stress og spreng vom

FØRSTE JULEDAG

Aaaaa denna dagen man har venta på i hele desember, dagen etter dagen.
JA faktisk, det har vært unødvendig stress, irritasjon, handling, sjukdom, jobbing, løpetid og og ooog, men det har vært noen hyggelige stunder som utstilling, ut og spise, samtaler osv
Så derfor har det ikke vært noe blogging, selv om jeg har sagt det ofte at nå skal jeg skrive, men ikke blitt noen av det, for da kommer det noe annet opp på tapeten. Men nå har jeg vært våken siden før kl 6 etter å ha sovnet på sofaen i går kveld etter all mat og julegaver. Tror faktisk Willy snorka litt på sofaen å. Mooohahahaha han gjør det svært sjeldent.. Tegn på mett i vommen og utslitt, og det har jeg full forståelse for. Han har jobba natta og sovet noen få timer før han reiser på jobb igjen, det tar på det.
Men her har det vært uker med løpetid på 3 tisper, 2 overkåte hannhunder, og det skal sies at det er ikke bare hannhunder som er overkåte, men har ei tispe som er kliiiiiiiin gæææærn under løpetid, men denna runden har vært ille.. jizez voldtar katta og småbikkjer og sitter du på huk eller bøyer deg så var det sjansen for at hu tok deg å. Nei uff, overkåte kvinnfolk ekke sundt det heller.
Men uka før julaften, roa det seg ned gudskjelov.
Her har det som sagt vært stress men sjukehus og sjukdom, selvfølgelig meg som ble drit dårlig etter siste gallefest og skulle på sjukehusskole for å snakke med div leger og få vite at det ikke blir operasjon den 11.12-23 allikevel pga tette luftveier. Fikk tlf i løpet av den uka, ny operasjon den 17.01-24 og selvfølgelig ny runde med sjukehusskole. Bank i bordet, har ikke hatt gallefest etter siste runde, men skal sies at jeg har nesten ikke tørt å spise noe annet enn knekkebrød. Hahaha alt for å unngå en runde til.
Så var det dette med alt stresset med julegaver, assa er så lei, er jo så vanskelig og finne på ting til folk. De fleste har jo egentlig det de trenger, men seff hyggelig og gi en liten oppmerksomhet, men da ere også økonomien som stopper litt opp her. Men alt årner seg når man kan bruke krona på begge sier.. Noen har jeg droppet i år rett og slett.
Julematen var i hus, grisen kjøpte vi i Sverige så den har vært her en stund, Sitti og strikki til den store gullmedaljen for å få 2 tepper ferdig, før de ble sendt ned til min fantastiske mamma som klipte og hekla kanter for meg, det tørr eller kan jeg ikke sjæl. De ble kjempe fine. Willy har sitti innimellom jobbinga og malt bilder til slekta si, de ble kjempe fine og regner med de ble godt mottatt av folka.
Ja nå man snakker om Willy så som nevnt jobber han på natta, sover noen timer før det er på`n igjen, og han jobba jo natt til Lillejulaften, sov 2 timer før han satte seg for å male det siste bildet, så forsvant i bilen og veien opp til Oppdal og Sokna for å levere og hente julegaver, for så å kjøre hele natta hjem. Han var hjemme kl 7 på julaften og fikk sovet litt før han skulle opp og spise litt frokost med oss.
Oss, min sønn er her og feirer jula med oss, det er uberkoselig. Setter veldig pris på det faktisk, mangla dattera mi da, men hun skulle feire med far sin og sin farmor.
Julaften ble mye av tiden på kjøkkenet, men måtte få med meg 3 nøtter til Askepott, Reisen til Julestjærna og tegnefilmene, og ikke nok med det dere, assa det snødde kjærringer på selveste Julaften, assa hva gir`u meg lissom, ble så glad, deeeet er julegave i seg sjæl. Sa til min sønn at DET er jul for meg, hvit jul. Helt fantastisk.
Ribba fikk sprø svor, som alltid, drit digg, jeg hadde jo knabba noen svor biter så jeg var nesten mett før maten, hahaha typisk meg, men vi var så stappa alle sammen her, livredd for at jeg hadde driti meg ut med kroppen, men faan heller, jul en gang i året og den ribba skulle ned på høykant. ja kunne tatt akevitt men det er så forferdelig lukt og smaker jaaa hakke ord for det en gang. Men ser ut til at det går fint. Så ble det riskrem da eller, var egentlig altfor mett til det men riskrem før pakker.
Julegaver ble åpnet, mye fint, takker og bukker for alle julegaver.
Etter julegaver så trakk Sindre seg tilbake for å spille playstation, og jeg og Willy ble sittende igjen og glo skjerm og rødde bort julegaver og roe oss ned litt. Og der sovna vi. slitne da eller. Hahahaha
vel vel detta var en litt sjapp oppdatering før jul og julaften hos oss.
I dag blir det beina på bordet, restemat og skjerm tror jeg visst det ikke blir juleparade eller kino.

Til vi snakkes fortsatt riktig God Jul.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg