Kvinnfolk dagen..

Gratulerer med kvinnedagen

Mmmm hva skal man si om denne dagen.. Vi fikk stemmerett 1913 og 1914 var det første verdenskrig, veit ikke om det er en sammenheng  😛 Hahaha
Uansett det er mange fantastiske kvinnfolk i denna verden og noen få mindre, men de snakker vi ikke noe om.

Må skrive noe som min søss skrev i dag. syntes den var ja litt nyttig.

Hun skriver ” Jeg tenker at i år skal jeg bruke dagen til å slå et slag for overgangsalderen, er jo midt i den selv og jeg trodde seriøst at når jeg nærmet meg 50 skulle livet bli så digg, ferdig med unger, mer selvtillit, kan gjøre hva jeg vil når jeg vil og man kunne rett og slett nyte livet på en annen måte. Men nei, det ble ikke det eventyret jeg trodde. Det er jeg og <the seven dwarfs of menopause> : Itchy, bitchy, sleepy, sweaty, bloated, forgetful og psycho.
Hvis sexlysten ikke forsvinner av det, kan man alltids legge til noen tørre slimhinner så det smerter og svir ved samleie. Kanskje drypper det litt blod etterpå også.
Talløse urinveisinfeksjoner, hodepine, leddsmerter og konsetrasjonsvansker etter søvnløse svette netter gjør ikke akkurat arbeidsdagen noe lettere.
Og vissheten om økt beintap, åreforkalkninger og risiko for diabetes <booster> neppe noen yrende vårfølelse i en stadig aldrende kropp.
Og hvorfor er det ikke forsket noe mer på kvinnehelse? Vi får vite i 8 års alderen at vi kommer i tenårene og hormonene går i taket og alt det der, men ingen forteller at når de samme hormonene forsvinner skjer det MYE!!!
Når kvinnelige fastleger slutter i jobben fordi de er utbrent, men det viser seg at de er i overgangsalderen, men det skjønte de ikke, Ja da blir jeg litt skremt. Hører på nyheter at kvinner har høyere sykefravær, skulle gjerne likt å høre alderen på de, det er 34 vanlige symptomer på overgangsalder, men det er nærmere 50. I tillegg vil de øke pensjonsalderen men det er lite eller ingen tilrettelegging på arbeidsplassen for kvinner i overgangsalderen, kanskje man skulle se nærmere på aktivitet og redegjørelsesplikt i likestilling og diskrimineringsloven. Kanskje skulle også kvinner få tilrettelagt med både trening og det hadde vært digg med ett hvilerom også. Og btw.. Hormon terapi er ikke farlig, den studien fra 2002 burde kastes og brent, og det finnes håp for å få en bedre hverdag, snakk med gynekologen, lege og kanskje ta kontakt med en endokrinolog (hormon lege). Så kjære vakre damer, snakk om det, at dette er tabubelagt er bare idiotisk. Vi snakker om noe som har vært der i alle tider og kommer alltid til å være en del av syklusen vi kvinner må igjennom.”

Her har det ikke vært no spesiell dag, prøvde meg ute å rødde litt i dag men fytti dama, pluss 2 og vind så det ble så kaldt etter en god stund. Skulle så gjerne ha fått satt opp stellebordet en eller annen plass og få ribbet par bikkjer for pels. Det er liksom den tia nå. Masse dotter overalt og koster jo konstant pels. Blir gal av det minste her..
Det har spådd snø igjen, men håper det er bare tullprat, for det orker jeg ikke akkurat nå, ønsker å få opp hundegården og få fiksa litt planter.
Som sagt var ute en tur å holdte på litt.. Måtte ta bilder av gåseunger, de er så deilige å ta på.


Fine gåsunger..

Sjefen sjøl måtte være med på ett bilde Alvarez <3

Til neste gang. sjalabais 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg