kjølig ute. Det regna når jeg var ute med bikkjer, men bare sånn litt.
Men det hjalp litt med en varm dusj, og varme klær. Tjukk genser og tjukke sokker 😛
Damene kom, og du kan si det var trangt i baksete… Både jeg, Lilli og Elisabeth satt der. Her måtte de låse dørene så ikke de spratt opp av å værra i klem 😛
Lilli glor på tlf sin.. Utstillings resultater 😉
Er bursdagsbarnet… Hadde blikk kunne drept, så hadde jeg vært dævv akkurat der og da 😛
Mooohahahhaha….
Vi var en tur på bruktmarked på Råholt… Vakke mange boder der denne gangen, men fikk kjøpt 2 Rips busker, en gave til Elisabeth som hu hadde sett på og noen band pins jeg skal ha på vesten min.. Ja har jo egen festival vest 😛
Vi kom opp på kennelen så var det ikke så mye vi skulle gjøre i dag, for det meste ble gjort i går, og det er en gravemaskin som må brukes der nå. Men vi fylte grus inne i drivhuset.. Og JE fiksa høl i noen blomsterkasser, som det skal være jordbær i…
Dette blir kult 🙂 Og se på den fine blomsten som er på toppen 🙂
AB ville ikke ha den der, men den passa perfekt der, så det syntes jeg.. Så nå står denne fine brune solsikken og smiler mot oss når vi kommer opp på plassen… Ja det blir jo en slik slike sol plass der etter hvert 😉
Når vi hadde gått å subba litt rundt, så var det inn å kose oss med vafler 🙂 Ja skulle jo feire Elisabeth litt å. Hu hadde jo tross alt bursdag 🙂
Det ble en haug og hvem har stått og stekt vafler i dag 🙂
Jo det er denne klovnen, JE. Og det var gode vafler også. Med kortreist egg seff, og kua sto i butikken 😛 De var kjempe gode, og vi spiste oss ihjel igjen. Sussi dro etter eting, hu hadde det ikke akkurat så digg nå med kroppen, men hu har stått på i hælja. Takk for hælja Sussi.
Jeg samla inn blomster jeg skulle ha med hjem, og litt jord. Fikk detta i bilen. Så var jeg og JE i skauen tur for å se om vi fant noe spennende.. Og vi fant både rips busker og solbær busker. Så jeg tok med noen og planta de ned i bakken, så får vi se om det blir no eller om de bare dævver. Så hadde Dillerun kommet en tur. Det var jo koselig. Satt og preka litt, før JE skulle kjøre oss. Elisabeth fikk pakka sitt og jeg hadde mitt i nærheten så det vakke så mye. Men deilig og komme hjem til normal tid.
Vi kjørte Elisabeth først hjem for hu skulle på visning og trenge og fikse seg før hu skulle ditt.
Det ser ut til at det kommer en skikkelig regn sky, traff jo på litt når vi kjørte hit men jeg rakk og fore bikkjer før det blåste ordentlig opp. Men det begynte å hagle litt 🙂 Jeg fikk rødda litt, ut med all søppel, plast osv, husker aldri når de kommer og henter det her. Men få det ut, så er det gjort. Vanna agurkene mine. Nå har de vokst seg enda mere, så nå syntes ikke kjøkkenvinduet mitt.
Tente litt lys rundt omkring, Tørket støv rundt her. Det blir så fort støvete med disse bikkjene inne, de store. Lagde meg en kopp med kaffe og satte meg ned. Det var dumt, for du dæven døtte jeg var trøtt. Jeg duppa ta flere ganger.
Så koselig når det er mørkt ute. Ja det er pga at det blåste opp til regn.
Så kom sola ei litta stund. Hahaha lyste rett på bibelen. Var det noe den ville si tro????
Nei og nei.. Tok inn bikkjer før det braka løs, så slapp og få de blaute. Så satt jeg og glante litt tv.. Men det var så vanskelig og holde øya oppe. Kl 23 så var det vel bare og si natta.
Her sitter jeg med hele bikkje flokken på fanget omtrent. Og de skal jeg passe neste helg 🙂
Takk for denne hælja… 🙂
07.05.2026. En tur rundt i byen ;)
Hællæ 🙂 Ja nå har det blitt kvelden alt. Denne dagen har egentlig gått ganske fort. Men samtidig ikke. Jeg startet dagen min kl 6 i dag, hadde våknet kl 2 og kl 4 og gadd ikke mer når jeg våknet kl 6. Sto opp og fikset jentene, og de var jo i full gang med en gang.
Juuuuhuu for en fart det er, og sjekk Punky… jises.. Er Pointer`n sin 😛
Her kræsjer de i hverandre, og det ser så vondt ut når de kommer i den farta. Her er det bare å hoppe unna.
FjollyPolly Duda legger seg bare ned.
Her får Duda brått en bråstopp, for Punky får tak på halen hennes… Jises.. Nei disse to veit hvordan de skal tømme seg for energi om morran. Ekke no rart de legger seg til å sova etter slike runder.
Blir sliten av å tulle sånn å da 😉
Fått beskjed om å roe seg litt ned, og de stopper for det meste når jeg ber om det. Men må huske at disse er “drittunger” ennå 😉
Rompa vil inn i barnehagen så da gikk vi ditt 🙂 Der går de å legger seg til å sova. For da er de slitne begge to 🙂
Jeg går inn og slepper ut de små, lager i stand mat til kvelden 🙂 Støvsuger stua og gangen for pels som dem har felt i natt. Ja Punky er jo værst. Røyter no gæli 🙂
Satt meg ned for å nyte en kaffe kopp før jeg gikk opp for å stelle meg. Skulle på vift i dag også 😉 Jaaadaa ble henta kl 9 og rett til Charlottenberg 🙂
Ut på tur, aldri sur 🙂
Fint vær i hele dag og det var endel folk i Sverige selv om det var tidlig. Vi var innom flere butikker, men vi var flinke til å bare titte faktisk.
Øb i Sverige og der handlet vi ikke no. Vi gikk inn på maximat, fikk handle bittelitt. Bare litt kronhjortkjøtt til viltgryte. Det er så digg. Og litt pålegg. Var tilbud på Falukorv så måtte ta med meg en, er så digg på knekkebrød. Ellers bare sånt nødvendige ting som tanntråd, dass såpe. Var ikke med for å shoppe så mye, men for turen sin skyld. Komme seg litt unna huset.
I hælja skal det være dugnad på Toffe Loffe, vi er flere som skal ditt og sprette opp blomster osv. Og for de skal jevne en topp som raser. Så blir det grillings på lørdag og bare kos 🙂
Søndag har det spådd regn så bør få opp alt i morra og lørdag. Så er vel bare å gønne på. Så kan jeg stelle i stand en dugnad hos meg.. Kjøre bort søppel 😛 Masse bak huset her som må vekk. Og det er ikke mye av det som er mitt.. Er blitt liggende her. Så jeg må sende en melding til huseier for å si i fra om at det blir kjørt bort pga det er og blir ett musereir, og det lukter at det er no gasser der. Maling eller no. Og det er ikke bra at blir liggende.
Også ser man det fra vegen. Og det er litt væl irriterende kan jeg si dem.
Men sånn ellers i kveld da, så kan jeg meddele at jeg har ikke gjort en dritt. Jeg har fora og årna bikkjer, that`s it. Ja jeg sitter alene med flokken min og det er så deilig og sitte her, hvile hue, og glo på tv programmer jeg liksom ikke får sett ferdig.. Så nå har jeg sett på Jon blir bonde til the bitter end 🙂 Ja ja nei skal man finne på da?!? Strikke litt kanskje.. Gå ut og fikse møblene på verandaen kanskje…. Har så lyst til å male verandaen hvit, før jeg gønner på med knalle farger 🙂 Får lov assa… 🙂 Tror det kan bli kult jeg… Må finne billig maling da. Og klesse opp masse rart på vegga.. Mooohahahaha sånt syntes jeg er moro… Huset med det rare i vøttø.. Nei nå skal jeg se hvor jeg får tak på billig maling.. Snakkas 🙂
06.05.26 Ei litta tur ut i dag da :)
God aften 🙂 Denne morgenen har jeg faktisk liggi i senga i en time og nøyt stillheten med Rosin. Punky lagde lyder men orka bare ikke å reagere 🙂 Lå å scrolla og bare lata meg. Skulle hatt kaffe koppen min.
Jeg måtte stelle meg og kle på meg så jeg var klar til kl ca 12.30. Jeg skulle bli henta for å sitte på ned til Lillestrøm. Jeg skal ta røntgen av ryggen og mulig om jeg får ta halebenet med. Det er en pris på 1950kr men jeg skal kun betale 387kr 🙂
Jeg kom en 30 min før tia mi så satt her på Evidia og blomstret til jeg ble ropt opp. Glaner på folk som kommer og går. Mye rart som vandrer på 2 ben assa. Ja jeg er sikkert ikke no bedre men gud bedre meg. Godt jeg ikke sitter midt i sentrum av Oslo, hadde dævva av alle rare folka. Men jeg ble ropt opp, og fikk beskjed om at jeg skulle prelle ta jakka, skoa, tjukke genseren og bh`n. Og halsbånd. (Faan blitt bikkje å nå) Ja kommer inn til hu jenta da, ja har du tatt av deg bh`n, ja ser du ikke det, de henger her nede. Ja så kan du dra ned buksa og stelle deg her.. Jises det er makan til dominerende dame dette var da..
Men jeg ble fotografert, løftet armer, snudde meg til venstre, og holdt pusten, og holdt pusten inn. Ja ja tørte ikke noe annet jeg 😛 Ble ferdig etter 20 min, så det var bare å dra på seg klea igjen og ta halsbåndet og løpe ut 😉
Tok meg en fin gå tur bort til JE for å vente på at han skal bli ferdig med sitt. Tok sin tid det å for å si det sånn. Kom fanken meg isbil som spilte den værste låte ever. Gud så slitsomt. Ble ikke frista en gang. Hadde fiske bilden kommet så skulle jeg ha kjøpt no scampie, for det er digg i fra fiskebilen.
Sola skinte men det var kjørlig med den vinden som kom. Lukta bæsj gjorde det å i Lillestrøm. Kom sånn stim fra åker da vøttø.. Brakk meg der jeg sto. Jækk.
JE kom og vi kunne rulle oss ut av køen fra Lillestrøm, helvetes kø assa. Godt vi skulle kjøre inn ved kløfta. Kom hjem så ble det en tur til butikken, jeg var jo tom for kaffe, kanke værra det jeg. Så da handlet jeg litt mat for flere dager 🙂
Bikkjer fikk mat og jeg fikk laget meg en kaffe kopp, nå har jeg sitti oppe og preka litt og bretta klær og lagt det på plass. Jeg hadde vasket.
Bikkjer driver og flyr ut og inn og leker 🙂
Kvelden tenkte jeg skulle bruke på strikking. Har ikke gjort det på en stund, så kanskje greit å fortsette på den genseren. Ekke helt meg å strikke så smått. Det er litt slitsomt for fingra mine. Men jeg solgte jo tepper på auksjon i hølja. Og fikk bestilling på 1 narnia teppe. SÅ skal fikse det etter hvert.
Så sånn er ståa her. Skal legge meg tidlig for jeg skal opp tidlig i morra.
Da blir det ei litta tur ut igjen 🙂 Reine fly filla, men deilig og gjøre noe helt annet en møter osv.
Nei dere får ha en flotters kveld 🙂
Vi snakkes 🙂
02 og 03.05.26 Spesialen for Norsk Sankt Bernhard Klubb
Dag 2 og det er storcert og jubileum NSBK er faktisk 35 år i år 🙂
Kl er 08.00 og flagget ble heiset opp, og det er snart klart for å få de store i ringen. Jeg kommer til å legge de hundene jeg omgås ut med kritikker for begge dager, ellers blir det for mye jobb og klippe bort andre som jeg ikke har spurt om å få legge ut osv. Og jeg orker ikke sende meldinger rundt for det…
Men vi begynner, og på kritikkene så setter jeg opp lørdagen først også søndagen.
Skal sies at Rozzy ble BIS 2 🙂
Love ble BIS 1 🙂
Lotus BIM og Gullet BIR Junior 🙂
Yabba ble Bim på søndag og fikk gå Barn og hund 🙂
Min kjære Duda ble Bim på Lørdagen og fikk storcertet sitt, så nå er hun fullcerta og må vente til hu blir 2 år, ta ett lite cert så kan jeg juble i ringen 😛
Lørdagen var en flott dag med mange fine hunder som oppførte seg og det var god stemning helt til kvelden. Det var loddsalg innimellom, og da ble det noen priser som ble vunnet. Jeg vant no kiwibag med snadder oppi, en kopp, matskåler, no bikkjeleker, snadder til hundene og 2 håndkler med sankt bernhard på. Veldig mange fine premier. Ståle hadde også kjøpt no lodd, og han vant refleks og kopp med pannebånd oppi 🙂 Så detta skal vi få sendt oppover 🙂
Det var ett avlsråd møte for oppdrettere og det var faktisk mye greit å vite 🙂
På kvelden på lørdagen så var det jubileums middag.
Velkomst drink med rabarbra og bringebær, eller du kunne ta pære drink, jordbær og hjerte sjokolade ved siden av 🙂 Detta var uten alkohol 😉
Det var servert gryterett, salat og med brød ved siden av 🙂
Til dessert hadde vi frukt og is og pavlova 🙂
Det var også auksjon lørdags kvelden 🙂 Teppene mine ble solgt og fikk jaggu en bestilling på ett Narnia teppe 🙂 Da er det bare å bestille garn og strikke i vei 🙂
Kan sies at vi nøyt kvelden med god stemning og god mat, gode taler og historier. 🙂
De fleste gikk så da fikk vi andre rødde opp etter denne kvelden. Få ting på stell og klart til søndagen for det er jo en ny runde da 🙂
Søndagen, det var kaldt, det blåste og det var ubehagelig og vente på tur inn i ringen. Bikkjene var utslitte etter helgen. De fleste har vært på tur i 3 dager, og det merkes på dem. Men for min del så løp både Punky og Duda veldig bra i ringen denne dagen 🙂 Og jeg er kjempe fornøyd med begge jentene i hælja. Jeg fikk det jeg var ute etter på lørdag, og kosa meg masse. Men jeg må nesten komme med en litta ting, og det var at på fredag så var det bare valper, og det var stille, ikke mye støy i fra dem. Men lørdagen og spess søndagen, så var det mye lyd fra enkelte. Ja Punky kunne svare noen hu å, men stoppe hu tvert. Men det er litt snodig.. Gjeng med valper er stille så kommer man til en gjeng med juniorer og voksne som bråker 😉 Ja ja men ellers gikk det stille og rolig for seg. Og alle dagene ble var flotte, heldige med været, selv om det var litt kaldt på søndagen. Vi fikk rødda opp alt både ute og inne. Utstillinga var ferdig kl 13 men vi var ikke ferdig med å rødde og spise restemat før kl var 16. Da var det hjem og sleppe ut alle bikkjer 🙂
Jeg ble kjørt hjem til meg sjøl, alle mine var utslitte. Jeg fikk pakka ut mitt, og satt på en vaskemaskin, fiksa forings til bikkjer. Og som dere ser så var Gilly så sliten at hu orka knapt å gå ut for å pisse på kvelden 🙂 Jeg var helt død sjøl, så det ble tidlig kveld på meg.
Tusen takk NSBK for en fin hælj, og hyggelige dager 🙂
Og takk for at jeg fikk campe på mitt andre hjem på Toffe Loffe 🙂
En vellykket utstilling hælj, ser frem til Neste år 🙂
Toffe Loffe`s Lady Duda Lørdag Og Zip It Punky fikk Bim Junior på Søndag 🙂 Mine fine Prinsesser 🙂




















































































































