Fine romjulsdager

Fine romjulsdager

Hobby fotograf med mobilen..

Fyttidama, det er jo så fine dager, kaldt, sol og plenty av snø. Ikke helt være ute i mange timer temp, men lufteturer og ut å ta noen bilder, sånn just4fun.
Sindre er her fortsatt og sitter å gamer med kompis av seg, og tar det helt fiesta.
Gutta var å handla i går så vi fikk kalkunen i hus, skal på spleise lag nyttårsaften, og da blir det både ribbe og kalkun med pølser og medister, waldorfsalat osv.. Blir så snadder. Fordi det blir ribbe også er fordi at AB spiser ikke så støgg fugl, og den støgge fugger`n får ikke lov til å steikes i oven hennes så den må vi steike her hjemme før vi drar opp ditt.. Hahahaha må le av hu vøtt.. Kalkun som er så godt. Love it.
Nyttårsaften ja, vi drar på kennelen, der smelles ikke no raketter, vi kun ser dem, hører de ikke så godt, og det er tryggest for sarte sjeler. Nå skjønner ikke jeg hvorfor folk skal kaste bort penger på sånt tull, har folk for mye penger så gi penga heller bort til noen som trenger det da, ikke fyr dem opp.. Jeg kjøper ikke raketter, og kommer heller aldri til å gjørra det. Har 2 bikkjer som ikke liker tordenvær og da er ikke fyrverkeri så fantastisk heller, for dem. Så her settes det på radio litt høyt og oppfører oss som normalt så det ikke blir værre for dem.
Mens Willy er på jobb og/eller sover, så sitter jeg og funderer på om jeg skal ha no nyttårsforsetter, hakke hatt det på mange år, ikke helt flink til å holde på dem heller, men tenkte neste år så burde jeg klare noe. Willy sier han skal slutte å snuse, der er ikke helt jeg enda, men det er annet som burde sluttes med, som brus i ukedagene. Nå drikker jeg cola uten sukker og koffein, så ikke mye kalorier i den, men det er tilsetningsstoffene. Ekke mye sukker som går inni gapet mitt, men jeg må ned i vekt, alle medisiner som ble testa ut i de siste 2 åra har gjort meg til en, nå skal jeg bruke ei venninnes utrykk ” Piggvin i bobledress”, det ekke smålækkert en gang. Hahahaha. Sååå jaaaa, det er allerede 2 ting på lista. Hvor mange ting burde det være??
Hmmmm skal tenke nærmere på div ting man skal forandre på. Har jo endel som skal gjøres, finne meg en jobb som kroppen håndterer og jeg kan trives i. Det ekke enkelt når man har jobba i butikk i over 30 år.

Snart skal jula ut, og det blir tomt. 

 Fått klessa inn aplan 2024 i lommeboka, så nå ere bare å føre inn alt som skal skje i 2024. Året starter med operasjon, så blir det hår, utstilling regner jeg med, og utover i sommer blir det å jobbe frivillig på Tons, Det ser jeg frem til, med søster`n. Mye bra musikk og masse folk.
2023 har vært ett møkka år, så håper 2024 blir bedre.

Vinteren er vakker

Nei nå tror jeg har rabla mye rart ned her, at jeg sparer resten av skit pratet mitt til i morra eller annen dag.
Lille Rosin krever litt kos med “moder`n”, så da ere bare å fjerne pc`n fra fanget så hu får plassen.
Til vi snakkes ta vare på hverandre.

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg