God gammeldags vinter

Kaldt som faan!

Heisann ja, fytti dama det har vært litt kjølig rundt øra på oss og andre. Bildet er tempen på fredags kveld, men den har liggi på det og -27 i hælja. kjære vene, ikke no problem med å være ute, digg og høre det knirker i snøen, men det er ett ork og lufte bikkjer som ikke takler kulda i det hele tatt. Så her har det vært hurtig lufting for å si det sånn. Katta har løpt ut for å tømme ryggen og pisse for så å løpe inn igjen. Kanskje vært ute i 20 min når sola har titta fram. Vondt for labba og øra for dem.
De store håndterer det bedre, men de blir kaldt på pota sine, så de har løfta på bena på det værste her, men da ere godt å komme inn hvor det har putra i peisen og tepper i sofa og seng. så de får i seg varmen raskt.

Men fy fasan hvor vakker vinteren er når det er kaldt og masse frost. Jeg husker jo fra jeg var litta at det var slike vintre, kaldt, gikk på skolen i skikkelig snøvær eller kulda beit i ansiktet og masse snø. Herlig.. Leser jo at Nordlendinga mener mange av oss syter skikkelig pga vær og vind, og at det er mot normalt hos dem. Jaaaa men nå skal dem ikke ta alle under en kam, for jeg syntes dette er fantastisk, oooog det er vel mange år sia de her nede har fått kjent på en skikkelig vinter. Jeg har bodd i Hedmark så jeg har merket det godt, og fortsatt hatt stor glede av det. Nå gruer jeg meg bare til været blir mildere, smelter, det blir is og det blir bare grisete ute. Hater den tia for å si det sånn, håper det blir lenge til..
Her har vi brukt hælja med å begynne å ta ned jula, fyre, lufte, og bare kosa oss. Nå ere barnenåler over alt, siden alle barnenåler ramla ta bare man så hardt på treet. Det hadde slutta å drekke vann, så det var så tørt at fy, kula ramla av i hytt og pine, noe katta og Obelix syntes var helt fantastisk. Noe å skyte rundt på gølvet og noe å tygge i stykker. But but it`s not only only treet er i allefall ute av huset.. Phu..
Så har vi planer om å bytte stue, har to små, og det er lunere i det andre. Vi bor i ett gammelt hus og nå som det har vært kaldt, så har det trekt i fra vinduer og gulv. Og det orker ikke jeg å sitte i, som ikke skal bli sjuk igjen før en operasjon. Så da bytter vi om, og det kan bli koselig det. Bare en møkka jobb og fløtte på møblene som veier ekstremt mye. Ja det er tv bord fra oldtime, piano som veier drit mye, godt det har hjul, men tungt uansett. Sofa som veier ett tonn. Men det blir bra til slutt. Detta må gjørres nå før jeg drar inn neste uke og mister en organ.
I dag så måtte jeg ut å ta noen bilder i snøen der folk ikke hadde gått, bare mus, syntes det er så fint, når snøen ligger urørt og du kan se krystallene. Helt fantastisk. Tlf tar så forbanna bra bilder og da ere morro og knipse litt.. Sola var opp så tempen var nede på  – 19 så det var litt bedre enn – 26. Skal slenge opp en samling med noen få bilder. Jeg syntes det ble kjempe fint.

Kan ikke si noe annet att snøen er fantastisk vakker

Ja og siden det er mandag og ikke kommet med no nyttårsforsett, så har jeg bare valgt å kutte brus og snop i ukedagene, og fortsatt ikke spise detta brødet. Satan det har jeg eti i jula, og blir heeelt oppblåst. Og det som er så grusomt det er jo at når man har esi ut som en ballong, og slepper de vrengte baklommene fri og de ikke er akkurat små, så legger dem seg oppå magan.. Deeeeeeeet er lækkert.. Jizez.. Er bare å slutte med all moro.. Hello new life. Her ere vann og rugsknekkebrød og ta armhevninger i trappa… uffameien jaja.. Skal ikke si jeg skal bli no fitnessqueen, for jeg ser jo bare sjuk ut når jeg blir tynn, jaja jeg er en slik jojo slanker.. Går ned masse kilo, går forbi brødhylla i butikken og vipps 10 kg tyngre. Sånn har`e vært i flere år, så jupp da. Mulig prøve meg på ett treningsstudio, Hahahahaha uff det skulle tatt seg ut.. Men får se.. Litt lyst til å begynne å spille squash, det er litt moro. Men tror ikke det er sånt her.. But but.. Måtte ta ett bildet av mitt nye liv da..

Hæææ blir`u ikke inspirert av vannflaska kanskje, motivasjonsflaska 

jaaaaaa moooootiiiivasjoooons flaske, assa sier det bare, jeg drikker faktisk mye mer vann etter at jeg fløtta hit da, så den gir meg motivasjon. Har 2 stk nå.. Så kan motivere meg sjøl til å drikke med begge henda nå.. Hæææ den nutrilett`n der, var bare for moro, den er god, men selges ikke i butikken her i Norge, eller kanskje i no helsekost butikk, så den er ikke så motiverende utenom pulveret da. Bruker det som erstatning for mat. Lurer magesekken i noen få timer.

Ja ja nei nå skal jeg glo litt på den mongoboksen før det evt blir bingetid. Nå ble det en sein blogg, og det kommer en til i morra. Da kommer det bilder av no strikkeprosjekter jeg har hatt..  Julegavene er jo levert så da kan jeg legge dem ut her.
Sjalabais snx

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg