Laaaaaaaangfreddan

Jupp denna freddan er visst lang

Hei Bloggen…. I dag sto man opp med huepine, men var sjapp med å pælme i meg medisiner så det ikke skulle utvikle seg til migrene. Og phu, med litt fresk luft ute så slapp det ganske fort. Måtte hive i meg ei litta kaffekopp først før jeg gønna på her. Short legs lå jo på sofa`n og sov så jeg forta meg litt med å gjørra meg ferdig med min lille morgen rutine, før jeg gikk ut til bikkjer og hester. Ja de skal ut og gjørra sitt de å. Så skal hesta ha frokost og litt morgen snakk. Jimmy han var like hyggelig som vanlig med en knegg og takket for maten. Andersen er mer opptatt med å få den maten sjapt. Men så koselige gutter.
Kommer inn så ligger fortsatt short legs å sover. Sover godt å høres det ut som. Fiksa meg en kaffekopp og satt og scrolla litt på some og bare venta på at folket skulle våkne her. Liker ikke å bråke når folk sover så godt. Men hu våknet etterhvert og da ble hu litt paff siden jeg hadde gjort nesten alt. Men det er ikke akkurat 2 manns jobb, så det er ikke no problem. Ut og møkke og kosemose alle de 4bente. Assa det er så koselig når alle sammen er sånne snille og gode hunder. Nada attitude på dem. Og da går jobben så mye raskere og mye mer hyggeligere. Har jobba på hundehotell før, nevner ikke navn, og det var ett rent helvete for å si det sånn, så mye mannevonde bikkjer på en plass skal man leite lenge etter. Så derfor skriver jeg at det er ett stort pluss at bikkjene har ett godt gemytt og er snille med alle. Og det skal Toffe Loffe ha. Hundene dems, ja hesta å, er mega snille og lett håndterlige.

fine snille Rumba er detta. Sa hu måtte drekke pent, men svaret ser dere sjøl.
I dag kommer huseier på besøk hjemme hos meg, skal fikse litt rundt om og sjekke litt strømanlegg, sensorer og planlegge bytting av vinduer og etterisolere tak. Gud dæven døtte det kommer vi til å merke neste vinter igjen, for i vinter har det vært frisk kuling og stormende jubel for å si det sånn. Og så håper jeg han går med på å sette inn veranda dør i stedet for nytt vindu på ei sie. Det hadde vært så knall.
Sola har vært litt framme i dag etter en kveld, natt og morgen med plaske regn, så det var digg.
Lille frk Dana har reist på påskeferie, så da var det ei litta hund mindre her. Ikke det at man merker det, men hyggelig for Dana og få ei litta ferie. Kos deg Dana.
Her har vi hatt besøk av søsken barnet til AB og short legs, og det var da hyggelig. Var ikke her så lenge da.
Så har det blitt litt Olsebanden titting, og lufting av hunder på tur og orden her. Snakka endel med Willy i dag å, for han har vært og henta jernbanesviller på Furnes, og hatt besøk av huseier. Og Alvarez har diarè pga stress, ja men da er alt som normalt i heimen mens jeg er borte daaaa… Fnis..
Jaaa så sender AB meg melding om jeg kan strikke Honindals kofta, tror dem har drekki no gæli der oppe, men var bare solo da, men det er jaggu sterkt nok for de gett. Men jeg har snakka med min mother, så da er`n ikke så vanskelig å strikke så da går det greit. Haha er da kun dreven på tepper.. Men har da strikki fanakofta,. 😛
Så har vi laget oss litt taco og glana 3 nøtter til askepott, jaaa tuller ikke, den gikk på tv2 i kveld.. God Jul lissom. Ikke det at vi fulgte med så mye men den sto da på. Mens vi åt og preka.
Ellers har kvelden gått til lufting og innhenting av hunder og scrolle på tt og skravla.
Så nå ere snart natta her.. Opp tidlig i morra. Men dere skal da få noen ord i kveld å, om langfreddan.
Værsegod og god natt.

Den korte versjonen av langfredagens begivenheter er: Jesus blir ført frem for den romerske stattholderen Pontius Pilatus. Han blir dømt og senere korsfestet. Til slutt utånder han på korset.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg