Porselensdagen

ÅÅ my gooood ere mulig…

Våkna altfor tidlig, men det er jo helt greit. Skal ikke sova bort summerdagen sier dem, ja for sola skinner og det er fortsatt vind ute. Men men fåkke gjort no med det for å si det sånn.
Jeg må få bind opp blomstene mine for der har vinden blåst de så skækk at de vokser helt feil, og det blir så lange og stive, så de knekker. Og det er litt synd for de tror jeg blir drit fine. Pricilla heter de.
Så dagen i dag blir å drive litt ute før det kommer drit vær igjen for det står det at det skal bli i løpet av uka. SÅ lei regn. Så plenen måååå man får tatt nå, håpe det er siste gangen.
I dag starta jeg på vanndrivende, oooohoooy jeg gjør jo fanken ikke annet enn å fly opp den trappa for å sette meg på porselenet, kjære kirkefolk. Vært der noen ganger for å si det sånn.
Har hatt min daglige dose med å snakke med Ståle og Hilde, som alltid er koselig. Selv om dagen kan være litt grå når man starter en samtale så kommer det alltid en litta latter innimellom. Sånt lyser opp dagene.
Ble en tur til legen i dag å, ønsket mere blod av meg. Og samt ta en EKG.
Her skjer tappinga for blod, de skal bare punktere par årer før de treffer på den riktige. Og EKG skjedde ikke, det hadde legen glømt å skrive opp så det kunne hun ikke utføre, hun hadde ikke lov?! jaja samma det. Til og med slapp å betale for timen siden jeg hadde vært der i går pluss mandagen forrige uke og tatt blodprøver. Det er en pris man liker.. It`s for free 😉
Vi dro hjem igjen og Willy fikk lyst på boller så han gikk for å bake det, jeg og Rosin tok en cowboy strekk på sofaen. Det var digg, våknet til lukten av nystekte boller og at han dreiv å rødda på kjøkkenet, jupp skal høre at man jobber serru.

Rosin og Obelix er aldri langt unna <3
Fått gjort litt ute, rødda litt etter bikkjer ute før Willy klipte plenen der bikkjer driver, vokser så mye sopp der, så må få det kløpt og fjerna. Så ikke villdyrene eter dem. Selvfølgelig begynte det å regne, ikke no moro og drive ute da. Så får håpe på mer oppholds vær i morra så man kan fortsette og fikse med bedd og plen. Skal fjerne de fleste planter som er ferdig for sommeren nå og få satt no lyng i stedet. Høsten er jo godt på veien inn. Bladene skifter farge og noen faller. Vakker tid vi er inni nå med flotte farger og en grei temperatur for folk og bikkjer. Ja det har jo spådd varmt igjen, men det får man se på når man drar frem gardinene om morran. De forandrer jo været sekund for sekund omtrent.
Her skjer det ellers ikke no spesielt i kveld, så med detta sier jeg…. Have it og snx

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg